Чотири тези про податкову реформу

313 переглядів
П'ятниця, 03 квітня 2015, 16:55
Валерій Пекар
співзасновник Громадянської платформи "Нова країна"

Теза 1. Податкова реформа сьогодні є ключовою для України.

Наприкінці минулого року саме податкова "мобілізація", невдало й несправедливо названа "податковою реформою", стала потужним негативним сигналом від уряду до економіки, що призвів до масового згортання бізнесу та прискорення економічного падіння.

Тепер вдала податкова реформа мусить стати найсильнішим позитивним сигналом, своїм фактом стверджуючи націленість уряду та парламенту на ліберальну відкриту економіку, яка, власне, і була однією із цілей Майдану.

Не забуваймо, що у своїй основі Майдан як революція мав потужну економічну складову буржуазної революції проти економічного неофеодалізму олігархічної моделі.

Теза 2. Розробка податкової реформи має йти як діалог між двома основними силами: захисниками ідеї податкової сталості, fiscal sustainability, тобто достатнього наповнення бюджету – і захисниками ідеї економічного зростання.

Хороше рішення має забезпечити водночас обидві вимоги – і податкову сталість, і економічне зростання, а також воно мусить відповідати критеріям чесності, прозорості й простоти. Тому робоча група з розробки податкової реформи має включати як податківців та бюджетних фінансистів, так і представників економічної науки та розробників економічної стратегії, а також бізнесу та громадськості.

Податкова робоча група із самих лише податківців та бюджетних фінансистів – це однобокість, відсутність діалогу. Загалом – повторення минулорічної помилки, але з набагато жахливішими наслідками.

Теза 3. Завдання ділової та експертної спільноти полягає в тому, щоб, по-перше, досягти згоди щодо основних принципів нової податкової системи, по-друге, якнайширше популяризувати їх у підприємницькому середовищі.

Фахівців високого класу, які можуть розробити податкову системи країни, у нас не так багато – тридцять буде дуже завищеною оцінкою, – і всі вони давно відомі поіменно. Ось ця спільнота й має спочатку досягти згоди, а потім поширити своє бачення на тисячі підприємців.

Відсутність консенсусу завжди дозволяє владі ігнорувати пропозиції, бо вони суперечать одна одній.

Консолідоване бачення, за яким стоїть потужна підтримка широких підприємницьких кіл, – не може бути проігнороване.

Теза 4. Неможливо відокремити реформу податкової системи від реформи податкової служби.

Ми знаємо, що навіть хороші ідеї можуть бути спотворені. Податкова служба й, більш широко, фіскальна служба – сьогодні являють собою потужний заповідник корупції, який має бути знищено.

Без професійної, компактної, чесної податкової служби, яка перетворена з каральної на сервісну, економічне зростання запустити неможливо. І тому голова Державної фіскальної служби – це одна із ключових посад у сфері боротьби з Гідрою і відродження країни. А це означає, що там має з'явитися неординарна людина зі сталевим характером.

Тому призначення голови ДФС має відбуватися відкрито, прозоро, на конкурентних засадах, як конкурс не лише людей, але й бачень.

Це буде найважливіший краш-тест нинішньої системи державної влади.

Не впорається – тоді на нас очікує повноцінний економічний колапс, а нинішні політики підуть на звалище історії.

В оптимістичному ж сценарії матимемо економічне зростання вже в 2016 році.

Валерій Пекар, спеціально для УП



powered by lun.ua
У чому логіка "земельного Задзеркалля" щодо іноземців
Заборона іноземцям купувати землю в Україні не працюватиме. Знайдеться ряд механізмів і структур в Україні та за її межами, щоб це обійти. Для кого ж іноземці становлять ризик?
Чому всім нам варто подивитися "Співає Івано-Франківськтеплокомуненерго"
В Україні ми не користуємось інфраструктурою як чимось зручним і корисним, не задумуючись – навпаки, ми, самі того не помічаючи, витрачаємо величезну кількість енергії, щоб компенсувати її розруху.
Синдром політичного інтелекту
То що у нас не так з політичним інтелектом? Посада президента крізь призму теорії поколінь. Та чи можна узяти віртуальний майстер-клас у американських президентів?
Етичний бізнес глобальних корпорацій
Підприємства на Заході поступово змінюють свої підходи до ведення бізнесу. Чому і як це відбувається?
"Реформа" прокуратури: дуже приємно, цар
Чому бізнесу і чиновникам варто боятися ручного управління Офісом генпрокурора. (рос.)
"Укрзалізниця" – мертвий актив чи ласий шматок для інвесторів?
"Укрзалізниця" втілює в собі парадоксальну різницю між потенціалом для приватних інвесторів і реальністю. У чому ризики та перспективи її приватизації?
Викривач корупції – не лише заявник: що не врахували законотворці
Попри загалом позитивний характер закону про викривачів корупції, законотворці обрали звужений підхід до врегулювання статусу викривача. А це матиме значення для викриття можливих корупціонерів та захисту тих, хто їх викриває.