Вадима Долганова перевірить Генпрокуратура?
або Хто краде рекламні гроші УТ-1?

Середа, 4 квітня 2001, 20:31
Відчайдушна спроба народних депутатів, членів парламентського комітету з питань свободи слова та ЗМІ поставити на місце президента НТКУ та ведучого програми "7 днів" Вадима Долганова закінчилась нічим. Обговорювалось питання роботи державного телебачення і дотримання ним діючого законодавства, зокрема висвітлення роботи парламенту.

Однак окрім політичних звинувачень, які прозвучали на адресу Долганова, і від яких він успішно відбився, були сказані і "конкретні" слова. Член комітету, народний депутат Михайло Ратушний має намір звернутися до Генпрокуратури з поданням про перевірку фінансової діяльності державного телебачення, зокрема махінацій з рекламою. У присутності всіх Ратушний спитав у Долганова чи відповідають дійсності чутки щодо закордонних рахунків Долганова, на які переводяться "чорні" гроші за рекламу. Звичайно ж сам президент НТКУ відкинув таке звинувачення, правда, пожартував перед цим, що ховає гроші в банках Антигуа. Долганов запропонував депутату приїхати і "самому подивитись всі бухгалтерські документи" каналу.

"Я радий, що сьогодні Долганов сказав, що він хоче щоб я прийшов і перевірив. Але для чого це робити? Є відповідні інституції, які перевірять бюджетні організації, тоді мені просто приємно буде звернутися до прокуратури до КРУ, щоб вони прийшли і перевірили ту бухгалтерію, до якої мене сьогодні запрошував Вадим Опанасович", - сказав по закінченні засідання журналістам Ратушний.

Дійсно протягом всього засідання від ліричних перепалок про політику депутати повертались до конкретики – яким чином УТ-1 від реклами має лише $3,5 млн. на рік, в той час, як дохід інших каналів набагато більший. Це при тому, нагадували депутати, що Перший національний має мовлення на всі регіони України.

У відповідь Долганов жалівся, що "прибутки компаній суспільного мовлення ніколи не зрівняються з прибутками комерційних компаній". "Так у всьому світі", - заявив ведучий "7 днів", який вважає, що його канал фактично і є аналогом суспільного мовлення згідно світових зразків. Звичайно ж депутати вважають, що від Долганова до суспільного мовлення, як від Землі до Сонця.

Чому на УТ-1 так мало реклами? Або чому, за наявності реклами, так мало грошей? Ось проблема, яка турбує всіх. "Може це у ваших програм така низка якість?", - спитали Долганова. "Це ваша суб'єктивна точка зору. Я вважає, що їх рівень достатньо професійний. Про якість програм говорить зростання їх рейтингів. Рейтинг програми "Зона правди" найбільший в цей час. У "7 днів" останніми тижнями рейтинг виріс втричі", - заявив президент НТКУ.

Трохи раніше він говорив, що "під вечірню казку, освітній канал та тижневик ВР нелегко знайти рекламу". Дивна ситуація виходить – рейтинги програм, які виходять в prime-time зростають, а грошей немає. Ті, хто хоч раз стикався з рекламою на телебаченні знають, що денний ефір це "мертвий час" на всіх каналах, а саме вдень виходить освітній канал та інші програми УТ-1, під які важко знайти рекламу. Ну, а "Вечірня казка" – 15 хвилин ввечері – не такий вже великий шматок ефіру.

Давайте подивимось на ефір УТ-1 і залишимо професійний рівень програм на совісті керівників каналу. (Чи не дуже багато вже на їхній совісті? Витримає, якщо вона є?). Найбільш рейтинговими на Першому національному завжди були програми спортивної редакції. НТКУ традиційно має ексклюзивні права на найкрутіші футбольні матчі та трансляцію олімпіад і чемпіонатів. Рекламне місце саме в цих програмах є найбільш привабливим. І в футбольних трансляціях дійсно завжди дуже багато роликів.

Взагалі-то рекламний бізнес за лаштунками УТ-1 вже неодноразово ставав темою для скандалів. До літа минулого року цим ласим шматком завідував на той час близький друг Долганова продюсер Юрій Захарченко. Перед початком Олімпіади його було звільнено, хоча перші спроби позбутись одіозного продюсера кілька років тому робив Ігор Сторожук. Тоді Захарченка відстояв саме Долганов. А тепер, злі язики стверджують, що старі друзі не поділили "чорні" прибутки від реклами під час Олімпіади.

Ми не хочемо когось звинувачувати, просто є сенс розповісти, яким саме чином можуть з'являтись чорні гроші від реклами.

Маленька частина грошей перераховується на безготівковий рахунок телеканалу за прокрутку, скажімо, 2 роликів на день. А в ефір насправді виходить не 2, а 22 ролики. Різниця готівкою потрапляє в кишеню тих, хто керує каналом. Так працюють крізь в Україні. Звичайно ж ми не звинувачуємо у цьому Долганова та його команду. Якщо такі порушення і є, то їх має виявити Генпрокуратура та КРУ.

До речі, за інформацією народного депутата Віктора Понеділко, який посилається на Рахункову палату, НТКУ не дотримується законодавства при отриманні доходу від реклами.

Не менше турбує народних обранців і присутність на УТ-1 телекомпанії "ЕРА", яка, подейкують, належить Андрію Деркачу та Вадиму Рабиновичу. Той же Понеділко стверджує, що згідно законодавства суборенда заборонена. Правда, Долганов впевнений, що нічого незаконного у роботі ТРК "ЕРА" немає. Він нагадав, що з цією телекомпанією ще 97-го року було укладено угоду попереднім керівництвом. "Ця компанія робить для нас досить якісний продукт. Ранковий ефір, який ми не можемо робити", - додав Долганов. Ну звичайно ж, там і продюсер дуже професійний - Юрій Захарченко...

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Усі новини...