Черновецький, Кличко і компанія встановлять рекорд дороговизни
Нинішня виборча кампанія буде найдорожчою за всю історію виборів столичного мера.
Про це пише у своєму матеріалі газета "Дело".
За оцінкою політолога Вадима Карасьова, для учасників виборів голос одного киянина цією весни буде коштувати від 15 до 20 доларів.
У столиці на попередніх виборах зареєструвалося понад два мільйони виборців, таким чином, мерські перегони можуть коштувати до 40 мільйонів доларів.
Глава Комітету виборців України Ігор Попов називає ще більшу суму — 100 мільйонів.
За даними глави асоціації зовнішньої реклами Артема Біденка, основні претенденти на посаду київського глави уже викупили кілька тисяч рекламних щитів у столиці. Ще один представник ринку непривселюдно конкретизував, що мова йде про Віталія Кличка і Леоніда Черновецького, під яких заброньовано до чотирьох-п'яти тисяч білбордів.
"Ціни надзвичайно виросли. Якщо торік (на дострокових виборах у Верховну Раду) ріст зовнішньої (політичної) реклами склав 20-30%, то цього року він досяг 100%", — говорить Біденко. За його словами, місячна оренда великого білборда в столиці зараз досягає 1400-1500 доларів.
Якщо кількість викуплених щитів помножити на вартість розміщення, то витрати кандидатів на зовнішню рекламу вже зараз можна оцінити приблизно в сім мільйонів доларів.
До речі, на дострокових виборах 2007 року, за даними Всеукраїнської рекламної коаліції, бюджет витрат політичних сил на зовнішню рекламу по всій Україні склав 9,5 мільйонів доларів.
Підвищені розцінки на "наружку" істотно обмежують можливості кандидатів у мери. Як повідомили виданню в територіальній виборчій комісії Києва, припустимі витрати на агітацію кожного з них складають 500 тисяч гривень. А для партій і блоків у Київраду сума обмежена на рівні одного мільйона.
Таким чином, викупивши 70 рекламних щитів у Києві (сума відповідає 500 тисячам гривень), кандидат у мери вичерпає весь ресурс свого виборчого фонду. На телебачення, пресу, радіо й Інтернет грошей не залишиться.