Єврочиновники погрожують Таруті санкціями

Понеділок, 4 лютого 2008, 08:37

Єврокомісія вимагає від "Індустріального союзу Донбасу", підконтрольного бізнесмену Сергію Таруті, виплатити 750 мільйонів злотих (307 мільйонів доларів).

За даними єврочиновників, ці кошти в 2004 році уряд Польщі надав Гданьскому суднобудівному заводу у виді допомоги, пише "Дело".

Згодом (торік) це підприємство було придбане "ІСД", і зараз влада Євросоюзу вимагає, щоб новий власник повернув допомогу.

У випадку відмови від українців вимагають скоротити потужності верфі більш ніж у 2 рази.

Керівництво "ІСД" шоковано таким ультиматумом і стверджує, що не знало про якісь зобов'язання під час покупки підприємства, зазначає видання.

Прес-секретар дочірньої компанії ISD Polska Яцек Ленскі поспішив повідомити, що власники не виключають, що їм доведеться розірвати угоду про купівлю верфі.

Представники Єврокомісії наполягають на тому, що вони зобов’язані гарантувати рівні умови для усіх верфей Європейського Союзу.

"Ми вважаємо, що державні субсидії, надані промисловості (що в принципі заборонено в Євросоюзі), заважають конкуренції, несправедливо надаючи переваги окремим виробникам. Комісія проводить розслідування з тих пір, як у 2004 році польський уряд надав допомогу Гданьскій верфі", - пояснив голова торгової й економічної делегації Єврокомісії в Україні і Білорусі Люїс Мануель.

За його словами, тим верфям у країнах ЄС, які у минулому отримали державну допомогу, довелося значно скоротити свої потужності. "Європейська комісія сподівається, що таке ж рішення також буде знайдено щодо Гданьскої верфі", - сказав комісар виданню.

Скорочення потужностей для Гданьскої судноверфі "ІСД" означає зрив планів з будівництва суден. "Ми були готові повернути кошти за раніше надану заводу допомогу. Але, за нашими розрахунками, вона складала близько 17 мільйонів євро", - уточнює прес-секретар ISD Polska.

На думку аналітика компанії Dragon Capital Івана Харчука, польські судновиробники дуже великі, і в них гарні перспективи. З урахуванням того, що "ІСД" постачатиме сталь зі свого заводу Hutа Czestochowa на підприємство, його позиції істотно зміцнюються.

"Вони можуть скласти конкуренцію і корейським, і європейським судновиробникам. Швидше за все, суднобудівні європейські асоціації можуть натискати на "ІСД" з метою збільшити собівартість виробництва Гданьскої судноверфі або знизити обсяги виробництва", - говорить Харчук.

Інші експерти вважають, що у своїх рішеннях Єврокомісія може виходити з інтересів конкретних підприємств, і не виключають виникнення судової суперечки.


Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування