Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Не стріляйте в ізраїльського льотчика!

П'ятниця, 5 липня 2002, 10:57
Український повітряний простір, який так успішно борознять літаки антитерористичної коаліції, скоро стане притчею во язицех для кожного ізраїльського пілота.

У пам'яті ще свіжі події осені минулого року, коли українські військові на навчаннях випадково влучили ракетою у російський літак авіакомпанії "Сибір". Літак був збитий над Чорним морем, загинуло більше 70 чоловік, в більшості своїй - громадяни Ізраїля.

І ось тепер новий інцидент. Ізраїльська радіостанція "Сьомий канал" з посиланням на доповідь пілота літака, що виконував рейс Тель-Авів -Москва, повідомила, що в напрямі цього лайнера була випущена ракета типу "земля-повітря".

За даними радіостанції, інцидент стався в ніч на п'ятницю над територією України на південь від Дніпропетровська.

Після пуску, за словами пілота, по правому борту спостерігався спалах. Про інцидент було негайно повідомлено наземним диспетчерським службам. Запис цих переговорів є на бортових диктофонах. Як повідомляє "Сьомий канал", внаслідок інциденту ніхто не постраждав, літак не зазнав ушкоджень.

Лайнер авіакомпанії "Ел Ал" благополучно здійснив посадку у Москві.
Заступник генерального директора "Ел Ал" Іцхак Аміті не спростував цю інформацію, зазначивши, що літак не перетинав зон військових навчань, повідомляє Інтерфакс.

Проте, офіційних повідомлень з цього приводу не надходило ні з України, ні з Ізраїлю. "Ми поки що утримуємося від будь-яких коментарів", - заявили в ізраїльській дипмісії у Москві.

Наші фахівці пояснюють "марення" ізраїльського льотчика банальним людським чинником. Спалах, побачений з літака, вважає експерт, не що інше, як витвір уяви або просто галюцинація.

Авіакатастрофи, що відбулися останнім часом, могли стати причиною "підвищеної уваги" льотчика, яка у поєднанні зі втомою, могла призвести до ілюзій або оптичного обману, вважає військовий льотчик, інструктор першого класу, підполковник запасу Олексій Мельник.

Коментуючи повідомлення про інцидент, Мельник зазначив: "Останні зіткнення, в тому числі і катастрофа в Німеччині, могли стати причиною того, що люди стали боятися літати. Як мінімум, деякий час після авіакатастроф у пілотів - підвищена увага до того, що відбувається за межами кабіни, тим більше - у цивільних льотчиків, час польоту яких достатньо тривалий".

"Ця підвищена увага плюс втома, викликана тривалим польотом, можуть привести до ілюзій або оптичного обману навіть у найпрофесіональніших пілотів", - підкреслив він.

Кажучи про можливі причини появи спалаху, Мельник висловив припущення, що, якщо літак знаходився в районі навіть невеликої хмарності вночі, "це могло бути відображення його ж бортових вогнів", також у хмарах могли бути розряди статичної електрики.

Коментуючи припущення про можливість теракту, льотчик зазначив, що, якщо висота польоту складала близько 10 тисяч метрів, що є нормою для таких польотів, то "випадково ніхто ракети запустити не міг". "Такі ракети є тільки у розпорядженні збройних сил", - підкреслив він.

Мельник також не виключає можливості "оптичного обману". "Спалах міг бути на відстані і 100 кілометрів, причиною його міг бути і відблиск вогнів міста, і виробничі вогні, які він сприйняв як розташовані у безпосередній близькості від літака", - сказав досвідчений льотчик.

Проте, реакція ізраїльського пілота - симптом. Симптом недовіри і підозри. Наслідок зіпсованого іміджу і підмоченої репутації. Можна тільки уявити собі, який цей імідж, якщо пролітаючи над Україною пілот насамперед думає про те, що його літак обстріляли…

ОБГОВОРИТИ НА ФОРУМІ

"Українська правда" у Threads

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування