Олександр Слободян:

як з дитячих спогадів народився національний бренд
Інтерв’ю до 25-річчя "Живчика"
PROMOTED
25 жовтня 2024
25 років тому компанія "Оболонь" здійснила перший налив свого культового безалкогольного напою "Живчик". Сьогодні в Україні навряд чи зустрінеш людину, яка б не чула про цей бренд. І не тільки в Україні – "Оболонь" експортує свій продукт до багатьох країн світу.
Ідейним натхненником напоїв ТМ "Живчик" є президент ПрАТ "Оболонь" Олександр Слободян. До ювілею свого "дітища" очільник "Оболоні" відповів на низку питань, які дозволять прослідкувати шлях від простого задуму до формування одного з лідерів українського ринку напоїв.
Як з’явилась ідея створення напою, чому вже в перший рік свого існування продукт побив рекорди продажу, які благодійні ініціативи підтримує бренд та яку роль відіграє "Живчик" у формуванні й популяризації сімейних цінностей, пан Олександр розповів в інтерв’ю.
Олександр Слободян, президент ПрАТ "Оболонь"
Олександр Слободян
президент ПрАТ "Оболонь"
Інтерв’ю до 25-річчя "Живчика"

– Створення напою на основі яблучного соку – цілком ваша ідея. Розкажіть, що вас надихнуло?

– Коли я закінчив 9 клас, ми з мамою переїхали в невелике подільське місто Городок у приватний будинок. У дворі росли чотири яблуні, які доволі рясно плодоносили. Але плоди дівати було нікуди, тож яблука просто пропадали. І така ситуація була не тільки в нас, а й у всьому містечку.
Навіть через багато років, коли я вже жив у Києві й працював у компанії "Оболонь", ця згадка не давала мені спокою. Адже скільки таких сіл і міст по всій Україні, скільки фруктів опадають на землю, ніким не зібрані. Скільки потенційних ресурсів ми втрачаємо. І я зрозумів: якщо попиту немає – його треба створити. Так народилася ідея напою на основі натурального яблучного соку. 
Звичайно, до того "Живчика з соком яблука", яким ви його знаєте сьогодні, напій пройшов чимало трансформацій. Були й експерименти з кольором, пляшкою, брендингом. Але в нас було те, що робило наш напій унікальним – відсутність аналогів на ринку. Ми прагнули не лише створити натуральний продукт з неповторним смаком, але й підтримати населення й використання вітчизняних ресурсів. І певною мірою нам це вдалось.
Інтерв’ю до 25-річчя "Живчика"

– Як ви обирали інгредієнти для "Живчика"? Які критерії були важливими для вас при розробці рецептури?

– З самого початку, з ідеї створення, ми були націлені на кардинально новий для українського ринку і водночас натуральний продукт. Нашою метою було запропонувати споживачам не лише смак, а й користь.
Окрім натурального яблучного соку, ми вирішили додати екстракт ехінацеї та вітамін C. Це посилило корисні властивості та, безперечно, унікальність напою. Перевагою також стало те, що в розпорядженні тільки нашого київського заводу є понад 10 артезіанських свердловин. Вода з глибин юрського горизонту (290 м) і зараз забезпечує нашим напоям особливий смак та чистоту.
Що не менш важливо, за результатами випробувань Інституту біохімії НАН у 2015, 2016 та 2021 роках, продукти з основного асортименту (а саме "Живчик з соком яблука", "Живчик зі смаком груші", "Живчик зі смаком апельсина", "Живчик зі смаком лимона" та "Живчик зі смаком вишні") містять екстракти лікарських рослин, вітаміни, а також мікроелементи заліза. Це підтверджує і висновок від Інституту громадського здоров’я імені Марзєєва. До того ж переважна більшість напоїв з асортименту "Живчик" виготовляється на основі натуральних соків.
Таким чином наш головний критерій легко прослідкувати. Це користь, смак і якість, звичайно.
Користь
смак
якість
Інтерв’ю до 25-річчя "Живчика"

– Які виклики стояли перед компанією під час створення та просування бренду на ринку?

