Заснована Георгієм Гонгадзе у 2000 році

Олексій Івченко: "Росія на блюдечку отримає нашу газотранспортну систему"

Мустафа Найєм, для УП _ Понеділок, 12 листопада 2007, 19:38
Версія для друку Коментарі 117

Продовження. Першу частину читайте тут Олексій Івченко: "Я б і зараз купив той Мерседес"

50% АКЦІЙ ROSUKRENERGO ДЛЯ УКРАЇНИ ОЦІНИЛИ В $2 МЛРД.

Якщо все було так добре, яка була необхідність в 2006 році погоджуватись на RosUkrEnergo?

– Без цього неможливо було. Це був наш компроміс для російської сторони.

Але дехто каже, що RosUkrEnergo завжди залишалось на своїх позиціях через зв'язки - спочатку з Кучмою, а потім з секретаріатом Ющенка. Говорять, наприклад, що адміністрація Кучми отримувала гроші за підтримку компанії до 30 мільйонів щомісяця

– Не знаю. Мені це невідомо. І я на цю тему з Фірташем не говорив. Але мені точно відомо, що рішення про створення RosUkrEnergo приймалося в Криму на зустрічі президента України Леоніда Кучми і президента Росії Володимира Путіна за участю голови АК "Нафтогазу" Юрія Бойка.

Це відбувалося під час відпочинку. Чи був там Фірташ, я не знаю. А в 2006 році під час переговорів цю компанію під різними соусами активно лобіювали росіяни. І те, що я привів RosUkrEnergo - це все казки! Не забувайте, що насправді RosUkrEnergo була створена і ввійшла на українські ринки ще задовго до мене.

У 2003 році транзитом середньоазійського газу до України займався EuralTransGas - кампанія, яка була створена в Угорщині. А в 2004 році в Швейцарії була створена RosUkrEnergo, і в архівах НАК "Нафтогазу України" існує договір за чотирма підписами – від EuralTransGas, від RosUkrEnergo, НАКу і польської нафтогазової кампанії про експорт газу в Польщу.

У цьому документі є два чітких пункти про те, що EuralTransGaz передає всі свої права і зобов'язання по всіх контрактах RosUkrEnergo.

І в тому ж 2004 році голова "Нафтогазу" Юрій Бойко підписав два договори з RosUkrEnergo – один на 28 років, інший – на 30 років на транзит газу через Україну і зберігання газу в підземних сховищах. Тому не треба в цьому звинувачувати мене.

Але в 2006 році у вас був шанс це виправити і відмовитись від послуг посередника...

– Був. Можна було відмовитись від RosUkrEnergo і заключити прямий договір з Газпромом про поставки газу по 230 доларів! Вони ж постійно на всіх переговорах заявляли – іншого газу, крім як за 230, в Газпрому просто немає.

І тут же заявлялося інше: якщо хочете дешевше, то дешевший газ є у RosUkrEnergo. При цьому представники Газпрому прямо говорили і відверто визнавали, що RosUkrEnergo – це їхня дочірня компанія, якій вони передали весь транзит по території Узбекистану, Казахстану і Росії на десять років.

Я все це слухав і пропонував – і письмово, і усно на переговорах, - давайте створимо нове СП між НАК "Нафтогаз України" і Газпромом. І знаєте, що мені раз від разу відповідав Міллер? "У нас есть такое предприятие - RosUkrEnergo! Газпром в нем учредитель на 50%. Нас эта схема поставок полностью устраивает".

Я питав, а причому тут Україна і НАК? "Эти 50% - это ваша украинская проблема. Это ж вы, ваши официальные лица от правительства и НАКа предложили, чтобы от имени Украины учредителем был Райффайзенбанк". А тепер давайте згадаємо, хто тоді був головою НАКу? Юрій Бойко. А головою уряду? Віктор Янукович.

А хто в Газпромі більше за всіх лобіював RosUkrEnergo?

– Я завжди про це говорив з головою Газпрому – Міллером, з заступниками я розмови не мав. Але я знаю, що одним із головних прибічників RosUkrEnergo був нещодавно звільнений Рязанов.

