Клюєв знайшов нафту для Одеса-Броди, але Кучма все одно невдоволений
Четвер, 3 червня 2004, 15:26
Кабінет Міністрів України і уряд Азербайджанської Республіки підписали угоду про принципи співробітництва в нафтовій галузі.
Угоду підписали перший віце-прем'єр-міністр Азербайджанської Республіки, голова азербайджанської частини Спільної міжурядової українсько-азербайджанської комісії з питань економічного співробітництва Абат Аббасов і віце-прем'єр-міністр України з питань ПЕК Андрій Клюєв, повідомляє УНІАН.
Відповідно до положень угоди, сторони забезпечують в межах наявних потужностей необхідні умови для здійснення безпечного, ефективного, безперешкодного транспортування нафти територіями своїх держав.
Передбачається регулярний обмін інформацію про наявні і перспективні потужності нафтотранспортних засобів і об'єктів на території держав сторін.
Азербайджанська сторона, згідно з угодою, надасть Україні можливість придбати нафту в необхідних для української сторони обсягах на комерційній, недискримінаційній основі для завантаження нафтопроводу ”Одеса-Броди”.
Україна і Азербайджан всіляко розвиватимуть науково-технічне та інвестиційне співробітництво, а також сприятимуть створенню відповідних умов для реалізації спільних проектів будівництва, реконструкції та експлуатації нафтотранспортних засобів і об'єктів, зокрема, на території третіх країн.
***
В той же час, президент України Леонід Кучма скептично ставиться до можливості заповнення нафтопроводу Одеса-Броди каспійською нафтою у зв'язку з початком роботи нафтопроводу Баку-Джейхан.
Таку думку він висловив на спільній з президентом Азербайджану Ільхамом Алієвим прес-конференції після переговорів в четвер у Києві, за підсумками яких Україна і Азербайджан підписали міжурядову угоду, повідомляє Інтерфакс-Україна.
Кучма нагадав, що з 1 кварталу 2005 року планується ввести в дію нафто- і газопроводи Баку-Джейхан, зазначивши, що це "найбільший енергетичний проект, який існує в світі".
"Так ось, не треба бути великим економістом, щоб розрахувати кількість нафти, що добувається, пропускну спроможність нафтопроводу (Баку-Джейхан), який дійсно має стратегічне значення, тому що він виводить нафту в середземне море на всі ринки світу, і подальші можливості в цьому плані нафтопроводу Одеса-Броди", - сказав він.
"Тому вони (Азербайджан) як наші стратегічні партнери і близькі друзі готові сьогодні нам продати пару мільйонів тонн нафти, щоб ми заповнили нафтопровід Одеса-Броди і ще 5-10 років чекали з моря погоди. Коментарі далі, я думаю, зайві", - додав український президент.
У свою чергу, Алієв підкреслив: "Азербайджан виражає політичну підтримку трубопроводу Одеса-Броди. А що стосується комерційної сторони - те тут, природно, організації, що займаються саме економічними питаннями, повинні самі визначати свої пріоритети".
Аліев зазначив, що на нинішньому етапі активно ведеться будівництво нафтопроводу Баку-Тбілісі-Джейхан. Цей проект успішно реалізується, сказав він.
"Нафта, як і будь-який товар, на міжнародному ринку має вільне обіг, і за наявності певних комерційних умов, звичайно ж, ця нафта може йти і далі по будь-якому з напрямів, який буде економічно виправданий, - сказав він. - Сьогодні Азербайджанська нафта доставляється ефективно в морські порти Чорного моря і, природно, звідти вона може транспортуватися в будь-якому напрямі. Обсяг нафти, що доставляється в чорноморські порти, становить 8-9 млн. тонн. Покупці мають повне право її закуповувати".
Угоду підписали перший віце-прем'єр-міністр Азербайджанської Республіки, голова азербайджанської частини Спільної міжурядової українсько-азербайджанської комісії з питань економічного співробітництва Абат Аббасов і віце-прем'єр-міністр України з питань ПЕК Андрій Клюєв, повідомляє УНІАН.
Відповідно до положень угоди, сторони забезпечують в межах наявних потужностей необхідні умови для здійснення безпечного, ефективного, безперешкодного транспортування нафти територіями своїх держав.
Передбачається регулярний обмін інформацію про наявні і перспективні потужності нафтотранспортних засобів і об'єктів на території держав сторін.
Азербайджанська сторона, згідно з угодою, надасть Україні можливість придбати нафту в необхідних для української сторони обсягах на комерційній, недискримінаційній основі для завантаження нафтопроводу ”Одеса-Броди”.
Україна і Азербайджан всіляко розвиватимуть науково-технічне та інвестиційне співробітництво, а також сприятимуть створенню відповідних умов для реалізації спільних проектів будівництва, реконструкції та експлуатації нафтотранспортних засобів і об'єктів, зокрема, на території третіх країн.
***
В той же час, президент України Леонід Кучма скептично ставиться до можливості заповнення нафтопроводу Одеса-Броди каспійською нафтою у зв'язку з початком роботи нафтопроводу Баку-Джейхан.
Таку думку він висловив на спільній з президентом Азербайджану Ільхамом Алієвим прес-конференції після переговорів в четвер у Києві, за підсумками яких Україна і Азербайджан підписали міжурядову угоду, повідомляє Інтерфакс-Україна.
Кучма нагадав, що з 1 кварталу 2005 року планується ввести в дію нафто- і газопроводи Баку-Джейхан, зазначивши, що це "найбільший енергетичний проект, який існує в світі".
"Так ось, не треба бути великим економістом, щоб розрахувати кількість нафти, що добувається, пропускну спроможність нафтопроводу (Баку-Джейхан), який дійсно має стратегічне значення, тому що він виводить нафту в середземне море на всі ринки світу, і подальші можливості в цьому плані нафтопроводу Одеса-Броди", - сказав він.
"Тому вони (Азербайджан) як наші стратегічні партнери і близькі друзі готові сьогодні нам продати пару мільйонів тонн нафти, щоб ми заповнили нафтопровід Одеса-Броди і ще 5-10 років чекали з моря погоди. Коментарі далі, я думаю, зайві", - додав український президент.
У свою чергу, Алієв підкреслив: "Азербайджан виражає політичну підтримку трубопроводу Одеса-Броди. А що стосується комерційної сторони - те тут, природно, організації, що займаються саме економічними питаннями, повинні самі визначати свої пріоритети".
Аліев зазначив, що на нинішньому етапі активно ведеться будівництво нафтопроводу Баку-Тбілісі-Джейхан. Цей проект успішно реалізується, сказав він.
"Нафта, як і будь-який товар, на міжнародному ринку має вільне обіг, і за наявності певних комерційних умов, звичайно ж, ця нафта може йти і далі по будь-якому з напрямів, який буде економічно виправданий, - сказав він. - Сьогодні Азербайджанська нафта доставляється ефективно в морські порти Чорного моря і, природно, звідти вона може транспортуватися в будь-якому напрямі. Обсяг нафти, що доставляється в чорноморські порти, становить 8-9 млн. тонн. Покупці мають повне право її закуповувати".