Новый политический сезон: чего ждать от парламента?

1980 просмотров
Четверг, 08 сентября 2016, 09:15
Виктор Матчук
народный депутат Украины VII созыва, 2010-2012, для УП

Перед початком кожного нового політичного сезону прийнято гадати – як на цей раз працюватиме Верховна Рада і яких рішень від неї чекати?

6 вересня депутати повернулися з відпусток.

За той час, поки парламент відпочивав, країна опинилася без запланованого траншу МВФ, піднялися тарифи на електроенергію, люди з острахом чекають опалювального сезону з драконівськими тарифами на газ, зарплат і пенсій ніхто підвищувати не планує.

Україна – парламентсько-президентська держава. Відтак, логічним було б сподіватися, що саме парламент візьме на себе місію створення якщо не комфортного, то хоча б терпимого життя у країні. Або ж запропонує абсолютно нові підходи для розвитку держави.

Утім, як показало перше ж засідання, сподіватися на нинішню Верховну Раду уже не варто взагалі.

Чого тільки вартує намір у перший же робочий день скасувати пленарне засідання дня наступного. І сміх, і гріх. Та навіть таке рішення було провалене тільки тому, що після обіду у сесійному залі... забракло депутатів!

Перший день нової сесії лише підтвердив, що нинішній парламент не здатен стати генератором якихось нових ідей та стратегій. Це абсолютно пропаща і недієздатна Верховна Рада. І очікувати від неї можна лише кількох речей:

1. Попри те, що ми живемо у парламентсько-президентській державі, все, на що здатен цей парламент – виконувати функцію фону.

Найчастіше депутати будуть фоном для президента. Самого Гаранта, звичайно ж, такий м'який, слухняний і податливий парламент дуже влаштовує. І важко уявити собі ситуацію, яка б змусила президента Порошенка піти на розвал нинішньої коаліції та позачергові вибори.

До речі, можливо, тільки тому президент і терпить на посаді міністра внутрішніх справ Арсена Авакова, який є ставлеником "Народного фронту".

2. Усе, чим прославиться парламент у цьому політичному сезоні, – це з'ясування стосунків.

Інтереси нардепів насправді дуже дріб'язкові. Більшість тих людей, які сьогодні засідають під куполом, плювати хотіли на якісь "загальнонаціональні потреби". З'ясувати стосунки, отруїти всю політику своїми особистісними розбірками, поторгуватись за якусь посаду, набити собі пару відсотків перед можливими достроковими виборами – ось речі, які для них мають значення.

3. Усі важливі рішення будуть прийматися з-під палки.

Іноді цією палицею буде тиск президента, іноді – громадський тиск, в інших випадках – тиск вулиці. Своїми внутрішніми переконаннями при голосуванні за принципово важливі рішення депутати не керуватимуться. Ними керуватиме лише страх – перед президентом, перед людьми, зрештою перед фізичним покаранням.

Таким чином ніяких принципово нових підходів у цьому політичному сезоні і від цієї Верховної Ради очікувати не варто. Пріоритети, які ставлять перед собою нинішні нардепи, не дозволяють розраховувати на те, що будуть прийняті новаторські, відповідальні і потрібні людям рішення.

Немає ще у парламенті того свіжого вітру, який потрібен для ефективних реформ і полегшення життя українців.

Та що там казати про свіжий вітер?.. Очевидно, що ця Верховна Рада не здатна повноцінно подбати про інтереси людей, які зазвичай розраховують на підтримку держави.

Не варто плекати ілюзій і тій частині суспільства, яка працює, займається бізнесом і звикла розраховувати на власні сили. Очікуваних змін до податкового законодавства, які створять умови для покращення бізнес-клімату, також не варто чекати.

Але все ж є речі, які ця Рада просто зобов'язана прийняти.

По-перше – внести зміни до виборчого законодавства. Можливо, прийняти новий Виборчий кодекс, який мінімізує можливості для підкупу виборців та фальсифікацій.

По-друге – внести зміни до законодавства, яке відкриє для України заблоковане через корупцію міжнародне кредитування. Якщо парламент не здатен створити умови для того, щоб держава самостійно покращувала економіку, то нехай принаймні відкриє дорогу для зовнішніх запозичень.

По-третє – нарешті вже прийняти законодавство, яке дозволить реально притягати до кримінальної відповідальності суддів та самих народних депутатів.

Зазначені три пункти – це той мінімум, який ми можемо очікувати від Ради восьмого скликання, і який ця Рада ну просто зобов'язана виконати.

Бо на щось глобальніше вона не здатна. Ніяких ілюзій бути не повинно.

Віктор Матчук, народний депутат України VI скликання (2010-2012рр.), спеціально для УП

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)