А що відповідали у Райффайзенбанку в особистих розмовах про засновників RosUkrEnergo?

– Коли ми зрозуміли, що від RosUkrEnergo не вдасться відмовитись, ми офіційно заявили, що готові викупити ці 50% акцій компанії у Райффайзенбанка на НАК "Нафтогаз України". Ми звернулись до Газпрому, де нам заявили, що вони не заперечують, але відправляли говорити з банком.

Під час візиту до Відня ми з Віктором Андрійовичем зустрілись з головою Райффайзенбанку і прямо попросили – назвіть засновників і ціну цього пакету акцій. Через деякий час вони показали, що засновником RosUkrEnergo є Райффайзен Інвестмент, як дочірнє підприємство банку.

Далі акції порівну розгалужуються ще на дві структури, які зареєстровані в Австрії і перереєстровані в Швейцарії. І все. Хто стоїть за тими компаніями, нам так і не показали. Ми не отримали відповіді на жоден запит.

А коли ми поставили питання про покупку акцій, нам сказали: добре, купуйте, ціна 50% акцій RosUkrEnergo - 2 мільярди доларів. На що я розсміявся і сказав, що ми готові викупити за подвійний статут компаній – він складає 100 тисяч швейцарських франків, ми готові викупити 50% RosUkrEnergo за 200 тисяч швейцарських франків.

А зараз би купили?

– За 2 мільйярди?! Ні! Це безглуздя. Це було б неправильно, бо уявіть собі – ви купуєте компанію, у якої сьогодні дійсно є контракт на 10 років транзиту, але якщо…ну от зараз візьмуть і в Газпромі замінять її на іншого трейдера?

Так як замінили Ітеру, як змінили EuralTransGas, так зараз візьмуть і замінять RosUkrEnergo. І що тоді? А ми б два мільярди державних коштів віддали невідомо куди.

ФІРТАШ ВІДПОВІВ, ЩО ВІН НЕ Є ЗАСНОВНИКОМ RosUkrEnergo

А в української сторони взагалі не було ніяких підозр стосовно того, кому належать інші 50% RosUkrEnergo?

– А там взагалі була цікава історія. Коли ми почали розбиратися, хто стоїть за RosUkrEnergo, виявилось, що в раді директорів RosUkrEnergo значилися Бойко і Воронін.

Я питаю - від імені кого вони там опинились? Мені в RosUkrEnergo відповіли – від квоти Райффайзенбанка. Коли ж ми почали ставити питання, що від української сторони там взагалі немає представників, і на якій підставі там знаходяться українські громадяни, та ще й посадовці, то вони десь через півроку тихо їх вивели.

Замість них були введені інші особи. І от якось я був у Москві на переговорах з Газпромом, з Міллером. І так співпало, що в той же день засідала рада директорів RosUkrEnergo. Це було в будівлі Газпрому. Міллер мене запросив бути присутнім.

Заходжу я в зал і бачу: сидить Медведєв – заступник Міллера, директор Газекспорта, інший заступник – Рязанов. Це від квоти Газпрому. І сидять ще дві людини, яких представили від Райффайзен Інвестмент. Одним з них якраз і був Дмитро Фірташ.

Після наради я підійшов до нього і задав пряме питання: ти представляєш Райффайзен Інвестмент як засновник, чи просто як фізична особа? На що я тоді отримав від нього чітку відповідь, що він офіційно не є засновником RosUkrEnergo, а на раді директорів присутній як консультант від Райффайзен Інвестмент.

Це було восени 2005 року, здається, в вересні. Так що підозри в нас з'явились, але вони нічим не підтверджувались.

А чи зараз є можливість усунути RosUkrEnergo?

– Є. Вона була завжди. І це треба робити! Але треба розуміти, що самостійно українська сторона цього зробити не зможе. Ні технічно, ні юридично, ні політично. Це лише воля Російської сторони! Якщо російській стороні якимось чином, і я це допускаю, RosUkrEnergo стане невигідною, то все можливо…

А чому RosUkrEnergo може стати невигідною?

– Ну… а чому невигідна була Ітера і EuralTransGas?

Ну EuralTransGaz відсторонили у зв'язку з скандалом про зв'язки с Могілевичем…

– Так. Але точно так само може бути усунена RosUkrEnergo, навколо неї теж багато скандалів… Це теж невигідно.

А ви вірите, що Фірташ – це самостійна людина?

– Не вірю.

Як ви вважаєте, Фірташ пов'язаний з Могілевічем?

– Не знаю. Я Фірташа дуже слабо знаю. Я думаю, що за ним стоять високопосадовці з російської сторони. Якщо це не так, то я думаю, що високопосадовці з російської і української сторони.

Якщо це не так, то поясніть мені таку річ. Ось був в нас борг два мільярди доларів перед Газпромом. Наші посадовці невпопад кричали, що це не борг держави. Добре. Вірю – це не борг України. Формально - це борг RosUkrEnergo перед Газпромом.

Тоді в мене питання – що в Москві робив міністр палива і енергетики, що там робив прем'єр-міністр? Від імені кого вони там виступали? Вони визнавали борг і продумували його виплату? Від імені кого?! Від імені RosUkrEnergo?! Я не розумію…

У ЗАПЛАНОВАНІЙ СХЕМІ НЕ ДІЄ ЖОДЕН ЗАКОН

Але офіційно борг не в RosUkrEnergo, а УкрГазЕнерго, де теж є і державна доля…

– Почекайте! Але перед Газпромом борг у RosUkrEnergo! Це говорили всі. А хочете, я вам поясню, що це за такий цікавий борг, і чому вони так рвалися туди?

Поясніть.

– По-перше, скажіть: борг формувався за день, чи що? Чому вони так довго мовчали? Мовчали, бо насправді цей борг формувався за узгодженням між посадовцями з російської і української сторін.

Це не випадковий борг! І, увага! Точно такий же борг за структурою і походженням був сформований до 2005 року. І виконавці були ті ж самі… Цей борг вдруге формувався з однією метою – для здачі газотранспортної системи. Але в 2005 році їм не дала цього зробити революція. А в цьому – результати парламентських виборів.

Але ж в нас на рівні закону записано, що ГТС не може бути переданий з державної власності!

– (сміється) Зараз поясню. Нам заявляють, що Україна не веде переговорів про здачу системи. Так от, пояснюю: звичайно! Ніхто і не буде вести ніяких переговорів. Бо схема полягає в полі, де не діє жоден український закон. В тому числі, про заборону приватизації ГТС і так далі…

Ці хлопці розробили зовсім інший сценарій. Схема банальна і проста. Борг, який був сформований, має дві складові. Перший – це борг "Укртрансгазу" за технологічний газ, який потрібен для функціонування ГТС. Ми щорічно закуповуємо 7 мільярдів такого газу.

Коли я був в НАКу, "Укртрансгаз" закуповував цей газ у "Нафтогазу України". А зараз технологічний газ поставляє…УкрГазЕнерго! І щоб ви не думали, що Шелудченко просто так звільнився з НАКу. Він звільнився, бо не погодився на цю схему поставки технологічного газу.

Як професіонал він розумів, що це означає, і усвідомлював, що якщо його ім'я буде під здачею ГТС України, цей народ його прокляне! Після того, як Шелудченко звільняється, Бойко видає письмове розпорядження "Укртрансгазу" і облгазам: заключити договори про поставки технологічного газу з "Укргазенерго", а не з "Нафтогазом".

І почали всіх душити, щоб всі вони підписали такі договори. І вмовили всіх! "Укртрансгаз", наприклад, вмовляли вночі. Але саме цікаве ось що: в результаті зараз "Укртрансгаз" і облгази отримують технологічний газ по 143 долари, в той час як по документах ціна технологічного газу повинна становити 95 доларів.

Тобто сьогодні "Укртрансгаз" отримує на покриття технологічного газу 95 доларів, а повинно платити 143 долари. Чи це не штучне заганяння в борги?! Тільки діти цього не розуміють! Друга складова боргу – це такий же самий за механізмом утворювання борг "Нафтогазу України" перед "Укргазенерго" за газ для комунальних підприємств.

