Лідери перевиборів уже забивають біллборди. СПУ поки тільки приміряється

Четвер, 7 червня 2007, 11:16

"Наша Україна", Партія регіонів і Блок Юлії Тимошенко вже резервують рекламні площі, викуповують місця і час під свою пропаганду на позачергових виборах.

Соцпартія, за словами глави координаційної ради Асоціації зовнішньої реклами Артема Біденка, поводиться стриманіше і поки лише цікавиться наявністю рекламних місць і розцінками, пише газета "Дело".

Незважаючи на швидкоплинність виборчої кампанії (60 днів), дострокові вибори можуть обійтися політичним силам дорожче, ніж парламентський марафон 2006 року.

"У цьому сезоні ціни на телевізійну рекламу виросли приблизно на 40-60 відсотків у порівнянні з попереднім роком", - повідомила директор рекламного агентства "Стиль-С регіони" Інна Принько.

За її словами, подорожчання не пов'язане з парламентськими виборами, така тенденція ринку протягом уже декількох років.

Зі свого боку Біденко констатує ріст цін і на ринку зовнішньої реклами: "Розцінки на політичну рекламу в порівнянні з комерційною виросли на 25-30% і на 15-20% у порівнянні з попередніми виборами".

За традицією, закладеною в 2004 році, телебачення і вуличні біллборди - основні канали рекламування у політичних сил під час виборчої гонки, пише видання.

Ефективна рекламна кампанія на телебаченні сьогодні коштує не менш 500 тисяч доларів на місяць, говорить Принько.

Тобто за два місяці виборчого марафону мінімальні витрати на телевізійну рекламу перевищать мільйон доларів для кожного з учасників виборів.

Водночас Біденко прогнозує, що кожна з політичних сил буде викуповувати від півтора до чотирьох тисяч площин зовнішньої реклами, вартість якої сягає 1000 доларів (Київ) за одиницю.

У регіонах біллборди можуть коштувати дешевше: 500-700 доларів. За таких умов місячне розміщення візуальної реклами на зовнішніх носіях може обійтися політичній силі в два-два з половиною мільйони доларів.

Частка зовнішньої реклами стосовно інших рекламних каналів (телебачення, преса, радіо, Інтернет), як правило, складає 15-20%.

Таким чином, повна вартість місячної пропаганди однієї політичної сили може перевищувати 10 мільйонів доларів. За весь час парламентських виборів ця сума може перевищити для однієї партії 20 мільйонів доларів.

На виборах 2006 року лідером по витратах на політичну рекламу стала Партія регіонів.

За даними Коаліції громадських організацій України "Свобода вибору", "регіонали" витратили на пропаганду близько 8 мільйонів доларів, Народний блок Литвина - близько 7, "Наша Україна" - близько 6, партія "Віче" - близько 3 мільйонів доларів.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування