Почему нельзя "сливать" законопроекты об IT?

18 просмотров
Четверг, 24 мая 2012, 11:03
Леонид Козаченко
председатель Совета предпринимателей при кабинете министров Украины

У кожного "економічного дива" повинна бути своя точка опори. Сьогодні для України, серед іншого, такою точкою може стати національна індустрія інформаційних технологій.

Якщо зможемо направити наш потенціал у правильне русло, в України з'явиться шанс стати однією з лідерів на міжнародному IT-ринку.

Що для цього потрібно зробити?

Найближчим часом у Верховній Раді у другому читанні будуть розглянуті два законопроекти, №8267 і 9744. Вони пропонують проведення економічного експерименту в рамках національного IT-сектору, який може стати головним імпульсом для швидкого зростання всієї галузі.

Але, незважаючи на всю свою бюджетну привабливість та перспективи індустрії програмного забезпечення, сьогодні є пропозиції відмовитися від грошей і взяти "чорний ящик". Чому, в підсумку, віддасть перевагу Україна?

Гроші

Що дасть експеримент? Учасники отримають нові базові податкові умови – 16% податок на прибуток та 5% – прибутковий податок. Такі ставки зроблять можливим перехід більшості з майже 2000 українських IT-компаній в легальний сектор. А це принесе за собою й бюджетні надходження, й виплату "білих" зарплат, й створення нових робочих місць.

За підрахунками авторів законопроекту, народних депутатів Євгена Царькова та Віктора Януковича, вже в перший рік роботи експерименту індустрія принесе додатково 120 мільйонів гривень до державного бюджету.

А за 5 років – більше мільярда гривень. Надалі ці кошти будуть спрямовані на зарплати вчителів, шахтарів, держслужбовців. І, чим динамічніше розвиватиметься IT-ринок, тим більше отримає державний бюджет.

З іншого боку, розвиток IT-індустрії приведе до створення тисяч робочих місць у приватному секторі. Не тільки для профільних фахівців, а й у сфері послуг.

Уже сьогодні обговорюється ряд проектів щодо створення окремих технопарків, де співробітники IT-компаній зможуть мешкати, працювати і виховувати дітей.

Будівництво та утримання таких комплексів спонукатимуть до участі велику кількість фахівців різного рівня кваліфікації. Наприклад, в Індії сьогодні навколо центрів аутсорсінгу створюються цілі міста.

Для держави розвиток IT-сектору – це ще й важливі іміджеві бонуси. Одна справа – зберігати статус країни, чиї фахівці в галузі розробки ПЗ просто високо цінуються на міжнародних ринках.

Зовсім інше – заслужити репутацію держави-лідера у розвитку інформаційних технологій.

Чорний ящик

Якщо залишити все як є, в найближчому майбутньому українська IT-індустрія не просто втратить позиції, але й назавжди позбудеться шансу їх відновити.

Все більше держав виводять інформаційні технології до статусу пріоритетних галузей економіки і намагаються створити для них якомога вигідніші умови зростання.

Податкові пільги, які вводять в Китаї, Індії, Німеччині, Росії, Білорусі "дають фору" їх національним компаніям по відношенню до українських. Якщо ми не зробимо крок, витримувати конкуренцію стане неможливо.

Такі ж умови створюються і для фахівців – ядра IT-індустрії. Візьмемо Німеччину. Німецькі колеги звели весь необхідний перелік документів для отримання робочої візи до двох позицій: диплом за фахом і мінімальна кількість грошей, щоб протриматися до влаштування на роботу.

Не потрібно навіть знання мови. Через 3 роки фахівець, який пропрацював у німецькій компанії, отримує дозвіл на проживання.

Подібні "методи" можуть привести до катастрофи на українському ринку ПЗ. Кадровий голод відчувається вже зараз і задовольнити його поки що нічим. З 10 фахівців, яких випускають наші ВНЗ, тільки один володіє достатніми навичками, щоб влаштуватися на роботу за фахом.

В умовах постійної нестачі державних інвестицій в систему освіти, цей показник і надалі падатиме.

Розвиток національної IT-галузі може кардинально змінити ситуацію. Компанії будуть зацікавлені у розвитку профільної освіти, впровадження нових стандартів якості, тісній співпраці з ВНЗ для виховання своїх майбутніх співробітників.

Підсумовуючи, хочеться сказати, що сьогодні в одній руці держави лежить ключ до потужного розвитку IT-індустрії, який в перспективі призведе до трансформації всієї національної економіки, формування її інноваційної складової.

В іншій – затиснутий важіль, смикнувши за який можна "злити" законопроекти 8267 і 9744 і разом з ними майбутнє національного IT-сектору і сотень тисяч фахівців, що зайняті в ньому.

Сподіваюся, вибір буде настільки ж правильним, наскільки нам з вами він здається очевидним.

Леонід Козаченко, голова Ради підприємців при Кабінеті міністрів України, для УП

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)