Как обеспечить интересы Майдана на выборах?

Пятница, 04 апреля 2014, 17:19

Прикро, але на цих виборах доведеться обирати між двома рейтинговими опозиційними кандидатами, кожен з яких є надто далеким від досконалості, м’яко кажучи.

Втім, громадянська активність полягає не лише у битті вікон адмінбудівель.

Після виборів президента 2010 року ми вже з’ясували, що у активної частини населення є "золота акція": від її дій або бездіяльності залежить, хто стає президентом, коли країна розділена на два полярних табори.

Проте, досі в електоральних умовах цю акцію розіграти не вдавалося.

На президентських виборах 2010 року громадянська єдність була ще слабкою, і інтелігенції лишалося тільки голосувати проти всіх.

Під час парламентської кампанії 2012, діячі Мовного майдану під Українським домом намагалися змусити кандидатів у депутати підписувати "договори з громадськістю".

Але більша частина політиків тоді не розуміла, нащо їм ці договори, а багато з тих, хто такі договори підписав, до парламенту не пройшли.

І от тепер гріх би було не використати людську єдність і впевненість громади у своїх силах. Усім опозиційним кандидатам Майдан має запропонувати підписати договір, в якому викласти ключові свої вимоги.

Вони не нові: люстрація, євроінтеграція, реформи...

Головне, щоб у документі були чітко прописані критерії виконання вимог, і містилося публічне зобов’язання кандидата скласти повноваження у разі провалу його обіцянок.

Правда, воля до підписання цих договорів у різних політиків буде різна.

Наприклад, Юлія Тимошенко має досить стабільне електоральне ядро з людей, які звикли сприймати інформацію емоційно, а не критично.

В той же час, більша частина активістів Майдану сприймає лідерку БЮТ критично, і голосуватиме за неї лише у виняткових умовах, наприклад, вибираючи між нею та регіоналом.

В таких умовах Тимошенко, звісно, не відмовиться підписати якийсь договір з активістами, але сам по собі він їй перемоги не принесе, тому її залежність від Майдану невисока.

Інша справа – Петро Порошенко. Його рейтинг, як на мою думку, "дутий", оскільки більшість його потенційних виборців не знають нічого ані про його команду, ані про його реальні плани на посту президента.

Наразі він дотримується тактики, яку до нього використовував Віталій Кличко: робити якомога менше заяв з політичних питань, щоб не "розхлюпати" той рейтинг, який у нього є.

Отже цей рейтинг може "здутися" від будь-якої потужної інформаційної атаки. Скоріш за все, Юлія Тимошенко уже працює в цьому напрямку, готуючи сценарій вистави "любі друзі-2".

Однак Майдан так само може натиснути на політика, зобов’язати його підписати договір просто на кабальних умовах.

І це спрацює. Судіть самі, варто активістам Майдану заявити, що Порошенко уникає оформлювати юридично проголошені ним зобов'язання, і це може перетворитися на безславний кінець його кампанії.

Тому саме час братися за лобіювання інтересів активної громади!

Артем Захарченко, письменник, викладач, журналіст, для УП

powered by lun.ua

Кому выгодно упрощение правил торговли между Украиной и ЕС

Символический капитал как конкурентное преимущество для бизнеса

Первая любовь и ВИЧ-статус. Как живут ВИЧ-позитивные девушки-подростки в Украине

Против США начата информационная атака. Ее цель – заставить США отказаться от поддержки Украины

Что ждет украинцев после завершения налоговой амнистии

Как вызволить Украину из мусорной ловушки?