Чи були сумніви щодо успіху, враховуючи конкуренцію з імпортними газованими напоями?

– Один із головних викликів якраз і полягав у тому, щоб подолати усталені стереотипи споживачів щодо імпортних газованих напоїв. На той час український ринок був насичений іноземними брендами, які мали значний маркетинговий бюджет та вже завоювали популярність серед споживачів. Конкуренція була жорсткою.
Але у нас був "козир" – унікальність
Як я вже казав, ми виходили на ринок як один із перших українських брендів солодких газованих напоїв з натуральними складниками. Звичайно, була ймовірність бути менш помітними, у порівнянні з конкурентами. Так, ризикували. Але ми обрали правильну стратегію.
Ми акцентували на українському походженні нашого продукту, що дозволило нам виділитися серед іноземних брендів. Крім того, вдалось розробити власний неповторний стиль та образ. Ми зосередились на дитячий аудиторії та їх батьках, транслюючи й культивуючи сімейні цінності у візуальному коді продукту.
Ми знали, що існує попит на смачні напої на основі натуральних складників, потрібно було тільки правильно донести цю ідею до споживачів.
Інтерв’ю до 25-річчя "Живчика"

– Вже в перший рік свого виходу на ринок напій побив рекорди продажів. Що стало ключем до такого тріумфального дебюту? 

– Впевнений, це результат комплексного підходу. Хоча, той факт, що без рекламної підтримки ми за рік свого існування зрівнялись з лідерами ринку по об’ємах продажів, свідчить про 100% попадання в ціль.
Вже до 2002 року на "Живчик" припадало 60% обсягу продажів усіх безалкогольних напоїв "Оболоні". І це при тому, що наша компанія займала 12% ринку безалкогольних напоїв в Україні, займаючи друге місце в рейтингу. У 2007 році "Живчик" значно розширив свою присутність на міжнародному ринку, експортуючи напої в різні куточки світу.
Важко назвати якийсь конкретний секрет успіху
Все спрацювало в синергії: унікальність продукту, чітке позиціонування на ринку, висока якість, робота над розширенням ринків збуту тощо.
Інтерв’ю до 25-річчя "Живчика"

– "Живчик" позиціонує себе як напій, що об’єднує родини. Яка, на вашу думку, роль бренду в підтримці та просуванні сімейних цінностей?

– Не просто об’єднує, а допомагає членам родини бути ближче одне до одного. Сімейний пікнік, похід до парку розваг, прогулянка містом чи вихідні на дачі – "Живчик" завжди поруч. Гасло бренду: "Щасливі моменти з користю для родини".  
Щасливі моменти з користю для родини
Тобто, ми працюємо над тим, щоб у нашої аудиторії напій асоціювався з позитивними емоціями, радісними подіями, святами в колі близьких.
І тут я хочу наголосити, наскільки значну вагу має вдалий брендинг. Щоб завжди залишатися сучасними та актуальними, ми щорічно проводимо маркетингові дослідження серед споживачів на тему іміджу, актуальності упаковки, етикетки та смаків. Це дозволяє нам адаптуватися до змін у вподобаннях наших клієнтів і підтримувати тісний зв’язок з ними.
Оскільки цільова аудиторія – це діти й батьки, ми створили бренд-героя в мультиплікаційному стилі – яблучко "Живчик". Разом з тим, як розширювалась лінійка смаків напою, з’являлись нові персонажі. Вони так само зазнали кілька хвиль редизайну, змінюючись відповідно до смаків аудиторії.
2007
У 2007 році ми запустили мультсеріал "Живчик та його друзі". В кожній із 12 серій наші бренд-герої потрапляють у різні пригоди, з яких завжди виносять якийсь корисний урок для себе і глядачів. До речі, "Живчик" – один з небагатьох українських брендів, популярність якого підтримують анімовані бренд-герої. Тому не варто розглядати мультсеріал лише як пізнавальну програму для сім'ї.
2008
У 2008 році вийшла спортивно-розважальна програма "Живчик старти", яка транслювалася на національному телебаченні й була орієнтована на активні сімейні розваги.
Обидва ці проєкти, як і рекламні кампанії бренду, направлені як раз на культивування сімейних цінностей, зближення батьків і дітей. Дають старшим і молодшим поколінням можливість навчатись, розвиватись і проводити більше часу разом.
Інтерв’ю до 25-річчя "Живчика"

