Будет ли Верховная Рада "за" ГБР?

2074 просмотра
Четверг, 07 февраля 2019, 09:00
Роман Труба
директор Государственного бюро расследований

Два місяці працює ДБР на "межі можливості" – без власних оперативних підрозділів та без керівників середньої ланки. Причина – у недосконалості законодавства.

У травні минулого року народні депутати зробили перший крок, щоб виправити хоча б очевидні прогалини – ухвалили у першому читанні законопроект 5395-д, який вирішує основні проблеми.

Але наступний крок зроблено не було – законопроект виносили на друге читання, але голосування так і не відбувалося.

Сьогодні він є у порядку денному Верховної Ради. Я розраховую, що народні депутати розглянуть його за повною процедурою, ухвалять у другому читанні та в цілому і дозволять ДБР завершити своє формування.

Тож, чинний закон України "Про Державне бюро розслідувань" має суттєві лакуни. Наприклад, законодавець "забув", що у нас мають працювати оперативні працівники та не вніс цю посаду до переліку посад ДБР.

Здавалося б, технічна помилка, яку легко виправити одним словом. Але через цю технічну помилку ми не можемо оголосити конкурси, призначити оперативних працівників і вже два місяці працюємо без власних оперативних підрозділів.

Нагадаю, ми розпочали роботу 27 листопада 2018-го року. За цей час у ДБР – 4246 проваджень. Обвинувальні акти у 234 провадженнях вже скеровані до суду. У 21 з них – вже винесено вироки суду.

Оперативний супровід здійснюють колеги з Національної поліції, СБУ, Державної прикордонної служби, і я вдячний їм за це.

Проте така ситуація не може тривати постійно, адже всі правоохоронці – наші підслідні.

Навіть якщо сьогодні приймуть закон, мине декілька місяців, поки ми проведемо конкурси та призначимо оперуповноважених. Часу немає.

Серед інших змін:

  • Розширення переліку підрозділів, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність.

Наразі це лише підрозділи внутрішньої безпеки та забезпечення особистої безпеки. Вони не здійснюють оперативно-розшукову діяльність в рамках досудового розслідування.

  • Введення спеціальних звань.

Усі працівники ДБР – державні службовці. Через це не врегульовано питання здійснення оперативно-розшукової діяльності, носіння зброї, застосування спеціальних засобів тощо.

  • Конкретизація можливості фінансування ДБР у рамках міжнародних договорів України або проектів міжнародної технічної допомоги.

У чинному законі ця норма наведена з подвійним трактуванням.

Loading...

Одна з надважливих для нас змін у законопроекті, за який проголосували народні депутати у травні минулого року, – передача повноважень проводити конкурси на більшість керівних посад від зовнішньої комісії до внутрішніх комісій ДБР.

В нинішній редакції законопроекту, підготовленого до другого читання, цю норму скасовано.

Нагадаю, що зовнішня комісія складається з представників президента України, Верховної Ради та Кабінету міністрів. Вона проводить конкурс на 170 посад: це всі керівні посади, а також всі працівники внутрішнього контролю. Такої конкурсної процедури немає в жодному державному органі.

За 2,5 роки зовнішня комісія обрала 39 працівників із 170. Для порівняння: за півроку ДБР провело конкурси на 674 посади, за результатами яких призначено понад 500 працівників.

У проекті закону, який був ухвалений у першому читанні, повноваження проводити конкурси на більшість з цих посад надавалися внутрішнім комісіям ДБР. Я прошу повернути цю норму та дозволити ДБР самим формувати свою команду.

У понеділок 4 лютого під час Погоджувальної ради голова Верховної Ради Андрій Парубій заявив, що потрібно приймати рішення по ДБР. Саме це можуть зробити депутати – прийняти рішення та бути "за" ДБР:

  • Розглянути законопроект за повною процедурою та обговорити правки, враховані комітетом;
  • Залишити норму про проведення конкурсу на керівні посади внутрішньою комісією ДБР;
  • Залишити норму про проведення внутрішньою комісією конкурсу на посади працівників підрозділів внутрішнього контролю ДБР;
  • Ухвалити законопроект 5395-д у другому читанні та в цілому.

Державне бюро розслідувань має завершити своє формування. На сьогодні у нас тисячі проваджень, і з кожним днем їхня кількість зростає. Найбільша категорія наших підслідних – це правоохоронці. Нагадаю, ми розкриваємо системні злочини. А внесення змін до законодавства – це важливий крок для посилення нашої ефективності.

Роман Труба, спеціально для УП



powered by lun.ua
Конференция угроз и опасностей. Какой выбор ставит перед Зеленским новый "мюнхенский сговор"
В 2007 Путин махал здесь кулаком. А в 2020 в Мюнхене предложили рецепт умиротворения Путина, пытаясь отдать ему Украину...
Новый закон о труде будет стимулировать занятость женщин
Основным преимуществом нового закона о труде является осовременивание устаревших и дискриминационных норм и придания большей гибкости. (укр.)
Вся правда о советских свадьбах
Советские свадьбы были как две капли воды похожи друг на друга, а невесты и их родственники терпели при организации такого процесса множество мелких унижений. (укр.)
Мюнхенский план капитуляции: 12 идей о том, как разрушить Украину
К этому документу есть два вопроса: откуда и почему он появился? А также нужно понять - что Украина должна делать после его появления. (укр.)
Детская онкология – визитная карточка медицины в стране
Детский рак – это излечимая болезнь, просто мы ее пока плохо лечим. И потому шанс ребенка на жизнь зависит от того, в какой стране он родился. Больше весит, чем ее возраст, генетика, образ жизни (укр.)
Не только Запад. Откуда привлекать зарубежные инвестиции
Наиболее предметный интерес к Украине на Востоке проявляет капитал из Китая и стран Персидского залива.
еМалятко: 10 минут на подачу заявки, вместо 10 дней страданий от бюрократии
Родители смогут избежать бессмысленной рутины сбора документов и ожидания в очередях в государственные органы. (укр.)
Как митрополит Шептицкий не поздравлял вождя немецкого народа в 1941-м
В контексте дискуссий которые ведутся сейчас в Украине вокруг фигуры митрополита Андрея Шептицкого, публикую рукопись обращения к Украинской, подписанное им на начале июля 1941 года после занятия Львова немецкой армией. (укр.)