Юлия Тимошенко: крючек второй – медицинское дело

Пятница, 17 декабря 2010, 14:12

Останні події в українській політиці все частіше викликають одне проте питання "Навіщо?".

Навіщо народним депутатам, що перебувають при владі, під прикриттям темряви ганьбити себе та свого президента банальним побиттям опозиції? Навіщо в цій бійці брати участь міністрам та голові "Укрспецекспорту"? Навіщо розлючувати виборця по той бік барикад, який і так вже наляканий дощем кримінальних справ проти лідерів опозиції?

Втім питання "Навіщо?" можна ставити не лише нинішній владі. Наприклад, навіщо за бюджетні кошти купляти тисячу невеличких автомобілів "Opel Combo" і роздавати їх як машини швидкої допомоги, якщо за ті ж гроші можна купити менше – але справжніх машин швидкої допомоги?

Втім між цими двома "Навіщо?" – минулій і діючій владі – є одна велика різниця. Проти діючої ніхто кримінальні справи не порушить. Звірство регіоналів у сесійній залі залишиться непоміченим. Тваринний інстинкт Саламатіна та Цюрка так і залишиться лише на записах у YouTube. А ось про безглуздя минулої влади можна спитати по повній програмі.

За інформацією "Української правди", Генеральна прокуратура готується висунути Юлії Тимошенко звинувачення в рамках нової кримінальної справи стосовно придбання тисячі спеціалізованих транспортних засобів, які були роздані лікарням у віддалених регіонах України під час минулорічної президентської кампанії

Згідно з матеріалами, що потрапили до "Української правди", хронологія подій у цій справі виглядала таким чином.

Наприкінці літа минулого 2009 року уряд Юлії Тимошенко почав спеціальну програму Міністерства охорони здоров’я під кодовою назвою "Зевс". В рамках програми передбачалось забезпечити спеціалізованими транспортними засобами лікувальні заклади у віддалених та важкодоступних місцевостях.

Для реалізації програми уряд прийняв окрему постанову стосовно залучення іноземного кредиту під державні гарантії. Всього було залучено близько 100 мільйонів євро.

Приблизно через місяць державне підприємство "Укрмедостач", що підпорядковується Міністерству охорони здоров’я, уклало договір з австрійською компанією "Vamed Engineering Gmbh & CO KG". Предметом договору стала купівля 1000 (!) автомобілів "Opel Combo" в якості спеціальних медичних транспортних засобів.

 Тимошенко під час виборів особисто вручала ключі від цих машин
Васадзе показує Тимошенко автомобілі на її честь. Фото Олександра Прокопенка 
 Тимошенко на церемонії вручення разом з Васадзе і Осикою. Обидва сьогодні виключені з БЮТ

Згідно з процедурою, перед купівлею автомобілів до Австрії поїхала делегація МОЗ України, щоб запевнитись у якості продукції, яку планувалось придбати. В розпорядженні "Української правди" є звіт про результати цього закордонного відрядження, підписаного заступником директора Департаменту розвитку медичної допомоги МОЗ України Крушинською З.Г.

В своєму звіті голова делегації вперше вказує на той факт, що представниками компанії виробника не були надані необхідні документи про реєстрацію автомобілів "Opel Combo" як медичного виробу. Крім того, вказувалося, що виробник – компанія Vamed – немає досвіду ані у постачанні медичного обладнання, ані у виробництві спеціалізованих транспортних засобів.

 

Судячи з документів, що потрапили в розпорядження "Української правди", звіту делегації вірити не хотіли. І це зрозуміло. Справа в тому, що ввезення автомобілів як спеціалізованих транспортних засобів для медичних закладів не вимагало сплати таких митних платежів, ніж коли ідеться про звичайні автомобілі.

За дорученням заступника голови МОЗ Валерія Бідного було призначено низку експертиз з метою домогтися визнання маленьких універсалів повноцінними машинами скорої допомоги.

І всі вони в один глос говорили: "Opel Combo" не можна віднести до медичної техніки. Втім, договір про постачання автомобілів був вже складений. А лікарям на місцях були обіцяні машини швидкої допомоги.

Тоді було вирішено піти іншим шляхом. Якщо машини не відповідають стандартам для визнання спеціальними транспортними засобами, значить, треба змінювати стандарти.

Восьмого грудня 2009 року на засідання уряду було винесено окреме питання щодо програми "Зевс".

Зокрема, було підготовлено проект постанови Кабінету міністрів "Про реєстрацію автомобілів для надання населенню України медичної допомоги, як виробів медичного призначення". Не дивлячись на вказівку уряду про підготовку такого документу, навіть на останньому етапі фахівці не надавали згоди про визнання "Opel Combo" машинами швидкої допомоги.

Тим не менш, питання було винесено на засідання Уряду. Під час розгляду проекту постанови між Юлією Тимошенко та міністром охорони здоров’я Князевичем сталась словесна перепалка, під час якої прем'єр намагалася переконати присутніх, що уряд збирається розмитнити саме машини швидкої допомоги, а не звичайні автомобілі.

 

За результатом засідання, МОЗу було надано доручення узгодити реєстрацію "Opel Combo" як автомобілю швидкої допомоги з… Міністерством фінансів.

Але з внутрішньої переписки між департаментами МОЗу зрозуміло, що особливого бажання брати на себе відповідальність за визнання універсалів спеціалізованими транспортними засобами не було.

 
 

Фахівці продовжували вказувати – правда, вже більш м’яко – що дані автомобілі не можуть використовуватися у лікарських цілях. Але уряд – посилаючись саме на ці висновки – все ж таки визнає "Opel Combo" машиною швидкої допомоги і дає вказівку внести відповідні зміни у реєстрі.

 

Іншою постановою Юлія Тимошенко просить внести поправки у перелік виробів медичного призначення, операції з продажу яких звільняються від обкладення податком на додану вартість.

 

 

В результаті цієї операції до України було завезено 1000 автомобілів "Opel Combo", що були розмитнені як машини швидкої допомоги.

За результатами слідства, вищевказана операція призвела до того, що в українського уряду з’явилася кредиторська заборгованість у розмірі майже 142 млн. гривень перед приватною австрійської компанією за придбання товарів, які не можуть бути використані у вказаних цілях. Крім того, до державного бюджету не надійшло майже 9 млн. гривень митних платежів з огляду на те, що автомобілі були завезені як спецтранспорт.

Втім, і розмитнення автомобілів проходило за особливою процедурою. Згідно з розпорядженням Юлії Тимошенко, під час митного оформлення автомобілі був застосований так званий код розрахунку "91" - "відстрочення сплати податкових зобов’язань".

 

Треба нагадати, що був кінець 2009-го бюджетного року. Державні фінанси тріщали по швах. Виплачувати додаткові майже 37 млн. гривень було ні з чого. З іншого боку, попереду був другий тур президентських виборів, який за розрахунком мав привести до перемоги. Тому було вирішено перенести строк розрахунку митних виплат на… четвертий квартал 2010 року. Тобто на сьогоднішні дні.

Слідчі Генеральної прокуратури стверджують, що тим самим Юлія Тимошенко порушила ст. 14 закону "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та цільовими фондами", згідно з яким відстрочення не можуть надаватись щодо податкових зобов’язань із ввізного мита та податку на додану вартість.

Крім того, стверджують вони, були порушені норми закону "Про пдаток на додану вартість" та "Про державний бюджет на 2009 рік". За логікою слідчих, уряд змінив дохідну частину бюджету у розмірі 36,965 млн. гривень – тобто у особливо великих розмірах.

До речі, що цікаво, австрійські виробники завозили автомобілі вже з надписами "Сільский лікар", "Сімейний лікар" та – обов’язково! – "Програма уряду Юлії Тимошенко".

Здається, останній факт є найбільш болючих для нинішньої влади. Справа в тому, що на жодному етапі з вищевказаних процедур слідчі не знайшли фактів особистої користі в діях Юлії Тимошенко. Всі виплати та перерахунки проходили повз її кишені і не надходили ані на її рахунки, ані на рахунки її родини або наближених осіб.

Але. У документах, що потрапили в розпорядження "Української правди", є окремий пункт, який обґрунтовує звинувачення проти Юлії Тимошенко. І саме, там вказується, що "транспортні засоби були використані представниками Блоку Ю. Тимошенко у передвиборчій кампанії, а їх розподіл між регіонами здійснювався виходячи із симпатій та приналежності до партії".

"Українській правді" вдалося дістати і розподіл вищевказаних тисячі автомобілів по регіонах України.

 

"Українська правда" звернулась за коментарем до самої Юлії Тимошенко і очікує на її відповідь в будь-який момент, висловлює готовність опублікувати її точку зору з приводу вищеописаної кримінальної справи.

Втім, очевидно, що операція "Зевс" була частиною передвиборчої агітації Юлії Тимошенко як кандидата в президенти.

Зараз вже важко описувати, які емоції обурювали Віктора Януковича, коли при відриві в лічені проценти його головний конкурент, використовуючи посаду та бюджетні ресурси, заробляв собі очки, роздаючи машини швидкої допомоги у лояльні регіони.

Але все ж таки слід визнати і інший факт: ця кримінальна справи проти Юлії Тимошенко – це відголосок виключно політичної боротьби між двома кандидатам в президенти. Адже завжди можна згадати, наприклад якими методами вів політичну боротьбу і сам Віктор Янукович, перебуваючи на посаді прем’єр-міністра під час президентських виборів 2004-го року та головуючи в уряді під час парламентської кампанії 2007 року.

В будь-якому випадку, подібні кримінальні справи проти Юлії Тимошенко врешті решт стануть на користь лідеру опозиції. Справа в тому, що аргументи про недобросовісну конкуренцію та зловживання посадовим становищем для підкупу виборців, самими виборцям дати зрозуміти дуже важко.

А ось аргументи у відповідь – з боку самої Тимошенко – про розкрадання державного майна посадовцями діючої влади будуть ще більше голоснішими. І чим більше буде подібних справ проти Тимошенко, тим влучнішими будуть її слова про те, що "я робила все для виборців, а ці - лише для себе".

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Главное на Украинской правде