Допоможіть знайти прихованих корупціонерів

Середа, 09 вересня 2015, 10:07

Боротьба з корупцією – це не лише карні справи, судові вироки та посадки. В першу чергу, – це превентивна дія, запобігання ситуаціям, щоб корупція могла мати місце.

Країни, які сьогодні слугують прикладом у сфері боротьби з корупцією – Німеччина, Канада, Австралія, США – давно діють за триступеневою системою протидії корупції.

Розслідування, судові справи і затримання складають лише найбільш помітну, але і найменшу частину діяльності, присвяченої протидії корупції. Немов вершина айсбергу, така діяльність найбільш помітна. Але при цьому вона складає від сили 10-15% від загальної маси зусиль, що докладаються для боротьбі з хабарництвом та іншими проявами корупції.

Значно більше уваги в усьому цивілізованому світі приділяється тому, щоб, з одного боку, унеможливити існування корупційних схем як таких, а з іншої – не допустити людей, здатних на порушення закону заради своєї особистої вигоди до державних посад.

Мінімізація схем + прозорість + перевірка кандидатів перед прийомом на службу – так виглядає формула успіху в запобіганні корупції.

Наприклад, якщо кандидат в судді декларує дохід в розмірі 10 тисяч доларів в рік, але живе у будинку вартістю 500 тисяч і не може документально пояснити, звідки узяв кошти на його придбання, – він ніколи не буде призначений на посаду. А якщо чинний суддя з доходом в 20 тисяч доларів придбає собі такий, явно не по кишені, будинок, не пояснивши джерело доходу – такого суддю звільнять, а будинок конфіскують.

Видимою частиною айсбергу – антикорупційними розслідуваннями – вже з жовтня займатиметься Антикорупційне бюро. А от функції менш помітних превентивних дій – мали би лягти на Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК).

Серед багатьох функцій НАЗК особливу увагу привертає одна – перевірка декларацій чиновників та відповідності їх доходів стилю життя. Також орган має займатися формуванням та реалізацією національної антикорупційної політики в цілому.

На папері ця установа була створена урядом ще у березні, а розпочати повноцінну роботу НАЗК мало до кінця року.

Призначення учасників конкурсної комісії для відбору керівництва агентства супроводжувалося кількома скандалами, одними перевиборами і, врешті решт, відбулося лише у кінці серпня.

В кінцевому рахунку, конкурсну комісію вдалося сформувати переважно з представників громадянського суспільства, що мають відповідний досвід у сфері боротьби з корупцією. Спершу увійти до комісії, а потім стати її секретарем мав честь і я.

Комісія поставила собі амбітну ціль – не пізніше жовтня завершити перевірку усіх 53 кандидатів на крісла 5 керівників НАЗК. А це – сотні годин роботи з перевірки документів, декларацій, біографій тощо. Вочевидь, що лише ті, чия біографія чиста, а задеклароване майно та доходи відповідають реальним, зможуть налагодити процес перевірки декларацій та документів інших чиновників.

Список кандидатів, а також короткі відомості про них доступні на сайті Кабміну.

Я закликаю усіх, хто володіє будь-якою компрометуючою інформацією про будь-кого з кандидатів і може надати підтвердження своїм словам, надсилати цю інформацію на адресу taran.viktor@gmail.com або пишіть мені в facebook fb.me/victor.taran.5 .

Усі отримані мною факти про конкурсантів будуть винесені на обговорення усієї комісії.

Давайте разом зробимо головний превентивний антикорупційний орган України чистим від корупціонерів зі стажем та інших покидьків.

Віктор Таран, голова Центру Політичних Студій та Аналітики, експерт групи публічні фінанси РПР, спеціально для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Чи насправді буде обмежена робота онлайн-казино після Указу Президента?

Наріман Джелял: історія спротиву

Як оренда держмайна допомагає бізнесу розвиватися та наповнює держбюджет

Похмура річниця: Запорізька АЕС не повинна стати другим Чорнобилем

Убивчий популізм: що не так з тарифною політикою у водопровідній галузі

Як Данія інвестує в успіх України