Але як це може комусь допомогти відібрати ГТС?

– Просто! Давайте прослідкуємо ланцюг цих коштів. Це борг "Нафтогазу" і "Укртрансгазу" перед УкрГазЕнерго, УкрГазЕнерго – перед RosUkrEnergo і RosUkrEnergo перед Газпромом.

А тепер розказую, як хочуть відібрати газотранспортну систему. Дивіться – фактично це все борги НАКу і "Укртрансгазу" перед Газпромом. Так? Так. Тепер залишається один крок: міжнародна компанія RosUkrEnergo подає в міжнародні суди на "Укртрансгаз" і НАК "Нафтогаз України". Всі ці суди, будьте впевнені, вони виграють.

За офіційною процедурою НАК і "Укртрансгаз" назвуть банкротами. Арештують державне майно закордоном і на блюдечку отримають газотранспортну систему, тому що міжнародне законодавство є вищим від вітчизняного!

І коли буде рішення міжнародного суду, жоден український закон діяти не буде. І все. Все банально!

Але ж зараз борги вже виплатили

– А що виплатили?! Газом, який я закачав в підземки ще минулого опалювального сезону? Це що, виплатили? Вони ж переклали з одного місця на інше. Зараз ніби формально розрахувалися, але ж залізли в борги наперед в транзит.

Фактично, у першому кварталі наступного року ми не отримаємо за транзит ні копійки! Це борг, чи не борг?

Теоретично Україна спроможна платити європейську ціну за російський газ?

– Так. Ми можемо піти на це. Більше того, я вважаю, що ми повинні переходити на такі абсолютно прагматичні стосунки. Нічого безкоштовно не буде. Є формула на ціну на газ, є формула на транзитну ставку – по ним і треба жити.

Я порахував скільки ми транзитували і скільки отримували газу від 1995 по 2005 рік. Вийшла цікава сума – через дешевий транзит ми дотували Росію на 10 млрд. доларів! Нам не треба було того дешевого газу по 50 доларів – треба було нормальну транзитну ставку.

І я вас запевняю, що якщо ми поставимо Росії відповідну транзитну ставку як в Європі, то тих коштів , які ми будемо отримувати від транзиту, з лихвою вистачить – повірте мені, я все це рахував – щоб закуповувати російський газ по ринковій ціні!

Якщо рахувати за європейськими стандартами, прийнятна транзитна ставка може бути від 3 до 4 доларів за тисячу кубів на 100 кілометрів транзиту.

І цих грошей буде більше набагато, ніж нам треба для закупівлі 42 млрд. газу на рік по ринковій ціні. Ми не втратимо ні копійки! Навіть заробимо на тому. А до тих пір доки ми будемо чекати безплатного хлібу чи газу, до тих пір ми будемо страждати. І до тих пір не Росія Україну, а Україна буде дотувати Росію через от таких нечистоплотних чиновників.

Якщо все так просто, чому вам не вдалося в 2006 році вмовити росіян не піднімати ціну на газ?

– Бо тоді були об'єктивні ринкові передумови для підняття ціни на газ. Візьміть роздруківку з міжнародної біржі і ви побачите, яке було котування на нафту і газ. Ціна підвищилась на 100 доларів. Ми порахували і прийшли до висновку, що так, 95 доларів – це ринкова ціна.

А тепер давайте дивитись – чи були ринкові умови для підняття ціни у 2007 році з 95 до 130? Відповідаю – не було! Візьміть ті ж котування – ціна змінилась на 1 долар! Чому тоді вони всі погодились на підняття ціни? Чому зараз вони погоджуються? Ринкових умов знов немає.

Мене всі критикували. Але я на відміну від урядів - і попередніх і нинішніх - зв'язав на міжгосподарському рівні, в пункті п'ятому угоди, ціну газу 95 і транзитну ставку в 1,6, яку жодна із сторін в односторонньому порядку змінити не може!

