Чотири тези про податкову реформу

202 перегляди
12
П'ятниця, 03 квітня 2015, 16:55
Валерій Пекар

Теза 1. Податкова реформа сьогодні є ключовою для України.

Наприкінці минулого року саме податкова "мобілізація", невдало й несправедливо названа "податковою реформою", стала потужним негативним сигналом від уряду до економіки, що призвів до масового згортання бізнесу та прискорення економічного падіння.

Тепер вдала податкова реформа мусить стати найсильнішим позитивним сигналом, своїм фактом стверджуючи націленість уряду та парламенту на ліберальну відкриту економіку, яка, власне, і була однією із цілей Майдану.

Не забуваймо, що у своїй основі Майдан як революція мав потужну економічну складову буржуазної революції проти економічного неофеодалізму олігархічної моделі.

Теза 2. Розробка податкової реформи має йти як діалог між двома основними силами: захисниками ідеї податкової сталості, fiscal sustainability, тобто достатнього наповнення бюджету – і захисниками ідеї економічного зростання.

Хороше рішення має забезпечити водночас обидві вимоги – і податкову сталість, і економічне зростання, а також воно мусить відповідати критеріям чесності, прозорості й простоти. Тому робоча група з розробки податкової реформи має включати як податківців та бюджетних фінансистів, так і представників економічної науки та розробників економічної стратегії, а також бізнесу та громадськості.

Податкова робоча група із самих лише податківців та бюджетних фінансистів – це однобокість, відсутність діалогу. Загалом – повторення минулорічної помилки, але з набагато жахливішими наслідками.

Теза 3. Завдання ділової та експертної спільноти полягає в тому, щоб, по-перше, досягти згоди щодо основних принципів нової податкової системи, по-друге, якнайширше популяризувати їх у підприємницькому середовищі.

Фахівців високого класу, які можуть розробити податкову системи країни, у нас не так багато – тридцять буде дуже завищеною оцінкою, – і всі вони давно відомі поіменно. Ось ця спільнота й має спочатку досягти згоди, а потім поширити своє бачення на тисячі підприємців.

Відсутність консенсусу завжди дозволяє владі ігнорувати пропозиції, бо вони суперечать одна одній.

Консолідоване бачення, за яким стоїть потужна підтримка широких підприємницьких кіл, – не може бути проігнороване.

Теза 4. Неможливо відокремити реформу податкової системи від реформи податкової служби.

Ми знаємо, що навіть хороші ідеї можуть бути спотворені. Податкова служба й, більш широко, фіскальна служба – сьогодні являють собою потужний заповідник корупції, який має бути знищено.

Без професійної, компактної, чесної податкової служби, яка перетворена з каральної на сервісну, економічне зростання запустити неможливо. І тому голова Державної фіскальної служби – це одна із ключових посад у сфері боротьби з Гідрою і відродження країни. А це означає, що там має з'явитися неординарна людина зі сталевим характером.

Тому призначення голови ДФС має відбуватися відкрито, прозоро, на конкурентних засадах, як конкурс не лише людей, але й бачень.

Це буде найважливіший краш-тест нинішньої системи державної влади.

Не впорається – тоді на нас очікує повноцінний економічний колапс, а нинішні політики підуть на звалище історії.

В оптимістичному ж сценарії матимемо економічне зростання вже в 2016 році.

