Сетевой маркетинг – это класс
"Вы не думайте, что я сюда сам пришел. Меня Владыка благословил, - починає свою проповідь кремезний отче у рясі. - Как садовод садоводу - я вам могу следующее сказать - я пытался выходить на огород и убеждать, убеждать сорняки, чтобы они не росли там, где мы посадили то, что нам надо - картошку. И знаете, какой был результат - ноль. Приходиться брать сапку и вырубать корень - скоренять".
Бабуся поруч схвально киває, слухаючі притчу про помаранчеву владу.
"Понимаете, да? Бесполезно сорняки убеждать, чтобы они там не расли - надо искоренять!", - настоятель общини святої Блаженної Матрьони Московського патріархату пояснює диспозицію на цих виборах.
Коротко стрижена білявка - керівниця цього "клубу виборців", тактовно натякає: "Отче, время...".
Коли отче Сергій замовкає, Олена кидає в зал: "Ну, вы же поняли? Да?".
В залі мертва тиша. За мить в руках керівниці вже стопка анкет, на лакованому столі поруч агітки та пакунок щойно видрукованих газет Партії регіонів.
- Девочки, заполняйте і кладите сюда!
- Вот здесь пишите, кто вас привел, - тицяє пальцем.
Заповнюю порожні рядки - "Марія Валеріївна Землянська, студентка, живу в Сумах...", - обманюю папір.
"Я пишу Антонова, а ти - Дитюк", - на вухо підказує що писати в графі "Кто привел" Настя. Вона - журналістка сумської газети "Панорама". Газета, яку створив письменник Євген Положий, звернулася до нас - в бюро журналістських розслідувань "Свідомо" - з проханням допомогти.
Вони дізналися про загадкову схему здобуття голосів, яку начебто сконструював під вибори сумський губернатор Юрій Чмирь. І сподіваються, що разом з київськими журналістами оприлюднювати таке буде безпечніше.
За легендою, я корінна сумчанка, навчаюсь в Аграрному університеті. Настя - мій провідник у світ "політичних продажів". До речі, Дитюк - то не справжнє її прізвище, адже працювати їй доводиться в рідному місті.
Чому це важливо - хто кого привів послухати передвиборну пропаганду? Тому, що це не просто зустріч з виборцями в штабі Партії регіонів. Це - частина грандіозної піраміди, побудованої за принципом мережевого маркетингу.
"Следующий "Клуб избирателей" завтра, в это же время - кілька разів нагадує Олена. - А в понедельник, как всегда, тренинг".
Її прізвище - Діцул. Вона теж не з Сум. Як випливає з її особистої сторінки в "Моем мире", Олена - одеситка. За її плечима - 13 років роботи в мережевому маркетингу. Вона один з провідних продавців компанії Vision, що торгує біодобавками та косметикою.
Зараз Олена - агітатор Партії регіонів. І в анонсований понеділок натхненно ділиться досвідом прямих продажів. "Кто сегодня пришел в первый раз - поднимите руки. Давайте поаплодируем этим людям", - кидає пронизливий погляд у простору залу центрального у Сумах Будинку культури імені Фрунзе.
"Партия регионов - это хорошо или плохо? Их нужно поддержать на выборах? Кто так считает - поднимите руки!", - вибиває зізнання з зали майстер продажу косметики.
"Наша с вами задача дать веру людям, что? Вопросы, что? - правильно - решаемые! И что они будут решаться, если они сделают правильный, что? - выбор! - відкладає в сторону мікрофон. - Я буду отсюда говорить, на сцену не стану подниматься. Сегодня нас немного. Меня же все слышат? Подсаживайтесь ближе!".
Зала слухається. Ми з Настею теж підсуваємося як бандерлоги з Мауглі.
"Как дела? - питає тренер дівчину у блакитній кофтині з першого ряду. - Ты - явный аудиал. Обратите внимание, отвечая на вопрос зрачки в сторону".
Не відриваючи очей від приголомшеної дівчини, до рук бере газету, що обережно розкладені позаду - на сцені.
"Если вы аудиалу скажите - "посмотри" - он придет домой и выкинет газету...", - пояснює, як правильно давати агітку таким, як ця білявка.
"Кто со мной согласен - поднимите руку! Я говорю правду - поднимите руку!".
Ліс рук.
"...Если вы определили, что это визуальный человек, то вы говорите - посмотри. Посмотри, какая статья! Я просмотрел - все статьи здесь интересные, это удивительно. И если ты почитаешь, то ты увидишь, как важна эта газета!", - продовжується майстер-клас.
Всі уважно записують.
"Я слышал, что в этой газете... Аудиалы - это вообще самая благодарная публика".
"Ага, їм нічого давати не треба", - жартують хлопці позаду.
Олена не звертає на них жодної уваги: "Я слышал, потому что народ, я ж слышал! Слушай, я слышал в газете..., то, что я услышал, меня просто... Ты прочитай, а потом, когда ты все расскажешь, то все люди тебя услышат. То есть слово "слышал" - должно быть ключевым".
За півтори години тренінгу рука вже автоматично тягнеться догори. "Если это важно - поднимите руку! Кто знает о чем я - поднимите руку!".
"Наша задача - чтобы они поверили, что новая власть поможет решить эти проблемы, если они сделают правильный выбор, - підсумовує Олена. - Нам пора уже заканчивать. У меня сегодня еще два тренинга".
"Свідомо" записало цей майстер-клас для вас.
"Нужно быть уверенным! Нужно соглашаться! Не спорить! Не сомневаться!". В проекті, який так і називається - "Мережеві агітатори", - задіяні десятки професіоналів пірамід продажів з усієї країни. Пошук прізвищ агітаторів виводить на сторінки компаній, що продають косметику, БАДи, посуд, побудову хімію, білизну.
На вершині сумської піраміди стоїть уродженець Росії Нікіта Громико. "Це наш вчитель", - з непідробною повагою кажуть про нього усі інші "мережеві агітатори".
Збільшити |
У своєму блозі Громико стверджує, що ще в 1997 році став зіркою Vision, що торгує БАДами та косметикою. Блог наповнений доказами успішного життя "мережевика": риболовля в Мексиці, круїзи на лайнері, будинок у Каліфорнії. Перед приїздом до Сум Нікіта збільшував продажі компанії Vemma - тих самих БАДів та косметики.
Нікіта любить тему родинних зв'язків з Андрєєм Громико, який 28 років був міністром закордонних справ СРСР.
"Мене часто запитують:"Не родич чи я А. А. Громико, - пише він у блозі. - Я, посміхаючись, віджартовуюся "Всі ми брати по розуму". Хоча, справедливості заради, зауважу: хоч і віддалену, але зв'язок я маю з цим видатним дипломатом".
Збільшити |
Щотижня його мережа проводить десятки зборів по всій Сумщині. Ось розклад із закритого сайту "мережевих агітаторів" на цей тиждень.
Сайт - прекрасний доказ того, як десятки державних службовців у робочий час агітують за Партію регіонів. Або як агітація розпочалася задовго до 2 жовтня, коли кандидати партії отримали право агітувати.
Ось, наприклад, Громико у серпні рекламує кандидата в мери Сум Віктора Федорченка.
"На мой взгляд, сейчас момент, когда надо наших политических оппонентов, хотел назвать другим словом - "оранжевую чуму" - вымести из нашей страны, - Артистично взмахує рукою мережевик. - И дать возможность здравым силам руководства нашей страны и тем людям, которые понимают, что сделать нужно в экономике нашей страны, в ее политической жизни для того, чтобы нам всем с вами стало жить лучше. Как Вы считаете, это важно вообще?".
Зал: "ДА!!!"
"Я хотел бы, чтобы вы внимательно послушали. На сегодняшний день нам очень с вами повезло, потому что за три года работы я не встретил ни одного человека, подобного Юрию Павловичу. Который, не находясь внутри сетевого маркетинга, тем не менее, смог оценить, что это такое, в чем его сила - и мы начали его применять, эту технологию сетевой агитации, в Сумской области.
Обратите внимание на эту дату. Именно 31 октября 2010 года у каждого из нас с вами есть возможность показать не на словах, а на деле свой патриотизм. К этому, товарищи, я вас и призываю. Ура...
И я не шучу. Очень важно 31 октября пойти на выборы и проголосовать за кандидатов. Каких?"...
"Партию регионов!!!".
"Я не слышу вас, сумчане! Аплодисменты! Громче!!! Ап-плодисменты!" - тепер вже моя перша знайома в цій піраміді Олена Діцул захоплено кричить зі сцени.
Поруч - губернатор Чмирь.
"Хочу сказать от Партии регионов, что сетевой маркетинг - это класс.
...Теперь о главном. Почему я и областная власть - Партия регионов - поддержали этот проект? Потому что считаю: недостаточно жители Сумской области знают те дела и результаты, которые делаются ради них. Потому что власть сегодня работает для людей.
И мы должны доказать, я имею в виду, мы - власть, - что работаем для их жизни, для улучшения их комфортного существовании в нашей области, предлагаем программу...
И вот сегодня сетевой маркетинг, который позволяет доносить людям правду, ту, что мы делаем ради них - это и есть та ниточка... донесения информации. Без нее никуда. Да, сложная область, да, много разочаровавшихся. Но мы сегодня делаем жизнь лучше...".
Марія Землянська, бюро журналістських розслідувань "Свідомо" , Анастасія Мазур, газета "Панорама", Суми, для УП