Кто твой президент?

82 просмотра
Пятница, 25 декабря 2009, 12:28
Виктор Ткачук
, для УП

Навіть найбільш недалекоглядні політичні технологи повинні зрозуміти: українці розчаровані у політиці.

Однак самим змістом численної та грошепоглинаючої політичної реклами технологи та консультанти тільки збільшують прірву між політиками та простими людьми.

Українці розчаровані у політиці та в політиках. Тому що:

Українці знають, скільки платять за майдани.

Українці знають, чого варті обіцянки політиків.

Українці знають, що за політиками стоїть бізнес зі своїми інтересами.

Українці розчаровані у політиці та у політиках. Це основна проблема виборчої кампанії 2009-2010.

Як на основі такого "мінусу" варто було б кандидатам будувати свої виборчі кампанії?

Вірогідно, що не зовсім так, як вони їх збудували. Більш того вони збудували їх таким чином, що розчарування ще більш наростає. Більшість кампаній кандидатів в президенти ґрунтується на принципі протиставлення одного кандидата іншому.

Згадайте: "Ворог їхньої держави!" , "Я думаю, що у нас буде велика бійка з Тимошенко", "Тігіпко обігнав Тимошенко серед міського населення" і навіть "Вона дихає йому в потилицю, йому неприємно".

Я допоможу уявити, як відбувається захист стратегії виборчої кампанії, розробленої модними та надзвичайно дорогими технологами, перед кандидатом.

"Шановний політику, ось усі кандидати в президенти у певній системі координат, ось - Вона, ось - Він, а он де - Ви! Для того, щоб отримати максимальний рейтинг, Ви повинні у рекламних та піар повідомленнях протиставити себе спочатку цьому кандидату, потім - Їй, а потім  і Йому!"

З огляду на це, зрозуміло, що метою даних маневрів є створення ілюзії того, що рейтинг кандидата у президенти Ікс не такий вже й низький.

У деяких це навіть виходить. Наприклад, у Тігіпко. Як тільки стало відомо, що Тігіпко близький до "частки" Яценюка (принаймні, в думках людей), з'явилось повідомлення, що Тігіпко обійшов Тимошенко серед міського населення.

Якщо даний кандидат буде тримати вектор, уявити, хто буде наступною "ціллю", неважко, особливо враховуючи колір фону реклами Тігіпка.

В інших кандидатів вийшло не зовсім вдало, наприклад: Гриценко пішов проти всіх, а Богословська поцілила одразу у Тимошенко. Це, напевно, занадто. Такий шматок їм не проковтнути.

І через усі ці "протиставлення" в голові виборця (будівельника, домогосподарки чи пенсіонера) - несмачна каша з кандидатів, яку ковтати зовсім не хочеться.

Більш того, така передвиборча кампанія виступає для українців прикладом того, що буде відбуватися у владі після виборів - нескінченні міжусобиці. До того ж, це - одна з причин того, що все частіше й частіше чутно "у народі": "усі однакові!".

І чим довше буде продовжуватися ця метушня, тим вищий рейтинг буде у кандидата Противсіх, а, можливо, виборець піде ще далі і в знак протесту впише у виборчий бюлетень неіснуючого кандидата, наприклад, популярного Доктора Хауса.

Логічним є припущення, що у виграші опинився би кандидат, який свідомо залишив би ці війни за шматки рейтингів інших політиків. Кандидат, з яким залишилися б не лише його прибічники, але й до якого б приєдналися розчаровані українці. А можливо, й ви.

"Бонус" розчарованих, виражений у відсотках рейтингу, кандидат та його консультанти заробили би, якщо були б ближче до народу у змісті своїх рекламних повідомлень. І не просто до народу. А до вас. І навіть не до вас, а до ТЕБЕ. Хоча б у межах своїх передвиборчих лозунгів.

Ми повинні визнати, що більшою мірою спілкуємося на "ти". Особливо з близькими людьми. Мати каже синові "ти", й у цеху робітники звертаються на "ти", і в українському представництві західної компанії обов'язково звертаються на "ти".

І після чарки горілки теж кажуть "ти". Навіть самі можновладці хизуються тим, що можуть називати інших на "ти" та дуже люб'язно: Вітя, Сашко, Юля...

ТИ як сучасний українець знаходишся у ВЕЛИЧЕЗНОМУ потоці інформації, більшу частину якої складає реклама та піар. В цьому жорсткому пресингу ТИ вчишся (чи вже навчився) виокремлювати лише те, що стосується тебе особисто. А особисто - це коли звертаються на "ти" і кажуть "твій".

Як маркетологу, мені хотілося б, щоб Янукович сказав з біл-борду: "Твоя дитина отримає при народженні 10 000 гривень". Але набагато важливіше було б почути це майбутньому батьку.

Оскільки це як розмова тет-а-тет, в якій є лише ТИ і Янукович. Тоді ТИ сприймаєш Януковича як свого і віриш. Бо він же ТОБІ особисто пообіцяв турботу про ТВОЮ дитину.

Так, у невдосконаленому вигляді кандидатів "наближають" до народу, і ми маємо змогу раз у декілька років читати на біл-бордах: "наш президент".

Але це доволі абстрактно. Що означає плакат з написом: "НАШ президент"? Чий - "наш"? Олігархів, котрі оплатили цю рекламу? Вочевидь, так.

"Мій президент". Яке значення у заяві зірки шоу-бізнесу - "Мій президент"? У підсумку, це - президент зірки, який не поскупився для неї. Бо ж українці знають, скільки платять за майдани.

"Захисник". Дехто з кандидатів заявляє, що він (вона) - "захисник". Захисник своїх фінансових "меценатів"?

Перші два слогани, мабуть, винайшли егоїсти. А останній - навіть не егоїст, а просто нейтральна людина, занадто нейтральна для роботи в рекламі та зв'язках з громадськістю...

Деякі кандидати використовують особисті повідомлення. Але частка цих звернень настільки мала, що розмивається на тлі іншої інформації, яка подається тими ж самими кандидатами.

Через таку несистемність, особисті повідомлення кандидатів дуже рідко доходять до пересічного українця і настільки ж рідко викликають бажання віддати СВІЙ голос "за призначенням". Це також питання інтеграції передвиборчої кампанії та її диференціації, але це тема іншої статті...

Висновки. Для виборця: Особисто про ТЕБЕ не думають навіть під час виборчої кампанії.

Для кандидата: Ті ж самі гроші та інший ресурс на передвиборчу кампанії можна використовувати ефективніше та із меншим витратами отримати вищий рейтинг.

Для мого сумління. При ефективній, а, зважаючи на це, й менш витратній рекламі, залежність політика від фінансової складової виборчої кампанії буде меншою. Хоча б на відсоток.

Віктор Ткачук, для УП

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)