СБУ попереджала Рудьковського, Януковича та Ющенка про катастрофу?

Четвер, 19 липня 2007, 09:07

Служба безпеки України за місяць до аварії потяга з жовтим фосфором попереджала Міністерство транспорту й зв'язку про можливі катастрофи.

Про це повідомляє газета "Дело", посилаючись на аналітичну записку СБУ про ситуацію в транспортній сфері, складену за результатами розслідування "силовиків".

Як зазначає видання, записку ще місяць назад направили в секретаріат президента і Кабінет міністрів.

Однак ні Мінтранс, ні "Укрзалізниця" не відреагували на зауваження СБУ.

Відповідно до тексту аналітичної записки, 56% основних фондів залізничного транспорту зношені.

Ступінь зношеності рухомого складу – 68%, а відновлення і модернізація галузі фінансуються не більше ніж на 30-40% від необхідного.

Крім цього, у СБУ вважають, що постійні зміни керівництва "Укрзалізниці" призвели до зниження персональної відповідальності керівників і співробітників компанії.

На їхню джумку, про це свідчить той факт, що за 2006 рік на транспортних об'єктах було виявлено понад 175 тисяч недоліків і несправностей, у тому числі неякісного ремонту потягів і умов утримання шляхів.

За словами співробітника СБУ, що побажав залишитися неназваним, після ознайомлення з даними аналітичної записки президент дав розпорядження уряду поліпшити ситуацію в транспортній галузі. Однак істотних зрушень поки не відбулося.

На думку керівництва СБУ, саме ці фактори є основними причинами все частіших аварій на залізниці, у тому числі й аварії на Львівській залізниці.

У Мінтрансі визнають проблему зношеності основних фондів. На міжвідомчому засіданні з питань безпеки на транспорті доповідачі визнали, що основні фонди залізничного транспорту зношені на 50-80%. Але для модернізації галузі потрібні істотні кошти.

Незважаючи на це, кількість транспортних подій на залізниці в порівнянні з 90-ми роками зменшилася на кілька тисяч у рік.

За словами прес-секретаря Мінтрансу Вікторії Бутенко, з початку року відремонтовано понад 1200 кілометрів залізничної полотнини. "Це вдвічі більше, ніж за аналогічний період минулого року", - відзначила вона.

Крім цього, Мінтранс стверджує, що у 25 разів збільшив план із закупівлі залізничних вагонів, а також увів порядок ліцензування і сертифікації на транспорті.