Люди дізнаються про учасників виборів найбільше з телевізора

П'ятниця, 21 вересня 2012, 14:37

Лідером у наданні передвиборної інформації українці називають телебачення й вважають, що інформація надана збалансовано.

Про це свідчать результати опитування, проведеного фондом "Демократичні ініціативи", асоціацією "Спільний простір" з 10 по 15 серпня.

45,6% опитаних респондентів повідомили, що отримують інформацію про партії, які беруть участь у виборах, із виступів представників партій на телебаченні в різних програмах.

23,3% отримують таку інформацію з газетних публікацій; 22% опитаних сказали, що отримують інформацію про такі партії з телевізійної реклами, 19,3% сказали, що таку інформацію отримують із листівок та інших агітаційних матеріалів партій.

Водночас, менше 10% опитаних сказали, що отримують інформацію про партії, які беруть участь у виборах, із нових медіа. Так, зокрема 8% сказали, що отримують інформацію про партії, які беруть участь у виборах, із новинних чи політичних інтернет-сайтів, 4% отримують таку інформацію з соціальних інтернет-мереж.

5,1% сказали, що отримують інформацію про вибори з зустрічей із представниками партій.

При цьому 26,8% опитаних заявили, що їм не потрібно отримувати жодну інформацію, оскільки вони вже до початку виборчої кампанії знали, за кого будуть голосувати.

На вибір джерел інформації впливає вік респондентів. Молодь, в основному, використовує новинні інтернет-сайти (14% опитаних у віці від 18 до 29 років), а також соціальні мережі (10% таких респондентів). А люди у віці від 60 років практично не користуються інтернет-ресурсами – про їх використання заявили лише 0,1% опитаних.

Соціологи також відзначають, що найактивнішими користувачами інтернет-ресурсів є прихильники таких партій, як "УДАР", "Свобода", "Україна – Уперед!". Найменше використовують інтернет-ресурси виборці Комуністичної партії України та Партії регіонів – про це сказали 5,6% таких виборців.

При цьому більшість опитаних вважають, що у ЗМІ збалансовано представлені різні точки зору як влади, так і опозиції.

39,8% респондентів сказали, що у ЗМІ досить часто представлені різні точки зору як влади, так і опозиції, а 15,3% сказали, що дуже часто представлені різні точки зору. 22,9% респондентів уважають, що досить рідко в ЗМІ представлені точки зору влади й опозиції, а "дуже рідко" відповіли 5,9% респондентів.

У ході дослідження було опитано 2000 осіб у віці від 18 років у всіх регіонах України, помилка вибірки становить 2,3%.

"Інтерфакс-Україна"