Тепло, що дає впевненість:

як Конотоп став частиною проєкту
підтримки громад від Кока-Кола та УЧХ
Спецпроєкт
24 грудня 2025
Після початку повномасштабного вторгнення зимовий період для українців став справжнім випробовуванням. Так, одним з найскладніших викликів є відсутність електроенергії – а разом з нею і тепла – внаслідок постійних російських обстрілів. Сучасні мобільні котельні – рішення, яке допомагає повернути тепло та відчуття нормальності в українські родини.
Система компаній Кока-Кола спільно з Українським Червоним Хрестом третій рік поспіль реалізують масштабний проєкт, спрямований на забезпечення теплом українських громад. Зокрема, повернути тепло вдалось вже для близько 1 тис. мешканців міста Конотоп та у два місцевих заклади освіти.

Як мобільні котельні допомагають пройти опалювальний сезон

Конотоп – місто на Сумщині, розташоване на відстані 80 км від кордону. Тут немає ТЕЦ, натомість є десятки котелень, розкиданих по районах: різної потужності, різного віку, часто перевантажених. За нинішніх умов така система і допомагає, і ускладнює роботу – вона гнучкіша і здатна адаптуватися, але потребує досвідченого управління та щоденної уваги.
Виконавчий директор КП "Теплогарант" і депутат міськради Тарас Омельченко пригадує, що після повномасштабного вторгнення, а особливо в опалювальний сезон 2022–23 років, коли почалися регулярні відключення електроенергії, комунальне господарство міста опинилося під великим навантаженням:
"Наші котельні працювали в такому режимі, в якому вони раніше не працювали ніколи. Кількість аварійних ситуацій як на тепломережах, так і на котельному обладнанні збільшились у 3–5 разів, а на деяких котельнях – і на порядок більше".
Восени 2023 року місто отримало чотири сучасні блочно-модульні мобільні котельні в межах благодійного проєкту, який Система компаній Кока-Кола реалізує спільно з Українським Червоним Хрестом.
"Коли ми їх отримали, для міста це була справжня знахідка", – каже Тарас Омельченко.
"Мешканці одного з цих будинків раніше буквально жили у нашій приймальні через постійні скарги. Тепер ситуація повністю стабілізована", – додає посадовець.
Ще одну котельню запустили в іншому районі – для двох п’ятиповерхових будинків. Четверта котельня постачає тепло кільком малоповерховим будинкам на околиці.
Завдяки благодійному проєкту Кока-Кола місто замінило найпроблемніші елементи системи. Разом всі мобільні котельні забезпечують теплом близько 1 тис. мешканців і два заклади освіти.

110 котелень за три роки – загальні результати благодійного проєкту

За три роки з моменту старту проєкту Система компаній Кока-Кола виділила на підтримку енергетичної стійкості українських громад понад 9 млн доларів. Разом з Українським Червоним Хрестом компанія закупила та доставила 110 мобільних котелень, п’ять з яких – у 2025 році. Сумарна потужність обладнання – близько 61 МВт, чого вистачить, щоб обігріти 610 тис. кв. м приміщень.
+9
млн доларів на підтримку енергетичної стійкості українських громад
110
мобільних котелень компанія закупила та доставила разом з УЧХ
61
МВт становить сумарна потужність обладнання
610
тис. кв. м приміщень
було обігріто
"Україна знову увійшла в опалювальний сезон у надзвичайно складних умовах. Для багатьох громад мобільні котельні – це впевненість, що лікарні, школи та житлові будинки матимуть тепло навіть за умов нестабільної роботи енергосистеми. Підтримка Системи компаній Кока-Кола дає змогу забезпечити теплом десятки тисяч українців і допомагає громадам повертатися до нормального життя", – зазначає генеральний директор Українського Червоного Хреста Максим Доценко.
У межах проєкту мобільні котельні отримали 46 навчальних закладів, 33 медичні установи, 29 житлових будинків і два об’єкти критичної інфраструктури.
46
навчальних закладів
33
медичні установи
29
житлових будинків
2
об’єкти критичної інфраструктури
Котельні працюють на газі, але можуть оперативно переходити на дизель. Мобільна конструкція дає змогу їх транспортувати та швидко розгортати там, де громада найбільше потребує тепла. Котельні виробляються в Україні, що прискорює доставку, спрощує обслуговування, а також підтримує вітчизняних виробників.
Забезпечення мобільними котельнями – один із найбільших, але не єдиний гуманітарний проєкт, який реалізує Кока-Кола. З початку повномасштабного вторгнення Система компаній Кока-Кола разом із Фундацією Кока-Кола спрямували на відновлення інфраструктури та допомогу українцям близько 40 млн доларів.
"Посилення енергетичної стійкості українських громад – це системна робота, яка триває вже протягом трьох років. Кока-Кола інвестує ресурси в проєкт, тому що ми бачимо його реальний вплив на життя людей. Ми продовжуємо співпрацю з Українським Червоним Хрестом, щоб підтримувати тих, хто цього найбільше потребує", – підкреслює Андрій Бублик, директор із корпоративних зв’язків і сталого розвитку Coca-Cola HBC Ukraine.

Про відчуття нормальності поруч із війною

Для мешканців прифронтових міст стабільне теплопостачання – це не лише температура в батареях. Воно свідчить про те, що місто живе, тримається і не здається. Нові котельні допомагають проходити уже другий повноцінний опалювальний сезон жителям Конотопа. Вони стали тихою, але надійною опорою, яка повертає людям відчуття нормальності навіть поруч із війною.
"Від усього нашого підприємства та від імені громади я хочу подякувати Системі компаній Кока-Кола та Українському Червоному Хресту за цю допомогу. Коли жителі міста в теплі, це дає відчуття спокою і стабільності. Громаді тоді легше рухатися вперед і розв’язувати інші проблеми, яких сьогодні, на жаль, не бракує", – каже виконавчий директор КП "Теплогарант" Тарас Омельченко.
©2000-2025, Українська правда.

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Українську правду" не нижче третього абзацу.

Будь-яке копіювання, публікація, передрук чи наступне поширення інформації, що містить посилання на "Інтерфакс-Україна", суворо забороняється.

Матеріали з плашкою PROMOTED є рекламними та публікуються на правах реклами. Редакція може не поділяти погляди, які в них промотуються.

Матеріали з плашкою СПЕЦПРОЄКТ та ЗА ПІДТРИМКИ також є рекламними, проте редакція бере участь у підготовці цього контенту і поділяє думки, висловлені у цих матеріалах.

Матеріали з плашкою ОГЛЯД можуть містити рекламу.

Редакція не несе відповідальності за факти та оціночні судження, оприлюднені у рекламних матеріалах. Згідно з українським законодавством відповідальність за зміст реклами несе рекламодавець.

Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-02280.

ТОВ "УП Медіа Плюс". Усі права захищені.