Експертизу по Ту-154 виведуть на міжнародний рівень. Росія не збирається ділити відповідальність з Україною
П'ятниця, 2 листопада 2001, 13:34
Остаточну оцінку результатам розслідування катастрофи Ту-154, причиною якої стало враження літака ракетою комплексу С-200, випущеною під час навчань українських військ ППО, дадуть фахівці Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO).
Про це повідомив секретар Ради національної безпеки і оборони України Євген Марчук після завершення спільної роботи російської і української комісій з розслідування обставини загибелі літака.
Він уточнив, що матеріали карної справи, порушеної у РФ, будуть передані в Україну для подальшого розслідування справи, яка порушена українською Генпрокуратурою. При цьому,- відзначив він, розслідування карної справи за фактом катастрофи літака Ту-154 вже триває.
Висновки з підсумків роботи української міжвідомчої комісії були зроблені технічною комісією міждержавного авіаційного комітету СНД. "Результати будуть подані в ICAO і проаналізовані міжнародними експертами цієї організації, які і оцінять, наскільки повно, глибоко і всебічно було проведене розслідування", - відзначив Марчук.
При цьому секретар РНБО підкреслив, що "у зв'язку з цим глибина, об'єктивність, повнота і вся логіка всіх складників інциденту буде перевірятися з дуже великою прискіпливістю організацією ICAO", повідомляє агентство Інтерфакс-Україна.
На прес-конференції у п'ятницю в санаторії Міністерства оборони України "Крим" (селище Партеніт) Марчук також повідомив, що експерти російської і української комісій прийшли до висновку про необхідність створити спеціальну робочу групу, яка б з позиції безпеки, міжнародного права, економіки і екології, а також сумного досвіду 4 жовтня, розробила і запропонувала керівництву двох країн "комплекс заходів з недопущення подібних катастроф у майбутньому".
Зі слів Марчука, згідно з указом президента України Леоніда Кучми, аналогічна робота буде проводитися в усіх комплексах, що використовуються на території України, в тому числі і тих, які використовуються і західними країнами на спільних навчаннях.
Термін завершення розслідування українською комісією планується до 20 листопада, хоч, з його слів, "може бути і раніше", уточнив Марчук.
Зі слів секретаря РНБО, після того, як російська сторона надасть матеріали розслідування, українська міжвідомча комісія зосередиться на подіях, пов'язаних з організацією і проведенням стрільб. "Первинна задача - розібратися в параметрах пуску і польоту ракети, які, як показав вчорашній експеримент, були складними, і, по-друге, розібратися з правовими, організаційними процедурами надання російською стороною полігону для ведення стрільб і закриття відповідної зони безпеки.
Відповідаючи на запитання журналістів про можливу солідарну відповідальність за загибель Ту-154 російської й української сторін, оскільки полігон "Опук" - російський, секретар РБ РФ Володимир Рушайло зазначив, що відповідальність несе та сторона, яка організовувала навчання.
Українська міжвідомча комісія з розслідування причин катастрофи російського літака Ту-154 над Чорним морем встановила, що загибель літака сталася через ненавмисну поразку літака ракетою військ ППО України у ході навчань в Криму.
Внаслідок експерименту на полігоні Опук в Криму у четвер було встановлено, що, можливо, причиною попадання української зенітної ракети в Ту-154 став "чинник відображення від водної поверхні", що призвело до зриву супроводи ракети C-200, яка повинна була вразити учбову мішень.
Про це повідомив секретар Ради національної безпеки і оборони України Євген Марчук після завершення спільної роботи російської і української комісій з розслідування обставини загибелі літака.
Він уточнив, що матеріали карної справи, порушеної у РФ, будуть передані в Україну для подальшого розслідування справи, яка порушена українською Генпрокуратурою. При цьому,- відзначив він, розслідування карної справи за фактом катастрофи літака Ту-154 вже триває.
Висновки з підсумків роботи української міжвідомчої комісії були зроблені технічною комісією міждержавного авіаційного комітету СНД. "Результати будуть подані в ICAO і проаналізовані міжнародними експертами цієї організації, які і оцінять, наскільки повно, глибоко і всебічно було проведене розслідування", - відзначив Марчук.
При цьому секретар РНБО підкреслив, що "у зв'язку з цим глибина, об'єктивність, повнота і вся логіка всіх складників інциденту буде перевірятися з дуже великою прискіпливістю організацією ICAO", повідомляє агентство Інтерфакс-Україна.
На прес-конференції у п'ятницю в санаторії Міністерства оборони України "Крим" (селище Партеніт) Марчук також повідомив, що експерти російської і української комісій прийшли до висновку про необхідність створити спеціальну робочу групу, яка б з позиції безпеки, міжнародного права, економіки і екології, а також сумного досвіду 4 жовтня, розробила і запропонувала керівництву двох країн "комплекс заходів з недопущення подібних катастроф у майбутньому".
Зі слів Марчука, згідно з указом президента України Леоніда Кучми, аналогічна робота буде проводитися в усіх комплексах, що використовуються на території України, в тому числі і тих, які використовуються і західними країнами на спільних навчаннях.
Термін завершення розслідування українською комісією планується до 20 листопада, хоч, з його слів, "може бути і раніше", уточнив Марчук.
Зі слів секретаря РНБО, після того, як російська сторона надасть матеріали розслідування, українська міжвідомча комісія зосередиться на подіях, пов'язаних з організацією і проведенням стрільб. "Первинна задача - розібратися в параметрах пуску і польоту ракети, які, як показав вчорашній експеримент, були складними, і, по-друге, розібратися з правовими, організаційними процедурами надання російською стороною полігону для ведення стрільб і закриття відповідної зони безпеки.
Відповідаючи на запитання журналістів про можливу солідарну відповідальність за загибель Ту-154 російської й української сторін, оскільки полігон "Опук" - російський, секретар РБ РФ Володимир Рушайло зазначив, що відповідальність несе та сторона, яка організовувала навчання.
Українська міжвідомча комісія з розслідування причин катастрофи російського літака Ту-154 над Чорним морем встановила, що загибель літака сталася через ненавмисну поразку літака ракетою військ ППО України у ході навчань в Криму.
Внаслідок експерименту на полігоні Опук в Криму у четвер було встановлено, що, можливо, причиною попадання української зенітної ракети в Ту-154 став "чинник відображення від водної поверхні", що призвело до зриву супроводи ракети C-200, яка повинна була вразити учбову мішень.