Указ президента № 264/2007 "Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України" із статтями Конституції України

26 переглядів
для УП
П'ятниця, 6 квітня 2007, 14:18

Останнім часом склалася ситуація ігнорування більшістю у Верховній Раді України конституційних вимог щодо формування коаліції депутатських фракцій.

 

На заміну поодиноким випадкам включення до складу коаліції депутатських фракцій окремих народних депутатів, що мали місце при формуванні Антикризової коаліції у липні 2006 року, заступає практика масового поповнення її складу на засадах індивідуального або групового членства.

 

Така практика є грубим порушенням статті 83 [Ст.83 ч.6: У Верховній Раді України за результатами виборів і на основі узгодження політичних позицій формується коаліція депутатських фракцій, до складу якої входить більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України. Ст.83 ч.9: Засади формування, організації діяльності та припинення діяльності коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України встановлюються Конституцією України та Регламентом Верховної Ради України] Конституції України, яка передбачає формування коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України за результатами виборів і на основі узгодження політичних позицій виключно депутатськими фракціями.

 

Порушення конституційних норм щодо формування коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України спотворює результати народного волевиявлення, здійсненого відповідно до статті 69 [Ст.69: Народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії] Конституції України через вибори народних депутатів України у березні 2006 року, є нехтуванням конституційних виборчих прав громадян України, призводить до ігнорування конституційного принципу народного суверенітету, закріпленого у частинах другій [Ст.5 ч.2: Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування. (Офіційне тлумачення в Рішенні КС N 6-рп/2005: “треба розуміти так, що в Україні вся влада належить народові. Влада народу є первинною, єдиною і невідчужуваною та здійснюється народом шляхом вільного волевиявлення через вибори, референдум, інші форми безпосередньої демократії у порядку, визначеному Конституцією та законами України, через органи державної влади та органи місцевого самоврядування, сформовані відповідно до Конституції та законів України. Результати народного волевиявлення у визначених Конституцією та законами України формах безпосередньої демократії є обов'язковими)] та третій [Ст.5 ч.3: Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами. (Офіційне тлумачення в Рішенні КС N 6-рп/2005: “треба розуміти так, що тільки народ має право безпосередньо шляхом всеукраїнського референдуму визначати конституційний лад в Україні, який закріплюється Конституцією України, а також змінювати конституційний лад внесенням змін до Основного Закону України в порядку, встановленому його розділом XIII. Належне виключно народові право визначати і змінювати конституційний лад в Україні не може бути привласнене у будь-який спосіб державою, її органами або посадовими особами”)] статті 5 Основного Закону України.

 

Такий розвиток подій є реальною передумовою узурпації влади [тлумачення терміну в Рішенні Конституційного Суду N 6-рп/2005: “Узурпація означає, зокрема, привласнення переліченими суб'єктами права [державою, її органами або посадовими особами], яке передусім належить народові, вносити зміни до Конституції України у спосіб, який порушує порядок, визначений розділом XIII чинного Основного Закону України, в тому числі усунення народу від реалізації його права визначати і змінювати конституційний лад в України”] в Україні, що заборонено частиною четвертою статті 5 [Ст.5 ч.4: Ніхто не може узурпувати державну владу. (Офіційне тлумачення в Рішенні Конституційного Суду N 6-рп/2005: “треба розуміти як заборону захоплення державної влади шляхом насилля або в інший неконституційний чи незаконний спосіб органами державної влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, громадянами чи їх об'єднаннями”)] Конституції України.

 

Це також загрожує національній безпеці, спричиняє дестабілізацію політичної ситуації в державі, створює потенційну небезпеку державному суверенітету.

 

Відповідно до частини другої статті 102 Конституції України Президент України [Ст.102 ч.2: Президент України є гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина] є гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина.

 

Такий конституційний статус Президента України зобов'язує його здійснювати заходи для зупинення порушень Конституції України, прав громадян, для попередження загроз державному суверенітету та територіальній цілісності держави.

 

З цього, зокрема, випливає обов'язок достроково припинити повноваження парламенту у разі порушень ним Основного Закону України, якщо немає інших запобіжників грубим порушенням Конституції України з боку Верховної Ради України.

 

Враховуючи викладене та керуючись частинами другою – четвертою статті 5 [див. ч.2 Преамбули Указу], частиною другою статті 77 [Ст.77 ч.2: Позачергові вибори до Верховної Ради України призначаються Президентом України і проводяться в період шістдесяти днів з дня опублікування рішення про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України], частиною шостою статті 83 [Ст.83 ч.6: У Верховній Раді України за результатами виборів і на основі узгодження політичних позицій формується коаліція депутатських фракцій, до складу якої входить більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України], пунктами 1 і 7 частини першої [Ст.106 ч.1 Президент України: 1) забезпечує державну незалежність, національну безпеку і правонаступництво держави;… 7) призначає позачергові вибори до Верховної Ради України у строки, встановлені цією Конституцією], частиною третьою статті 106 [Ст.106 ч.3: Президент України на основі та на виконання Конституції і законів України видає укази і розпорядження, які є обов'язковими до виконання на території України.] Конституції України, на виконання частини другої статті 102 [Ст.102 ч.2: Президент України є гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина.] Конституції України

 

постановляю:

 

1. Припинити достроково повноваження Верховної Ради України V скликання.

 

2. Запропонувати народним депутатам України продовжувати виконувати свої повноваження, що безпосередньо не пов'язані з повноваженнями Верховної Ради України.

 

3. Призначити позачергові вибори до Верховної Ради України на 27 травня 2007 року, неділю.

 

4. Кабінету Міністрів України забезпечити фінансування позачергових виборів до Верховної Ради України.

 

5. Центральній виборчій комісії забезпечити проведення позачергових виборів до Верховної Ради України відповідно до Конституції України, Закону України "Про вибори народних депутатів України", інших законів України.

 

6. Цей Указ набирає чинності з дня його офіційного оприлюднення.

 

Президент України  Віктор ЮЩЕНКО

2 квітня 2007 року



powered by lun.ua
#Свинарчуків_за_ґрати! Найгучніший скандал в оборонці сім місяців по тому
Коломойський двічі програє у справі Приватбанку. Що це означає?
Як підняти зарплати лікарям, медреформа у 2020 році та конфлікт у МОЗ: інтерв'ю міністерки Зоряни Скалецької
Brexit на фінішній прямій: про що Борис Джонсон домовився у Брюсселі
Усі публікації