Валерій Пекар, спеціально для УП

powered by lun.ua
Авторизуйтесь щоб писати коментарі
Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані до МВС, якщо від органів внутрішніх справ надійшов відповідний запит. У коментарі заборонено додавати лінки та рекламні повідомлення
IP: 109.95.50.---Sergey Bochkarev..
Перше питання: скажіть, а без того, щоб вставити щось на кшталт "fiscal sustainability", в нас вже жоден текст не проходить? Друге питання: "Призначення голови ДФС має відбуватися відкрито, прозоро, на конкурентних засадах, як конкурс не лише людей, але й бачень". Вибачайте, на цій посаді людина повинна кожного дня і однаково для всіх виконувати закон. А не безкінечно розповідати про "своє бачення". Ви щось переплутали із безкінечними "консультантами" або "депутатами".
IP: 46.119.212.---woman_00..
Sergey Bochkarev: ... Вибачайте, на цій посаді людина повинна кожного дня і однаково для всіх виконувати закон. А не безкінечно розповідати про "своє бачення". Ви щось переплутали із безкінечними "консультантами" або "депутатами".
Ключове: - на посаді - кожного дня і однаково для всіх виконувати закон. Це наша мрія!! Горизонт! Президент- гарант, перша посада і то не справляться.. Та це політична посада, то й має "своє бачення". А голова Державної фіскальної служби - ЧИНОВНИК на кожен день. Тож, будь ласка, без власних "понятій".
IP: 46.119.212.---woman_00..
Україна сьогодні не те місце на Землі, де виконують закони. Диво із див, Головою Державної фіскальної служби має стати законослухняна людина - це й буде неординарна людина зі сталевим характером. Маю побажання для Голови - щоб в жодної посади не було записано в обов'язки "розробляти усякі поліпшення до податкового законодавства".
IP: 92.112.251.---zilwowa..
Я не втомлюся нагадувати, що треба негайно відмінити ЄСВ і принаймні половину ставки ПДВ. От це і буде реформа. Вона дасть можливість бюджетам усіх рівнів (державного, комунального, соціального...), а найголовніше - сімейним бюджетам(!) отримати джерело фінансування. Економіка не є якимось цифрами, табличками, процентами і податками. Вона є відносинами людей з обміну працею заради наповнення сімейного бюджету. Не державного чи ще якогось! А сімейного! І з наповнення того сімейного бюджету працею можна взяти (вилучити, перерозподілити державними зобов'язаннями) лише 1/3, не нашкодивши суспільству, тобто сім'ї, родині, громаді, ... та й самій державі, врешті. Держава постійно намагається вилучити і перерозподілити більше 160%! Суспільство не може собі дозволити мати таку "державу". Воно "ховається", "викручується", "кривить душею", втрачає мораль, руйнується... Але воно з цими "правилами гри" бореться у різний спосіб. І в результаті ми маємо постійне протистояння суспільства і влади.
IP: 93.72.247.---Volodymyr Yukhymchuk..
"Хороші художники копіюють, а великі художники крадуть". Візьміть вже ідею Балашова де всього два податки: 5% з кожної операції продажу та 10% зі заробітної плати. Недобір бюджету доведеться компенсувати зменшенням видатків - звільнити всіх "зайвих" людей в міністерствах та забрати регулюючі функції (щоб не було корупції) або ж взагалі їх закрити (не людей, міністерства, бо вони часто втручаються в економіку, що негативно впливає на її розвиток).
Усі коментарі
Щоденник Майдану. Про що ми тоді думали
"Спочатку було слово". Революція Гідності розпочалася "помахом крила метелика". Метеликом став український журналіст Мустафа Найєм.
10 років невизнання: чи існують для України причини розпочати відносини з Косовом
Після отримання Україною безвізу з Євросоюзом відбулася дивна колізія – разом зі спрощенням подорожей по більшій частині Європи поїздки в один європейський регіон для українських туристів суттєво ускладнилися.
Ефективність державної служби: як оцінити та досягти?
Ефективність державної служби підлягає постійному моніторингу та вдосконаленню. Адже це – інструмент забезпечення підзвітності держави суспільству.
Що відбувається з видобутком газу на Західній Україні
У 2017 році в регіоні вперше за кілька десятиліть стабілізувалася робота видобувної галузі. Видобуток газу зріс удвічі, і це тільки початок.
Навіщо Україні сильний та незалежний інститут Омбудсмана?
Український Омбудсман не лише працює у відповідності до "Паризьких принципів", але й відіграє одну з провідних ролей у захисті прав людини на регіональному і навіть міжнародному рівні.
Мільярдер на дотаціях: про що мовчить власник "Нашої Ряби"
Юрій Косюк стверджує, що його "дітище" справедливо отримує кошти з бюджету за принципом "більше сплатив — більше отримав". Проте, це не так.
Час тітушкократії
Ніхто не дає вказівок ГПУ, СБУ, МВС та іншим терміново з'ясувати, хто спонсорує хороводи "тітушок" у столиці, та наскільки законним є походження таких грошей.