Вірую в єдину святу соборну і апостольську Церкву

9552 перегляди
5
П'ятниця, 24 червня 2016, 17:45
Любомир Гузар
Архиєпископ Любомир (Гузар)

Автор цих рядків часто зустрічається з різними групами громадян. Переважно це молоді люди, але далеко не всі. Такі зустрічі мають різну тематику.

Одначе, що цікаво: незалежно від віку співбесідників, від теми розмови, від місцевості проведення зустрічі – завжди мене запитують, що я думаю про можливість об’єднання Церков в Україні.

Із цього можна зробити висновок, що для багатьох наших співвітчизників це питання актуальне і що їх тривожить поліконфесійність в Україні.

Оскільки питання, яке ставлять, стосується не причин поділу, а радше можливості чи правдоподібності його подолання, то можна знову ствердити, що цей поділ багато людей вважає великим лихом, глибокою і болісною раною на тілі нашого народу, яку треба якнайшвидше вилікувати.

Тематика, яку ми зачепили, дуже широка. Можна чи навіть потрібно було б щодо цього, як кажуть у народі, глибоко копати. Але це вимагало б багато часу і місця. Тому хочу зупинитися на двох-трьох речах, які б стали вихідним пунктом для дальших роздумів.

Почнімо з того, чи взагалі треба щось робити для об’єднання християн. Свідомо вжив словосполучення "об’єднання християн", а не "об’єднання Церков".

Говорити, як, на жаль, ми це часто робимо, про багато Церков в абсолютному значенні цього слова, є явною суперечністю.

У "Символі віри" визнаємо: "Вірую в єдину святу соборну і апостольську Церкву", бо воплочений Божий Син Ісус Христос, наш Спаситель, заснував тільки одну Церкву.

Вживання слова "Церква" в множині є доказом немочі людини, яка через свої гріхи роздерла єдину Церкву на сотні структур, що називають себе Церквами, але ними не є. Мене часто запитували, чи треба щось робити, щоб повернути первісний властивий вигляд Христової Церкви в нашому народі.

Моя відповідь дуже проста: якщо хочемо бути справжніми християнами, жити відповідно до засад Божого об’явлення, то не маємо вибору, мусимо здійснювати те, що визнаємо устами і серцем у "Символі віри", а це значить зберігати Церкву одною та позбутися всякого марення про багато Церков.

Зверну увагу на ще одну річ, про яку не можна забувати. Що є справжньою основою єдності християн? Це надзвичайно важливе питання, бо подаємо безліч причин, якими хочемо виправдати або щонайменше пояснити наявність великої кількості більших чи менших організації, які вважають себе повноцінними Церквами. Ми навіть вказуємо як на підставу суттєвих відмінностей церковні обряди чи богословську науку, яких треба дотримуватися будь-яким коштом.

Однак, якщо задумаємося, що таке обряд чи богословська наука, то зрозуміємо, що хоча вони можуть бути справді різними, все одно не виправдовують поділу.

Бо що таке обряд? Це спосіб, як ми молимося, як почитаємо Триєдиного Бога. Можна сказати, що обряд - це те, як різні народи бачать ті самі реалії.

Наведу приклад ікони Богородиці в соборі Святої Софії у Києві та не менш популярний образ Пресвятої Богородиці у Гваделупі в Мексиці. Чи це дві різні особи представлені на іконі та образі, чи все-таки різний спосіб представити ту саму Матір Ісуса Христа?

Здавалося б, іншою є ситуація з богослов’ям, бо в ньому справді є певні відмінності. Одначе не можна забувати, що богослов’я – це зусилля людського розуму за допомогою суто наукових засобів пізнавати (наскільки це для людей можливо) зміст віри в Бога і всього, що з Ним пов’язано. Західнохристиянська традиція вчить, що Мати Ісуса Христа непорочно зачата, а східнохристиянська передає ту саму правду (що Марія з Назарета не мала навіть найменшої тіні гріха) словом "Пресвята".

Що є і мусить бути спільним та однаковим для всіх християн? Хоч би як з точки зору богослов’я ми сприймали ті чи ті питання в Божому об’явленні, хоч би як у наших молитвах ми зверталися до Господа Бога - спільною і однаковою мусить бути наша віра!                      

Тож чи можливе повернення до одної Христової Церкви - Київської, яку нам передав рівноапостольний великий князь Володимир? Моя відповідь звучить беззастережно: так, якщо з Божою допомогою всі щиро бажатимемо такого повернення.

Дехто скаже: ми вже настільки поділені, що це цілковито неможливо. Із тим, що це було б дуже важко, я частково погоджуюся, але що неможливо – відкидаю.

Поясню чому. По суті, я вже сказав це вище.

Для мене той факт, що багато людей ставить запитання про єдність Церкви, є своєрідним доказом, що наш народ прагне єдності.

Треба, може, тільки глибше усвідомити, що означають слова із "Символу віри": "Вірую в одну… Церкву".

Нашу журбу, наш біль, наше хвилювання, що Христова Церва в Україні поділена, треба замінити на свідоме, активне бажання бачити її справді єдиною.

Нехай наше "вірую" стане "усім своїм єством я, учень чи учениця Ісуса Христа, щиро бажаю". Для того, хто щиро бажає, усе, що цьому стоїть на заваді, стає другорядним. Тож шановні друзі і подруги, щиро бажаймо виконати Божу волю.

+ ЛЮБОМИР 

powered by lun.ua
Авторизуйтесь щоб писати коментарі
Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані до МВС, якщо від органів внутрішніх справ надійшов відповідний запит. У коментарі заборонено додавати лінки та рекламні повідомлення
IP: 82.145.222.---jurius28.06.2016 19:15
Tochka:
Ты казаками не прикрывайся, троллина. Во времена Хмельницкого Киевская митрополия православной церкви не имела ничего общего с Московским патриархатом. Я не против восстановления исторической справедливости, но тогда вы со своим москвофильским губонадуательством должны сидеть тихо и молча, чтоб никто не заметил :)
IP: 220.239.119.---zmaylo27.06.2016 15:02
Tochka, а вого розуму немає? Привикли що хтось має панувати. А що з то за сотворіння оті галичани, - мабуть з одним оком на лобі, чи що, - бо "справжні" українці ж мають два. Меньше турбуйтесь за підпорадкування, а будуйте едину Україну і ввійдіть у 21 - століття, братику. Чи може вам миліше МП?
IP: 178.94.38.---FLAG25.06.2016 15:23
Tochka:
Хай краще наша українська єдина і помістна церква буде - галичанською(як ти лукаво натякаєш
) ніж під владою московського попа полковника ФСБ і міліардера - гундяєва.
IP: 213.111.80.---Республіка24.06.2016 23:42
«Одначе не можна забувати, що богослов’я – це зусилля людського розуму за допомогою суто наукових засобів пізнавати (наскільки це для людей можливо) зміст віри в Бога і всього, що з Ним пов’язано» - як дивно чути від ШАНОВНОГО!!! Архиєпископа: «наукових засобів пізнавати …». Наука матеріального світу БЕЗСИЛА!!! сформулювати будь-що стосовно ДУХОВНОСТІ!!! від Господа: «Воздатите кесарева (МАТЕРІАЛЬНЕ!!!) кесареви и божия (ДУХОВНЕ!!!) богови». Вважаю саме «богослов’я» - чинником розбрату, який впродовж ось вже 2000 років САТАНА!!! нав’язує християнам. Чабан, який «серцем читає» Слово Боже, пізнає зміст віри в Бога і всього, що з Ним пов’язано, ЛІПШЕ!!!, аніж «богослів-академік». Єдина свята соборна і апостольська Церква – це ЄДИНА!!! ефективна зброя проти намірів САТАНИ!!!.
IP: 194.165.46.---Бодро24.06.2016 18:30
Дійсно мудра людина, яких, нажаль, зараз не багато
Усі коментарі
Нові правила розпорядження землями: як це працюватиме
Площа державних земель при безкоштовній передачі буде обмежуватися залежно від результатів відкритих аукціонів. Встановлюється правило "сім років – 8%".
Як креативні ідеї допомогли Колумбії перемогти громадянську війну
Щоб домогтися миру, тобі доведеться виконати одне з найскладніших завдань – змінити свідомість людей. Сказати жертвам, чиї матері або дочки були зґвалтовані, чиї родичі були вбиті: "Ви повинні пробачити". (рос.)
Бенкет під час чуми на фоні "розвитку" корпоративного управління
Легко можна імплементувати закон про смертну кару за вбивство єдинорогів, якщо єдинорогів в країні немає. (рос.)
Що можна змінити у школах вже тепер: думки освітян
"Нова Українська Школа" виходить з того, що у центрі навчального процесу – дитина, а не методика.
Про обіцянки коаліції: виборчо-системна сага
Угодою про коаліцію депутатських фракцій "Європейська Україна" передбачалась відмова від мажоритарки упродовж ще першого кварталу 2015 року.