– "Живчик" - бренд з високою соціальною відповідальністю. Розкажіть, як він долучається до благодійності в Україні?

– Діти – це наше майбутнє, тому надзвичайно важливо підтримувати їх, а особливо – в такий важкий для країни час. 
Ми постійно проводимо різноманітні соціальні, культурні, спортивні, освітні заходи, підтримуємо дитячі футбольні турніри. З останнього, наприклад, "Живчик" став частиною Всеукраїнської серії змагань з тріатлону – Subaru Triatman Series, рятуючи дорослих і юних спортсменів від спраги.
Також в травні поточного року вкотре бренд став партнером Всеукраїнського форуму доброти з протидії булінгу. Ми пригощали гостей та учасників заходу нашими напоями.
І, звичайно ж, свято до Дня захисту дітей в найбільшій дитячій лікарні "Охматдит". Бренд вже багато років на благодійній основі допомагає "Охматдит", і щороку наша команда відвідує лікарню й привозить маленьким українцям смачну продукцію.
Окремо хочу відзначити партнерство з Atlas United 2024. В липні бренд "Живчик" підтримав проведення масштабного триденного фестивалю.
Це була дійсно гучна й атмосферна подія
Думаю, нам, українцям, необхідні такі фестивалі, адже окрім своєї першочергової благодійної місії, Atlas United 2024 об’єднав усіх присутніх, на кілька днів зробивши гостей однією великою родиною.
Інтерв’ю до 25-річчя "Живчика"

– Цього року "Живчик" святкує ювілей – 25 років. Що для вас особисто означає ця дата?

– Що ми зробили все правильно. Достойно зустріли й подолали всі виклики.
Достойно зустріли й подолали всі виклики
Що наша команда – талановиті професіонали, які добре знають свою справу і викладаються на всі 100%.
Це ж не просто дата. По-перше, це ювілей, з яким я хочу привітати всіх, хто долучився до створення, розвитку, поширення і, звичайно ж, споживання нашого "Живчика". Завдяки родині "оболонців" і нашим партнерам, протягом цих 25 років ми не лише тримаємо високу планку якості, але й постійно вдосконалюємось, впроваджуємо нові технології та розширюємо асортимент. А разом з нашими споживачами – підтримуємо одні з найголовніших цінностей в житті кожної людини, країни, світу – єдність, сімейне благополуччя й здоров’я.
Для мене 25-річчя "Живчика" – велике свято. Це нагадування про те, який величезний шлях ми пройшли. І мотивація рухатись далі.
©2000-2024, Українська правда. Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Українську правду" не нижче третього абзацу.

Будь-яке копіювання, публікація, передрук чи наступне поширення інформації, що містить посилання на "Інтерфакс-Україна", суворо забороняється.

Матеріали з плашкою PROMOTED є рекламними та публікуються на правах реклами. Редакція може не поділяти погляди, які в них промотуються.

Матеріали з плашкою СПЕЦПРОЄКТ та ЗА ПІДТРИМКИ також є рекламними, проте редакція бере участь у підготовці цього контенту і поділяє думки, висловлені у цих матеріалах.

Матеріали з плашкою ОГЛЯД можуть містити рекламу.

Редакція не несе відповідальності за факти та оціночні судження, оприлюднені у рекламних матеріалах. Згідно з українським законодавством відповідальність за зміст реклами несе рекламодавець.

Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-02280.

ТОВ "УП Медіа Плюс". Усі права захищені.