А що зробили переговорщики для покращення стосунків з Росією? Розірвали цей зв'язок, і Бойко привіз нам ціну на газ 135 і транзитну ставку – 1,6. Він просто спрацював на російську сторону.

Але ж і Віктор Ющенко вимагав відмовитись від прив'язки ціни на газ до транзитної ставки?

– Абсолютно було не так. Ющенко казав - давайте працювати по ринкових умовах. Ось є формула ціни на газ, яка прив'язується до нафти і до газойля. Це міжнародна формула, нічого вигадувати не треба. Є формула розрахунку транзиту. І ми все це порахували – ціна на газ 95, транзитна ставка – 1,6.

Але ж тим самим зв'язок був розірваний…

– Ні. Ющенко всього лише просив прив'язуватись до формул! Давайте все за гроші – транзит і газ. Ми вам за газ по формулі, а ви нам транзитну ставку. Грошима. Не треба нам газу. Бо, щоб ви розуміли, те, що ми отримували газом – це обмахаловка України.

УРЯД ТИМОШЕНКО ГОТУВАВ УГОДУ ПРО ЗАМІНУ ROSUKRENERGO НА ІТЕРУ

Найбільш неоднозначна заява з вашого боку лунала про те, що в 2005 році нібито існували доручення Тимошенко про розірвання відносин з RosUkrEnergo і відновлення Ітери. Чи є в вас докази цього?

– Були доручення. Вони неодноразово розглядалися на нарадах Кабінету міністрів стосовно прозорості роботи RosUkrEnergo. Юлія Володимирівна пропонувала мені зустрітися з президентом Ітери Ігорем Макаровим з приводу поставки газу в Україну.

Я кажу - добре, я зустрінусь з Макаровим , і якщо він запропонує кращі умови поставки газу, ніж сьогодні дають RosUkrEnergo чи Газпром, то немає проблем, заключимо договір – нехай поставляє газ. Хоча я наперед знав, що кращих умов він не запропонує…

Чому?

– А тому що я знав його позиції як в Росії, так і в Туркменістані. Я знав, що в Росії він практично персона нон грата, що Газпром відібрав від нього всі родовища, які попередньо йому були передані. Знав, що немає в нього власного газу і в Туркменістані, і тих 1,5 млрд. кубів газу, які в нього були, він вже 5 років просто не може вивезти з країни, бо не випускають.

Я знав, що все це казки про те, що Ніязов до нього майже як до сина відноситься. Раніше це було дійсно так, але на даний момент і на той момент цього вже не було. Ніязов вже протягом 5 років не приймає Макарова і не хоче чути про таку компанію, як Ітера. Але попри все, прем'єр-міністр доручила мені і я з ним зустрівся…

Але ніяких письмових доручень про заміну RosUkrEnergo на Ітеру теж не було?

– Ні, це було усне доручення. Я зустрівся з Макаровим і сказав, на яких умовах ми отримуємо газ зараз, і пообіцяв, що якщо він поставить на кордон Україна-Росія газ на кращих умовах, підписуємо контракт і працюємо.

Юлії Володимирівні ви доповіли про ці переговори?

– Так, я з нею зустрівся, розказав про зустріч і сказав, що шар на їхній стороні.

А чи правда, що в 2005 році існував якийсь договір, підписаний Віктором Ющенком, про заміну RosUkrEnergo?

– Ну…так. Існував проект такого документа. Це була міждержавна угода між Україною і Туркменістаном, під якою мали підписатися Ющенко і Ніязов. Там дійсно йшла мова про заміну RosUkrEnergo. Я про цей документ дізнався в неділю. Це був один з тих небагатьох днів, коли мене не було в Києві.

Подзвонив заступник Лопушанський і каже: Олексій Григорович, мені з боку уряду міністр Кабінету міністрів пропонує терміново завізувати якийсь документ, бо його сьогодні мають передати в Туркменістан. На документі вже стояли візи мінпаливенерго і уряду.

М'яко кажучи, я був здивований. Я ще вчора був у Києві, і мені ніхто про цей документ не казав! Вони що, підготували міждержавну угоду за годину?

