У Тимошенко придумали, як повернути злітні смуги

П'ятниця, 6 червня 2008, 14:48

Кабінет міністрів знайшов спосіб переконати власників комунальних аеропортів передати злітно-посадкові смуги (ЗПС) державі - в обмін на добровільну відмову від прав на цю власність аеропорти отримають бюджетні кошти на модернізацію, пише "Комерсант-Україна".

Відповідно до постанови Кабміну від 21 травня, у поточному році на будівництво, ремонт і реконструкцію аеропортів виділяється 1,008 млрд грн, які отримають чотири підприємства: державні міжнародні аеропорти "Львів" і "Бориспіль", комунальні "Донецьк" і "Київ".

Останні два отримають 733,3 млн грн і 63,56 млн грн відповідно лише за умови передачі своїх ЗПС у власність держави. Передача повинна бути підкріплена угодою між Мінтрансом і власниками аеропортів.

Останні події

До середини 90-х років всі аеропорти зі злітними смугами перебували у власності держави. "Тоді ж ті аеропорти, які через брак коштів стали неспроможні самі забезпечувати свою роботу, були передані у власність міст, у яких вони знаходилися", - каже голова асоціації "Аеропорти України" Анатолій Троценко.

Передбачалося, що місцева влада підтримає аеропорти фінансово й організаційно, однак вийшло інакше. "Аеропорти не фінансувалися взагалі – ні центральний, ні місцевий бюджети коштів на підтримку їхньої життєдіяльності не виділяли", - стверджує директор міжнародного аеропорту "Львів" Олександр Загрева.

Відсутність нових ресурсів, а нерідко і розтрата вже наявних згодом позначилися і на злітних смугах. Деякі вже просто непридатні для приймання сучасних літаків – і за довжиною смуги, і через стан полотна. Для всіх аеропортів, які готуються приймати учасників і глядачів фінальної частини Євро-2012, запланований капітальний ремонт ЗПС, зазначає видання.

Зараз міста, у власності яких знаходяться великі аеропорти, повертати їх Мінтрансу не хочуть, оскільки доходи від них ростуть. Тому уряд вирішив забрати в місцевих громад неприбуткову і найважливішу частину аеропортів – злітно-посадкові смуги.

У квітні на це погодилися Донецька облрада і Харківська міськрада. 16 травня на розгляд РНБО питання про передачу муніципальних ЗПС у держвласність виніс президент Віктор Ющенко. Міністр транспорту Йосип Вінський тоді запевнив, що держава зможе забезпечити безпеку інфраструктури аеропортів.

Нову постанову Кабміну в асоціації "Аеропорти України" сприймають позитивно. Хоча грошей і небагато, застосування їм знайдеться. Складність Троценко бачить у тому, що в муніципальних аеропортів, по суті, буде по два керівних органи: дирекція аеропорту і відповідальний за ЗПС чиновник з Мінтрансу. Утім, вважає Троценко, до збоїв у роботі аеропортів це призвести не повинно.

"Наскільки я знаю, у Мінтрансі після встановлення контролю над ЗПС планують передати їх у керування аеропортам. Своєї структури для забезпечення роботи злітних смуг на місцях у міністерстві не створено", - каже він.




powered by lun.ua