Дмитро Якимець ГО "Рівненський Громадський контроль", для УП

Побороти сміття в Україні неможливо, бо не дозволяє… закон

За оцінками фахівців, в Україні загальна площа сміттєзвалищ займає від 4 до 7%. Не дивно, що це тягне за собою небезпечні наслідки та такі трагедії, як у Грибовичах.

За оцінками фахівців, в Україні загальна площа сміттєзвалищ займає від 4 до 7%. Не дивно, що це тягне за собою небезпечні наслідки та такі трагедії як у Грибовичах.

Сміття ми маємо стільки, що ні закопати, ні втопити, ні спалити його вже неможливо. Єдиним виходом є переробка!

Тільки сміттєпереробні комплекси здатні зробити сегрегацію та утилізувати існуючі мегатони непотребу.

Реклама:

В результаті можемо отримати купу вторинного матеріалу, паливо та врятовані землі.

Рецепт зрозумілий, але виконати його в Україні неможливо. А знаєте чому? Бо наше рідне законодавство не дозволяє!

2 жовтня 2012 року до статті 5 закону України "Про природні монополії" були внесені зміни, які віднесли захоронення побутових відходів до сфери природних монополій.

Поряд з тим, для функціонування будь-якого сміттєпереробного заводу в Україні необхідно затвердити тариф на перероблення побутових відходів.

Відповідно до цього ж закону, тарифи суб’єктам господарювання на здійснення ними діяльності у сфері природних монополій (зокрема перероблення побутових відходів) затверджує Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг.

Але такий тариф затверджується тільки після отримання суб’єктом господарювання ліцензії. А згідно закону "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", господарська діяльність у сфері поводження з побутовими відходами ліцензуванню не підлягає.

Тобто, переробляти не можна бо нема тарифу, тарифу нема бо нема ліцензії, а ліцензії нема бо не дозволяє закон. Чудове бюрократично-законодавче коло замкнулося…

На околиці міста Рівного із залученням іноземних інвестицій у 2013 році побудовано сучасний сміттєпереробний комплекс. Ціна проекту склала біля 7 мільйонів євро.

Підприємство має потужність 120 тисяч тон на рік переробки твердих побутових відходів. В результаті технологічного процесу мало отримуватися сурогатне паливо – 56,33 тисяч тон на рік, а також пластик, метал, скло, текстиль, деревина, папір – 25 тисяч тон щорічно.

Таким чином за кілька років величезне сміттєзвалище, яке знаходиться на відстані 2-х кілометрів від міста повинно було б просто зникнути. Але ось уже три роки цей готовий новий комплекс фактично не працює.

Що робити, як вийти з цього абсурду? Є три варіанти.

Або уряд ухвалює відповідне розпорядження стосовно делегування облдержадміністраціям права на встановлення тарифу на послуги з переробки побутових відходів для сміттєпереробних заводів на території відповідних областей.

Або депутати вилучають вид діяльності "захоронення та перероблення побутових відходів" зі статті 5 закону про природні монополії.

Або до закону про ліцензування певних видів господарської діяльності додають ліцензування у сфері поводження з побутовими відходами.

Шановні депутати та міністри! Можна чекати ще багато трагедій, подібних до Лівівського сміттєзвалища, а можна взяти і просто змінити це недолуге законодавство.

Ось тут і зараз дерегулюйте вже нарешті і дайте можливість виправити те, чого ви не бачите десятиліттями.

Дмитро Якимець, ГО "Рівненський Громадський контроль", для УП

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування