Новий політичний ТРЕНД – двостороння комунікація з виборцями

Мар'яна Почтар, для УП — Вівторок, 3 листопада 2009, 13:03

"Дам відповідь на ваше запитання" – так коротко можна охарактеризувати новий тренд президентської кампанії. На жаль, тренд так і не переріс у практичну реалізацію.

Здавалося б, збулася "мєчта ідіота": на нас почали звертати увагу. Дарма що це сталося, як завжди, перед виборами – ми до цього звикли.

Але важливо те, що змінилася якість уваги до нас. Політики перестали просто апелювати до народу, мовляв, "народе, ми тебе врятуємо" (стосується всіх, окрім Арсенія) та продавати свої обличчя з телеекранів і біл-бордів, а намагаються вловити та відповісти на суспільні очікування виборців.

Судячи з перебігу виборчої кампанії, кандидатам це поки що не вдається. Але дякуємо, що намагалися!

На противагу однонаправленій комунікації у вигляді біг-борів, телезвернень та реклами, політики почали демонструвати (на жаль, поки що саме демонструвати, а не проявляти) зацікавленість у з’ясуванні проблем пересічного українця.

Ніби, дивіться, я не просто вам хочу щось сказати (направити меседж), я хочу дати відповідь на всі ваші запитання, або вислухати всі ваші проблеми. Тим самим політики хочуть продемонструвати що небайдужі до суспільної думки, готові почути кожного та дати відповідь на соціальний запит виборця.

Сергій Тігіпко, який хоч і задав першим (чи то вловив суть) тренду двосторонньої комунікації з виборцями, так і не дав публічних відповідей на запитання, які ж сам озвучив зі своїх рекламних борів.

Коли ж закінчиться криза? Як боротися зі свавіллям влади? Так кандидат Тігіпко перевів свої запитання в розряд риторичних. Хоча задум технологів був хорошим – позиціонувати його як експерта, підкріпити імідж професіонала, спеціаліста в фінансовій сфері.

Проте комунікації з виборцями не відбулося. Адже не було реалізовано безпосереднього двостороннього зв'язку кандидата з виборцем.

Кол-центр не вирішує завдання прямого спілкування й не є засобом, який дає виборцю відчуття прямого спілкування з кандидатом:

"Добрый день, вы позвонили на прямую линию Сергея Тигипко. Вы можете задать свой вопрос оператору. Звонок со стационарных телефонов бесплатный. Пожалуйста, оставайтесь на линии. Ваш звонок очень важен для нас"…

Утім мій важливий дзвінок так і залишився без відповіді. Хвилини дві я слухала заспокійливу інструментальну музику, яку через кожні півхвилини переривав голос автовідповідача з проханням залишатися на зв’язку...

Наступним ініціативу Тігіпка підхопив один з лідерів президентських перегонів – Віктор Янукович. "Твоя думка – важлива! Почую кожного". Янукович відповів приємним жіночим голосом: "Громадська приймальня. Слухаю вас"...

Судячи з наступного етапу рекламної кампанії Янукович, давши меседж, що йому важлива наша думка, кудись її врахував. Виникає запитання: де вони, всі думки народу? І куди їх враховано?

Тому мою "важливу думку" не вдалося донести ні до одного з кандидатів. Ходять чутки, що штаб Юлії Тимошенко теж організовує великий кол-центр для спілкування з народом. Це зайвий раз підтверджує трендовість двосторонньої комунікації з виборцями.

А поки що можна констатувати, що нова передвиборча технологія не вдалася ні в Тігіпка, ні в Януковича. Сталося це, зокрема, через невдалий вибір технологічного рішення для цього завдання – кол-центрів.

Кол-центр не дає реального відчуття спілкування з кандидатом. Виборець кудись телефонує, на щось скаржиться, чи щось запитує – і не може отримати миттєву реакцію на свій запит.

Кол-центр не дозволяє проводити безпосередню комунікацію з кожним окремим виборцем, виявляти лояльних і нелояльних до кандидата виборців, проводити соціологічні опитування, громадські обговорення тощо.

Ці завдання можливо вирішити лише за допомогою прямого спілкування кандидатів з виборцями, або за допомогою тих же мобільних технологій.

Головне, не було реалізовано технологію реального наближення кандидатів до виборців. Вони так і залишилися за стіною кол-центрів, за спинами охоронців і віртуальної комунікації по телебаченню.

Тому залишається задовольнятися наявними технологіями спілкування з кандидатами й чекати коли нас нарешті почують в повній мірі.

А реалізувати це виборчим штабам дуже просто. Потрібно вийти за рамки теперішніх стереотипів. Для того, аби залучити на свій бік виборців, потрібно реально поцікавитися їхніми проблемами й надати можливість реальної миттєвої комунікації ваших потенційних прихильників і між собою, і з вами.

За допомогою кол-центрів цього не зробиш!

 

Мар'яна Почтар, медіаконсультант, колишній прес-секретар Громадянської партії "ПОРА" та Блоку Віталія Кличка, для УП