Медведчуківські канали не знають добрих слів про Ющенка

Вівторок, 7 вересня 2004, 16:09
Висвітлення виборчої кампанії у ЗМІ почало набувати рис тотальної пропаганди.

Такий висновок зробив голова комітету "Рівність можливостей" Олександр Чекмишев на підставі моніторингу загальноукраїнських та регіональних мас-медіа, проведеного у липні-на початку вересня спільно з асоціацією "Спільний простір".

Журналісти провідних загальнонаціональних телеканалів при висвітленні діяльності Віктора Януковича як кандидата ототожнюють з його діяльністю як прем’єра.

Це суперечить як вітчизняному законодавству, так і практиці демократичних країн, вважає Чекмишев.

Характерними стали вислови на кшталт "штаб прем’єра", "діяльність уряду та його голови коментується керівниками його штабів" тощо, наголошують організатори дослідження.

За період з 30 серпня до 5 вересня загальнонаціональні телеканали представляли Віктора Януковича більш як учетверо активніше, ніж Віктора Ющенка, у 5 разів активніше, ніж Петра Симоненка, у 8 разів активніше, ніж Олександра Мороза та більш ніж в 11 разів активніше, ніж Анатолія Кінаха.

При цьому програми "Події" (ТРК "Україна"), "ТСН" ("1+1") та "Подробиці" ("Інтер") присвятили Януковичу 80-90% позитивної інформації.

Водночас у цих програмах прозвучало 100% негативної інформації про Віктора Ющенка.

Не було негативної інформації про кандидатів на СТБ, Новому каналі та на ICTV, де, в основному, діяльність кандидатів висвітлювалася через їхні програми.

Діяльність Мороза висвітлювалася "виключно у нейтральній та переважно позитивній тональності".

Негативна оцінка щодо Симоненка та Кінаха звучала найчастіше, за даними комітету, у програмі "Час" на "5 каналі".

Центральна преса, за даними моніторингу, також надавала переваги (у позитивній тональності) Віктору Януковичу. Особливо це помітно у виданнях, наближених до СДПУ(о), підкреслюють організатори дослідження.

Так, газета "День" висвітлювала діяльність прем’єра у 9 разів активніше, ніж діяльність Ющенка. Газети "День", "Киевские ведомости" та "2000" активно висвітлювали відкриття "Російського клубу", в якому брали участь Віктор Янукович та Віктор Медведчук.

За даними дослідження, регіональне телебачення також надавало беззаперечної переваги Януковичу. Лише телеканали західного регіону порівняно активно висвітлювали діяльність усіх кандидатів

Так само лише на заході телебачення подавало значну кількість "позитиву" про лідера "Нашої України" - трохи менше, ніж про Віктора Януковича (27% проти 31%). У той же час на сході діяльність Ющенка цього тижня висвітлювалася менш активно і здебільшого в негативній тональності.

Регіональна преса на цьому тлі виглядає більш збалансовано, зазначають організатори моніторингу. Надаючи незначної переваги Януковичу перед Ющенком, регіональна преса у пропорційному відношенні однаково їх критикує - в середньому по 10%.

Вирізняється тільки східна преса, де діяльність Віктора Януковича висвітлюється виключно у нейтральній чи переважно позитивній тональності, а діяльність Віктора Ющенка – здебільшого у негативній.

"Рівність можливостей" також указує, що за час моніторингу в пресі вперше з'явилася політична реклама. Її надрукували "Сільські вісті" на адресу Олександра Мороза.

Щоденний моніторинг проводився у 24 регіонах на вибірці 93-х регіональних телепрограм та 126 газет. У Києві досліджувалися матеріали 12 інформаційних телепрограм та 10 газет.

"Українська правда"

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування