Евроинтеграция и профсоюзы, или Любишь кататься, люби и саночки возить

290 просмотров
Понедельник, 05 января 2015, 13:22
Дмитрий СинченкоДмитро Сінченко
председатель ОО "Ассоциация Политических Наук"

Євроінтеграція – це не лише економія. Це й потужні профспілки, які постійно відстоюють інтереси своїх співробітників. В Європі ці організації, зазвичай, стають рушієм реформ. Вони пропонують законодавчі ініціативи й домагаються їх ухвалення. Їх дійсно підтримують робітники, адже їхні дії ефективні й помітні всім. Профспілкові внески завжди "відбиваються" за рахунок підвищення зарплат чи стандартів та умов праці працюючих.

Європейські профспілкові діячі мають змогу страйкувати, адже вони формують власний страйковий фонд, з якого можуть тривалий час жити без зарплатні – доти, доки не досягнуть свого.

Так, вони створюють незручності іншим громадянам. Однак їх розуміють, адже сьогодні роботодавець утискає, наприклад, залізничників, а завтра потреба в страйках може виникнути, скажімо, у вчителів...

Невиплати зарплат, чим би це не обумовлювалось й не пояснювалось, не можна терпіти й дозволяти ані державі, ані приватним структурам. Тому логічною відповіддю має завжди бути протест.

Логічними ж завжди будуть дії й роботодавця, який у будь-який спосіб намагатиметься й протестів уникнути, і працівникам не поступитись. Часто-густо роботодавці вдаються до репресій у вигляді погроз, штрафів, звільнень, а то й фізичного впливу. І держава, на жаль, досі була переважно на боці останніх.

Сьогодні в країні все ще діє право сильного. Але все більшу силу демонструють звичайні громадяни. І тут усе залежить від нас самих, і нашої наполегливості.

Уряд неминуче зіткнеться з організованим профспілковим рухом. Він виникне внаслідок самоорганізації – так, як виникли добровольчі батальйони та волонтерські організації, так, як виник Майдан... Застосовуючи будь-які репресивні дії до профспілкових активістів, влада й бізнес лише сприятимуть його розвитку й робитимуть його сильнішим.

Так, внаслідок невиплати заробітних плат працівникам КП "Київпастранс", відбувся страйк трамвайників у Києві, організований профспілкою "Трудова солідарність". Він допоміг об’єднатись людям у захисті своїх прав і домогтися свого. А на допомогу активістам прийшли європейські колеги.

Сподіваюсь, ми стаємо свідками створення справжнього самоорганізованого робітничого руху в Україні.

Це вже будуть не радянські федерації профспілок, головною функцією яких було розподілити путівки в санаторії, позасідати, "побухати" та роздати подарунки на Новий рік. Вони займатимуться справжньою боротьбою за права робітників – а не за їх безправ’я, як це було в СРСР.

А на основі цих профспілок може з’явитись й нова політична сила лівого спрямування.

Тільки тоді варто очікувати справжньої політичної структуризації суспільства.

Дмитро Сінченко, спеціально для УП

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)