Заснована Георгієм Гонгадзе у 2000 році

Спецмита на малолітражки: не плачуть тільки багаті

Олександра Індюхова _ Понеділок, 03 червня 2013, 10:56
Версія для друку Коментарі 1

Через півтора місяця після введення спецмит на імпортні малолітражки експерти підбивають невтішні підсумки. Автоімпортери оголосили уряду бойкот, відмовляючись від нових поставок. Потерпає економіка і споживачі.

Задля захисту вітчизняного автопрому в Україні з 14 квітня були введені спецмита на бензинові малолітражки. З березня до середини квітня, поки спецмита не вступили в силу, в Україну було завезено на 300 відсотків більше нових автомобілів з об’ємом двигуна від 1 до 2,2 літра, ніж зазвичай. Такі дані наводить Всеукраїнська асоціація автоімпортерів і дилерів. А вже в травні обсяги поставок "наблизилися до нуля", каже голова асоціації Олег Назаренко.

Такий бойкот автодилери оголосили на знак незгоди з рішенням Міжвідомчої комісії з питань зовнішньої торгівлі про введення на три роки спецмит розміром від 6,5 до 13%. "Ми хочемо захистити інтереси імпортерів і покупців. Якщо врахувати інші податки, то вартість автомобілів підскочить приблизно на 8-15,5%. Це суттєво, якщо взяти до уваги середню ціну такого авто - 19 700 доларів", - зауважив у розмові з DW Назаренко.

Крайній, як завжди, покупець?

Поки що ціни на малолітражки в українських автосалонах підскочили лише на 3-5 відсотків. Директор компанії "Автоконсалтинг" Олег Омельницький в інтерв’ю DW пояснив це тим, що на ринку нині одночасно присутні автомобілі з цінами "до і після" введення спецмит: "Салони ще не розпродали свої "квітневі запаси" і, якщо продаватимуть нововвезені за новими цінами, їх ніхто не купуватиме".

За словами Омельницького, реальні ціни - а це приблизно на півтори-три тисячі доларів дорожче, ніж до запровадження спецмит - українці побачать уже всередині літа. Обидва експерти не виключають, що попит на малолітражки може значно впасти, й імпортерам доведеться переорієнтовувати свій бізнес на дизельні автомобілі або машини з об'ємом двигунів, на які спецмита не розповсюджуються.

Падіння обсягів імпорту, за підрахунками Німецької групи радників при уряді України, може становити від 5 до 10 відсотків. У своєму звіті, оприлюдненому у квітні, експерти роблять невтішний висновок: з огляду на те, що імпорт малолітражок становить 60 відсотків від усього автомобільного імпорту в Україні, це буде доволі відчутно для економіки країни.

У Всеукраїнській асоціації автоімпортерів і дилерів сподіваються, що урядовці дослухаються до них, коли проаналізують бюджетну статистику. "Надходження від імпорту малолітражок раніше займали третє місце після імпорту нафти і газу.

З кожного авто до введення спецмит до держбюджету перераховували від 5000 до 6000 доларів. У квітні, приміром, надійшло загалом 120 мільйонів доларів. Але з новими митами такого "врожаю" вже не буде", - каже Олег Назаренко.

Реанімація чи агонія?

Спецмита на малолітражки в українському уряді називають "тимчасовими заходами", які спрямовані на захист вітчизняного виробника і на "реанімацію" українського автомобілебудування. За даними Асоціації "Укравтопром", останніми роками вітчизняні автозаводи втратили більше 30 відсотків внутрішнього ринку і нині працюють лише на п’яту частину виробничих потужностей.

Позитивних змін для галузі в "Укравтопромі" очікують уже в другій половині цього року, повідомила DW прес-секретар асоціації Анастасія Кара. Утім, на думку економіста Володимира Соболєва, збільшення обсягів виробництва за рахунок обмеження імпорту не допоможе автомобілям "made in Ukraine" стати кращими за іномарки.

"Автовиробники, як і всі інші вітчизняні виробники, потерпають від низької продуктивності праці, зависокої енергоємності виробництва, "відкатів" та тіньового імпорту", - з такими чинниками, на думку Соболєва, слід боротися у першу чергу.

Рішення про введення спецмит на малолітражки викликало чимало критики з боку СОТ. Як повідомляє Німецька група радників при уряді Україні, невдовзі в Києві мають розпочатися консультації, на яких Україна має переконати експортерів з ЄС, Японії, Росії, Кореї, Туреччини, США в тому, що вона не порушує правил СОТ. Якщо аргументи української сторони їх не переконають, то Київ має запропонувати своїм партнерам адекватні компенсації.

І не виключено, що захищати автопром доведеться за рахунок інших вітчизняних виробників або ж скасувавши спецмита. Інакше СОТ може застосувати проти України свої санкції.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
IP: 80.91.177.---
логар _ 03.06.2013 13:31
Бойкот підтримую, нехай навіть я ще пару років покатаюсь на своєму японці 1989 року. Тим більше, що він кращий за нові Ланоси і Авеоси. Дії пакращювачів - це той самий добре відпрацьований і єдино зрозумілий їм принцип грабунку в підворітні, тільки на вищому рівні. Тупі гопники-регіонали просто не спроможні мислити економічними категоріями. Їхня звивина продукує тільки один варіант попвнення общака - хапай і тікай. Тільки тепер їм тікати не треба. До них дійде, коли залізуть в чужу кишеню - а там пусто.
______________________
Узурпатори повинні бути повалені!

АВТОРИЗАЦІЯ


УВІЙТИВІДМІНИТИ
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте