Адміністрація Порошенка платила мільйони за джинсу у новинах та координувала блогерів у Facebook

Четвер, 19 грудня 2019, 08:00
www.kyivpost.com

Українська правда публікує скорочену версію матеріалу видання Kyiv Post.

Члени адміністрації Петра Порошенка розміщували джинсу, тобто замовні матеріали, в українських ЗМІ.

Про це свідчать документи, які потрапили до журналістів української англомовної газети Kyiv Post.

За словами джерела Kyiv Post, документи було знайдено у кабінеті, який раніше займав Володимир Горковенко, голова відділу зв'язків департаменту інформаційної політики адміністрації Петра Порошенка.

Горковенко сказав Kyiv Post, що не забував документів, і заперечив, що займався розміщенням джинси.

Прес-секретар Петра Порошенка Святослав Цеголко проігнорував звернення Kyiv Post.

Документи є уривками з неофіційного медіаплану адміністрації та стосуються 2015-2016 років. З них виходить, що президентська команда замовляла засобам масової інформації, що писати, та яких політологів цитувати.

Джинса

Наприклад, у вересні 2015 року популярна газета "Аргументи і Факти" (aif.ua) мала отримати 2100 доларів за розміщення статті політолога Олександра Соколова "Как потерять Украину?".

На питання про цей матеріал у редакції "АіФ" кореспонденту Kyiv Post відверто сказали, що "скоріше за все, він був замовним".

Одна з таблиць перелічує шість інших газет, які мали отримати гроші за розміщення матеріалів: "Сільські вісті", "Комсомольська правда" (Kp.ua), "Україна молода", "Газета по-українськи" (gazeta.ua), "Коментарі", "Факти і коментарі" (fakty.ua) та "Сегодня." У газеті "Сегодня" матеріал мав вийти з рекламною позначкою "Актуально".

У документах також зазначено, що 874 тисячі доларів готівкою мало бути виплачено семи радіостанціям під час місцевих виборів 2015 року за розміщення інформаційних повідомлень у випусках новин.

Для порівняння, в тому ж бюджеті на звичайну рекламу на цих радіостанціях передбачено лише 277 тисяч доларів. Але навіть з цієї суми лише 48 тисяч мало бути перераховано на банківські рахунки радіостанцій, решта – до сплати готівкою.

Представник радіостанції Хіт ФМ підтвердив кореспондентові Kyiv Post, що інформаційні повідомлення у випусках новин не позначаються як реклама і зазвичай продаються в пакеті зі звичайною рекламою.

Політконсультанти і Ковальчук

Один з документів деталізує інформаційну кампанію, яка мала супроводжувати призначення Віталія Ковальчука представником президента в Кабміні у травні 2016 року.

Відповідно до нього, планувалося спочатку "злити" інформацію про призначення через лояльних політологів – вказані імена Володимира Фесенка, Вадима Карасьова та Андрія Золотарьова, які мали б позитивно прокоментувати фігуру Ковальчука.

Надавалися готові тези для таких коментарів: Ковальчука треба було подати як реформатора, який посилить роботу уряду.

Всі три політологи справді позитивно прокоментували призначення Ковальчука. Їхні коментарі відображали запропоновані адміністрацією тези.

У розмові з Kyiv Post Фесенко підтвердив, що працював з адміністрацією Порошенка, але відмовився називати умови співпраці.

Золотарьов сказав, що співпрацював рідко і не за гроші, а через приятельські відносини з заступником голови президентської адміністрації Віталієм Ковальчуком.

Карасьов заперечив, що співпрацював з адміністрацією Порошенка, але його коментарі з'являються у матеріалах РБК і Інтерфаксу за травень 2016 року. Тези збігаються з тезами в документах з адміністрації.

Підтвердження зв'язку Банкової з партією "Наш Край"

Команда Порошенка не тільки просувала президента, але й платила за передвиборчу кампанію партії "Наш край" на телеканалах під час кампанії 2015 року. Партію мерів та "міцних господарників" тоді часто називали "проектом Банкової", але її представники це заперечували. Їх обслуговував політолог Андрій Золотарьов, який у той же час допомагав заступнику адміністрації Порошенка Віталію Ковальчуку.

Згідно з одним з документів, команда Порошенка витратила 72,8 мільйона гривень (3 мільйони доларів) на передвиборчу рекламу партії "Наш Край" на основних телеканалах.

Мережа блогерів

Також серед документів була роздрукована презентація стратегії взаємодії з соціальними мережами, яку для АП розробила агенція Postmen на початку 2015 року. (Станом на початок 2019 року, це агентство продовжувало обслуговувати Порошенка та його партію). Презентація містила пораду залучати блогерів.

Kyiv Post поспілкувався з політконсультантом Катериною Коваль, яка стверджує, що у складі невеликої команди консультантів кілька років координувала роботу десятків блогерів, які підтримували Порошенка у соціальних мережах.

Команда знаходила перспективних блогерів, розкручувала їх через офіційні акаунти (в тому числі перепости зі сторінки Порошенка), писала для них тези. Блогери підтримували Порошенка та атакували його критиків.

За її словами, до 20 найпопулярніших блогерів отримували плату за свої послуги, яка доходила до 1500 доларів на місяць.

За словами Коваль, лояльним блогерам також надавалася підтримка іншими шляхами – виданням їхніх книжок або оформленням на державну службу. Kyiv Post не зміг отримати підтвердження цій інформації.

Серед блогерів, які, за словами Коваль, входили до мережі, були популярні у Facebook – Серж Марко (Олександр Карпюк), Мартін Брест (Олег Болдирєв). Обидва заперечили, що отримували гроші за свою підтримку президента Порошенка у соцмережах.

Kyiv Post

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.