У низці регіонів України взагалі немає незалежних ЗМІ – дослідження

11 переглядів
Середа, 7 листопада 2012, 15:19

У низці регіонів України взагалі немає незаангажованих засобів масової інформації, а професійний рівень журналістів падає.

Про цей виконавчий директор Прес-клубу ринкових реформ Світлана Єременко заявила на засіданні круглого столу, присвяченого питанню використання "джинси" під час виборів, повідомляє УНІАН.

Вона повідомила, що з лютого Український освітній центр реформ проводив моніторинг ЗМІ, у якому взяли участь 19 експертів і який охопив Львівську, Донецьку, Харківську, Сумську, Вінницьку області й АР Крим.

Згідно з даними моніторингу, регіональні ЗМІ перед парламентськими виборами, за словами Єременко, "втратили всілякі гальма", що продемонструвало катастрофічне зростання кількості "політичної джинси".

Зокрема, показник замовних матеріалів у цих ЗМІ в березні становив 14,2%, у червні – 20%, у вересні – 27,8%.

У той же час, за словами експерта, найвищі показники кількості "джинси" у регіональних друкованих медіа зафіксовані в Сумах – 34% і в Харкові – 33%, менше замовлених матеріалів друкували медіа в Донецьку, Криму й Львові.

При цьому показники Львова Єременко пояснила тим, що "джинса" там більше поширювалася в електронних ЗМІ, ніж в друкованих.

Крім того, Єременко підкреслила, що комунальні ЗМІ є "абсолютно залежними" і замість того, щоб відстоювати інтереси громади, "обслуговують владу".

Також експерт відзначила, що моніторинг показав дотримання журналістами точності, достовірності й оперативності в подачі інформації, але баланс думок і точок зору, повторне розкриття теми й відділення фактів від коментарів мають дуже низький рівень.

У свою чергу виконавчий директор Інституту масової інформації Вікторія Сюмар висловила переконання, що замовні матеріали отримали таке поширення, що фактично витиснули реальну журналістику.

"У ході виборів це було надзвичайно сильно помітно. Ми бачили загальнонаціональні друковані видання, які просто не мали місця для редакційних статей, тому що всі площі були викуплені "джинсою", тотальною в контексті практично всіх провідних політичних сил", - сказала вона.

Крім того, відзначила Сюмар, рекламну кампанію партії оплачують із виборчого фонду, як передбачено законодавством.

"А от ці "джинсові" пакети – це повністю тіньові гроші, які ніхто не показує", - підкреслила вона й додала, що відповідно із цих коштів у держбюджет не платяться ніякі податки.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"



powered by lun.ua