А хто готував договір?

– Ну…готував Кабінет міністрів. І на візування подавали від імені Юлії Володимирівни. Хоча завжди такі документи виходять з Нафтогазу і мінпаливенерго, а Кабінет міністрів його міг лише правити.

Я кажу Лопушанському: не треба нічого візувати, скинь мені його по факсу, я подивлюся і скажу що робити. Він скидає, я читаю документ, а там… ну я вам скажу, що для України цей договір був страшнішим ніж те, що зараз є між Україною і RosUkrEnergo.

Згідно з проектом, українська сторона мала гарантувати передачу туркменського газу транзитеру на кордоні Узбекистан-Туркменістан. А транзитером і постачальником цього газу, власником якого є НАК Нафтогаз-України, по прямому контракту мала бути компанія Ітера.

Тобто, фактично, Україна зобов'язувалася транзитувати газ через територію Узбекистану, Казахстану і Росії. Ми фізично не можемо це робити, бо в нас немає там труби! Це абсурд.

А яка ціна на газ там вказувалась?

– Там не було ціни. Це була чиста міждержавна угода про принципи поставки газу. Там лише вказувались обсяги поставок - 40 мільярдів на рік протягом 25 років. Я передзвонив заступнику і категорично наказав не підписувати угоду, а сам вилетів у Київ.

По приїзді подзвонив президенту – Віктор Андрійович був на той момент на дачі – і розказав, що є така угода, і що в такому варіанті її не можна підписувати.

А президент знав, що готується такий документ?

– Так. Але він дізнався від дружини, яка подзвонила йому і сказала, що Юлія Володимирівна чекає на нього вдома на квартирі. Пізніше я дізнався, що прем'єр чекала його десь з восьмої години.

А ми в цей час на дачі президента в Безрадичах десь до десятої години ночі пройшлися по кожному пункту угоди. Ми повикреслювали всі пункти, що стосуються Ітери. Виключили також і всі гарантії.

З гарантіями зрозуміло, а чому виключили Ітеру?

– А на яких підставах і чому Україна повинна була вводити Ітеру на транзит газу?! Транзит територією Узбекистана і Казахстана надає Газпром. І Газпром передав той транзит RosUkrEnergo на 10 років.

Якщо б Ітера прийшла і показала, що от у мене договір з Газпромом про транзит через Узбекистан, Туркменістан і Росію – будь ласка, давайте працювати. Але на той момент був RosUkrEnergo.

Тобто ви власноруч в угоді Ітеру виправили на RosUkrEnergo?!

– Нічого не залишили. Все що стосується цього пункту, хто має бути транзитером, ми написали, що Україна і Туркменістан підписують довготермінову угоду на 25 років про прямі поставки газу по 40 мільярдів кубів щорічно. Що покупцем газу є НАК "Нафтогаз" України. Там фігурував лише НАК Туркменгаз. НАК завжди купував газ на кордоні Узбекистан-Туркменістан.

- Ви в той день зустрілися з Юлею Володимирівною?

– Ні. Я поїхав від президента десь о 23 годині. А Віктор Андрійович поїхав до дому, де Юлія Володимирівна все ж таки його дочекалась. І, наскільки я знаю, Ющенко підписав цей договір при ній. Але без підпунктів про Ітеру.

Наскільки правда, що той договір в Туркменістан повіз Макаров?

– Так. Мені теж так казали. Але, коли потім я був в Туркменістані, сам Ніязов з великим здивуванням питав мене, і навіть зробив зауваження: а що це за документ до нас попав? Не через офіційну почту, не по офіційних каналах… Фактично міждержавна угода потрапила до начальника протоколу.

Це після цього випадку Віктор Андрійович відсторонив Тимошенко від газових питань?

– Так, в тому числі і після цього… Були і інші причини. Наприклад, коли президент летів з візитом в Туркменістан, з боку Кабінету міністрів були намагання включити Макарова в офіційну делегацію від української сторони.

Коли я побачив його у списках, то зайшов до президента і сказав, що Віктор Андрійович, якщо ми будемо за руку заводити до Ніязова Макарова або Ітеру, то ми зіпсуємо стосунки не тільки з Туркменістаном, а і з Росією. Якщо ми на це готові – давайте це робити, але я категорично проти. В результаті Макаров був вилучений з делегації.

І все одно він якимось чином опинився в Туркменістані, бігав між нашими людьми в готелі. Але як я і передбачав – все це казки, що Ніязов до нього дуже гарно ставиться – виявилося, що він не був запрошений на жоден офіційний захід.

І вже на останньому фуршеті дивлюсь – іде Макаров з журналістською ксивою! Хтось з наших журналістів дав йому своє запрошення…

ПОМАРАНЧЕВІ ПЕРЕМОГЛИ, ЗАВДЯЧУЮЧИ МЕНІ

Олексію Григоровичу, от ви весь жалієтесь, що стали жертвою чорного піару з боку журналістів і опонентів. Але вас самі ж соратники не включили в списки "Нашої України", хоча, кажуть, що на цьому особисто наполягав президент.

– Бачте в вас є джерела, але дуже тенденційні. Бо, по-перше, за мене президент ніколи не просив – це я вам гарантую! По-друге, і я ніколи не просив за це президента. І по-третє, в списки "Нашої України" я не пішов самостійно. Це було моє особисте рішення.

Але ж я пам'ятаю той з'їзд, коли делегати вимагали, щоб вас виключили із списку!

– Я прийняв особисте рішення скласти депутатський мандат. До речі, я склав його першим! На мене ніхто не тиснув. Я склав мандат, навіть знаючи, що я не піду в Раду, бо на той момент вже формувався блок НУНС і була вимога про розпуск всіх партій після виборів і створення єдиної політичної сили.

Я знав, що я такий документ не підпишу – я це озвучував на всіх політрадах. Це була і моя позиція, і позиція партії. А той з'їзд, що ви згадали, то був чий з'їзд?! Це був з'їзд партії Народний союз "Наша Україна", де формувався алфавітний список кандидатів в народні депутати від Народного союзу "Наша Україна".

Але ж там було ваше прізвище!

– Ну то й що? Наскільки я розумію, в список включали всіх депутатів фракції. І там не тільки я був не членом Народного союзу "Наша Україна". Я вас запевняю, що я особистої заяви про те, щоб мене включили в список "Нашої України", не писав. Для цього мені потрібно було припинити членство в своїй партії, скласти повноваження голови. Цього я не збирався робити і не збираюсь.

Тому я там не міг бути. Що там відбулося? Банальне явище. Деякі кандидати дуже хотіли попасти в список, і вони шукали як відвести від себе удар, щоб десь заховатися в списку. І знайшли сценарій – "шоу навколо Івченка", який не міг бути в списку.

Але говорили, що у вас був особистий опонент – Гриценко, який ставив умову про ваше виключення.

– Від кого ви таке чули?

Ну від різних людей… можливо, навіть від нього.

– Це все брехня. Це все ігри для приїжджих. Мені про це ніхто не казав. Ні з політради блоку, ні президент, ні сам Гриценко. З іншого боку, результати виборів показали, що насправді той же Гриценко в списку блоку лише відняв від голосів, а не додав!

Чому?

– А от скажіть мені – в нас 300 тисяч військовослужбовців. З них за НУНС проголосувало лише 20 тисяч. Тобто 90% військовослужбовців проголосували проти міністра оборони! Так забрав чи додав міністр оборони в списку блоку? Це ступінь довіри до міністра. Хіба ні?

Я, чесно кажучи, на місці Гриценка після цього голосування пішов би у відставку. Я вам скажу більше – був би я в списку, і була б наша партія в блоці, я думаю, ми б отримали набагато більше.

Якраз вашому покірному слузі вони і повинні бути вдячними, що в них перевага на два голоси. От подумайте, якщо би КУН пішов на ці вибори самостійно, або із "Свободою", чи мала б НУНС і БЮТ цю перевагу? Я гарантую вам – не мала би!

В кого б ми забрали голоси на західній Україні? Не від Комуністів і Партії регіонів, а в помаранчевих. І ми б забрали набагато більше, ніж "Свобода". Щоб ви зрозуміли, що Тягнибок набрав так мало тільки тому, що ми всім на місцях говорили, що він неправий, що йде на вибори.

А думаєте мені просто було вмовити свою партію не йти на вибори? Мені в спину кричали: "Олексій Григорович, вони вас кинули!". Я ж після того, як ми вирішили не йти в блок, зустрівся з президентом і сказав, що ми не йдемо в блок, але я вас запевняю, що задля того щоб не забирати голоси від пропрезидентських сил, я буду переконувати партію не йти на ці вибори взагалі.

На що я отримав відповідь: "Дякую – це чесна позиція, бо всі проблеми на всіх виборах ми завжди мали не від опонентів, а тільки від своїх". Ми пам'ятаємо 2006 рік, коли ПОРА, ПРП, Костенко-Плющ забрали в нас 4%...

А якби не забрали, нам би не потрібен був Мороз. І я стримав слово. І ми вперше спростували приказку про те, що де два українця, там три гетьмани.

Яку б посаду ви хотіли собі зараз?

– Я не знаю. Я сумніваюся, що піду на будь-яку посаду в широкій коаліції. В той же час, в той самий формат, що був раніше, я теж не піду. Подивимось.

А коли ви останнього разу бачили президента?

– Десь тиждень тому.

З приводу чого?

– З приводу енергетичної безпеки.

Але ж ви цим не займаєтесь! Ви ж навіть не радник?

– Я й без посади можу займатися цими питаннями. До того ж я був його радником на громадських засадах.

Ви обговорювали ціну на газ перед тим як президент назвав її у своєму зверненні?

– Так, ми спілкувалися про те, чи адекватна ціна 150-160 доларів. Щоб там не розказували, я вважаю, що українська промисловість і економіка витримають таку ціну.

Але питання в іншому – чи можна було отримати дешевший газ? Я кажу, що можна. Менше ніж 150 доларів і навіть менше за 130 доларів! Треба було вимагати виконання підписаної до 2012 року угоди.

А якщо вже підняли ціну, то треба підняти і транзитну ставку. Якщо газ 150-160, то транзитна ставка повинна бути 2 – 2,05. Це теж адекватно.

IP: 77.239.167.---
ахметенко _ 20.11.2007 13:10
Газотранспортну ситему росукренерго отримає, якщо виграє в Українського народу саму натуральну війну. Якщо московські жидомасони надіються її отримати хай готуються до того, що кожна людинотварина що буде намагатись це зробити буде відстрелена прицільним пострілом снайпера.
Це буде гллобальний конфлікт з величезними людськими жертвами!
Ніхто їм нашу трубу не віддасть, не переймайтесь. Ми не дамо.
Буде дуже погано, якщо почнеться 2-й ірак, а іншого виходу просто не буде.
А Івченко молодець!
IP: 212.115.224.---
krist _ 15.11.2007 18:56
Удивляюсь некоторым коллегам - пытаются разобраться в схемах, которые разрабатывали профессионалы именно с целью невозможности в них разобраться.
Ивченко лично мне симпатичен искренностью, а за Гриценко совершенно верно.
IP: 195.177.72.---
Prytkoff _ 14.11.2007 16:50
.............http://mintop-ua.narod.ru/index.html думаю врятли НУНС ..... ЮВТ???
IP: 193.47.85.---
кошечЬка _ 14.11.2007 16:28
14.11.07 15:23 ___Ant_
ну вряд ли товарищ Бородин этот ресурс финансирует =))
может, товарищи из НУНС? но это только мое предположение.
IP: 212.90.169.---
Peresich _ 14.11.2007 16:03
14.11.07 13:57 ___кошечЬка Посетил. Прочел. Признателен. Презабавно. Прикольно. Пересич.
Загрузка...
Реклама:

АВТОРИЗАЦІЯ


УВІЙТИВІДМІНИТИ
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook.