Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Рекламувати по-європейськи: як зміниться український ринок медіареклами

П'ятниця, 12 травня 2023, 15:00

Парламент у першому читанні підтримав законопроєкт №9206, який має наблизити законодавство України про рекламу до європейських норм. 

Розповідаємо, що саме депутати пропонують змінити в Законі "Про рекламу".

320 голосів у першому читанні – більше, ніж треба для змін у Конституцію. Така цифра красномовно свідчить про нагальність та важливість законопроєкту №9206, яким ми вносимо зміни до закону "Про рекламу". 

Можу абсолютно точно стверджувати: ми зробили ще один євроінтеграційний крок та заклали передумови якісних змін на ринку реклами в медіа. Адже імплементація Директиви про аудіовізуальні медіапослуги є однією з умов для набуття Україною членства в ЄС.

Насамперед, хочу заспокоїти активістів, які відстоюють здоровий спосіб життя. Ми зберігаємо у законодавстві заборону реклами тютюну, електронних пристроїв для паління та рідин до них. Парадоксально, що попри більш жорстке формулювання такої заборони, у декого виникли в цьому сумніви. 

Також законопроєкт забороняє спонсорство з використанням торговельних марок для електронних сигарет та схожих приладів. Тож реклама залишиться соціально відповідальною.

Батькам варто знати, що ми прописали заборону збирати і використовувати персональні дані дітей з комерційною метою. Крім того, законопроєкт передбачає саморегулювання та співрегулювання у сфері реклами, яку розміщують у дитячих програмах аудіовізуальних медіа.

Ця ж норма стосується реклами алкогольних напоїв, щоб зменшити її вплив на дітей, а також інформації до відео на платформах спільного доступу, яка рекламує харчові продукти та напої з цукром, сіллю, трансжирними кислотами та усіма складниками, які не рекомендуються в загальній дієті. Реклама не має наголошувати на позитивних якостях таких продуктів та напоїв.

Також у Законі зафіксована заборона поширювати твердження та/або зображення, які є дискримінаційними та розпалюють ненависть, ворожнечу чи жорстокість до окремих осіб чи груп осіб за ознаками віку, етнічної належності, сексуальної орієнтації, інвалідності та іншими ознаками.

Читайте також:

Заява про неприприпустимість експлуатації тем війни в Україні в комерційній рекламі та маркетингу

Запобіжників немає, або Реклама на війні

Передбачені певні зміни і в соціальній рекламі. Зокрема ми допустили у ній можливість демонстрації зброї, наприклад, коли йдеться про рекламу ЗСУ та інших сил оборони. 

Також у соціальній рекламі буде можливість посилатися на рекламодавця, якщо це державний орган, міжнародна організація, громадське об’єднання або ж благодійний фонд.

Реклама:
Є новина й для завзятих телеглядачів: ми унормували переривання рекламою програм. Зокрема, під час трансляції повнометражного фільму, програми новин або ж дитячої програми, реклама має з’являтися не частіше одного разу на 30 хвилин. А під час програм, які складаються з окремих частин, або ж трансляції спортивних подій реклама розміщується в перервах між частинами.

І звичайно ж, ми врахували сучасні реалії та заборонили будь-яку рекламу резидентів країни-агресора.

Що стосується, власне, стандартів європейської Директиви про комерційні прояви в медіа, які Україна має імплементувати до національного законодавства, то законопроєкт передбачає низку технічних змін. Серед них, зокрема:

  • запровадження нової термінології з Директиви ЄС в частині комерційних проявів в медіа, а також поняття "користувацького контенту" та реклами в ньому;
  • запровадження терміну "продакт-плейсмент" (тобто коли у самій програмі, а не рекламному ролику, демонструється певний товар) та регулювання такої реклами;
  • збільшення до 20% квоти реклами на радіо та ТБ;
  • регулювання реклами на платформах спільного доступу до відео та спільного доступу до інформації.

Як співавторка цього законопроєкту я пишаюся нашою роботою та дякую колегам за підтримку. Адже з ухваленням цього закону Україна на 100% виконає одну з вимог для набуття членства в ЄС. Тож ми всі разом зробили ще один крок до європейського майбутнього.

Євгенія Кравчук

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Сьогодні українська мова є в більшій небезпеці, ніж в 2022 році

Пам'яті Ірини Цибух

На порозі катастрофи. Розподілена генерація – шанс уникнути зимового блекауту

Три причини, чому саме зараз пора об'єктивно оцінити роботу АРМА

Чому управління відходами комерційної та промислової упаковки повинні здійснювати виробники

Де межа між національними інтересами та захистом права власності?