За які гроші "джинсує" уряд України?

Основну ставку на вибори регіонали робитимуть на рекламування "соціальної політики уряду" та соціальний популізм. Ключові речники "джинсових матеріалів" - міністри уряду Азарова. І беззаперечний "джинсовий" лідер серед них - Сергій Тігіпко.

Офіційно до старту виборчої кампанії лишається декілька тижнів. Проте, насправді вибори вже активно відбуваються: це видно як з масованого підкупу виборців різними подарунками та "соціальними ініціативами", так і активної реклманої кампанії, за яку невідомо хто платить і невідомо з яких коштів.

На активний старт кампанії вказує і інша річ - різке зростання кількості "джинси", або замовних матеріалів в ЗМІ. Вже останній рік "джинсове" поле активно "засіває" Наталя Королевська з претензією на "нову політичну силу" за старими корупційними схемами підкупу ЗМІ. Не так давно до лідерів "джинси" додалися головні "борці з олігархами" - комуністи.

Але найбільшою несподіванкою моніторингу замовних матеріалів в ЗМІ стала "джинса" від ... українського уряду.

Реклама:

Аналіз цих матеріалів свідчить про те, що основну ставку на вибори регіонали робитимуть на рекламування "соціальної політики уряду" та соціальний популізм. Ключові речники "джинсових матеріалів" - міністри уряду Азарова. І беззаперечний "джинсовий" лідер серед них - віце-прем"єр з соціальної політики Сергій Тігіпко.

У червні рівень політичної джинси в друкованих виданнях зріс втричі у порівнянні з травнем.

"Найджинсованішим" всеукраїнським друкованим виданням за останній місяць була "Комсомольская правда в Украине": 9% від загальної кількості її матеріалів становить джинса.

Зі шпальт газети Сергій Тігіпко регулярно повідомляє, що "социальные выплаты в Украине вырастут", Микола Азаров "обещает стабильный курс гривны", а Юрій Бойко розповідає, як "Украина осуществляет системные шаги для достижения энергетической независимости". Натомість критичні до влади публікації у виданні практично відсутні.

Не пасуть задніх і щоденні газети "Факты" та "Сегодня". Перечитавши заголовки газет олігархів Пінчука та Ахметова, складається враження, що в цій країні все прекрасно: Раїса Богатирьова старається зі всіх сил, щоб "приближать медицинскую помощь к людям", Тігіпко без зупину розказує "о ходе выполнения социнициатив президента", а Борис Колесніков не втомлюється повторювати про чудесні "Хюндаї" і аеропорти.

Іноді вдається придумати щось нове й оригінальне. Наприклад, прем’єр-міністр Микола Азаров поїхав у Дніпропетровськ на відкриття нового перинатального закладу та дитячого центру соціальної реабілітації. Та інформаційний привід для джинси в газеті прес-служба прем’єра придумала більш інтригуючий та електорально затребуваний: "Наш план – построить метро в Днепропетровске".

Та не всім судилося бути оригінальними. Міністр охорони здоров’я Раїса Богатирьова пішла по старій добрій схемі – спустилась, так сказати, в народ. Пані міністр відвідала районну лікарню у Вінницькій області і там – не повірите – натрапила на випадкового хворого. "Вам лучше?" – питає Раїса Василівна. "Да. Надеюсь на добрые руки врачей", – відповідає чоловік. "Я вижу по глазам, что сила воли у вас есть, выздоравливайте!" – на позитивній ноті завершує розмову політик. І куди ж без фото усміхненого міністра, що безтурботно крокує коридорами лікарні.

 

Не відзначився оригінальністю і міністр інфраструктури Борис Колесніков. На численні негативні відгуки про свою ініціативу – поїзди "Хюндаї" — Колесніков відповів доволі традиційно - "заказухами" в українській пресі.

Лише з найкращої сторони "Хюндаї" побачила "Комсомольська правда". Коментарі у статті вражають своїм позитивом: "Может, это звучит пафосно, но я просто счастлив и горд, что теперь в моей стране есть такие поезда", – ділиться враженнями з журналістом "мужчина средних лет". А італійці Мажені вже не терпиться розказати про наші "Хюндаї" в себе на батьківщині: "По возвращении домой обязательно расскажу друзьям, что кроме замечательной еды и архитектуры у вас есть и хороший железнодорожный транспорт".

В іншій публікації "Комсомольська правда" вихваляє й інші заслуги "едва ли не спасателя Евро-2012" Бориса Колесникова. І, звичайно, що за "джинса" без красивого фото головного героя на фоні його головної "заслуги".

 

Проте такі "заказухи" – це ще квіточки, порівняно з прихованою рекламою Сергій Тігіпка. На сьогодні він є однозначним лідером серед урядовців-самопіарників. Джинса Тігіпка – просто класика жанру: на шпальтах газет Тігіпко і сім’ям з дітьми допомагає …

 

… і слідкує, як працюють робочі на заводі в Криму ("Сегодня" №139 від 25 червня 2012 р.) …

 

 

…і від дітей-інвалідів квіти приймає …

 


 ...і пенсіонерам "каждую заработанную копейку" на пенсії обіцяє …

 

 

 

 …і за чашкою чаю слухає "о бедах и радостях одиноких полтавчан".

 

 

 За кількістю "заказух" Тігіпко переплюнув всіх інших міністрів, що не цураються джинси, разом взятих – Азарова, Колеснікова, Бойка та Богатирьову. Тож питання про головну "фішку" кампанії регіоналів відпадає автоматично: це "підкуп" обіцянками про "покращення" найбільш вразливих, але і масових верств населення - пенсіонерів, бюджетників, інвалідів.

Але якщо в контенті йдеться про "підкуп" популістський, то цікаво, як здійснюється реальний підкуп ЗМІ, які публікують ці відверто рекламні матеріали з ідеальними "людськими" фото політиків - без жодної позначки "реклама"? Відкритим залишається питання, чи ці публікації розміщуються за гроші, чи через симпатію власників до провладних політиків чи через домовленості з ними.

Якщо за гроші, то за чиї? Чи міністри оплачують свою рекламу з власної кишені (яка, нагадаємо, наповнюється в тому числі з грошей платників податків), чи для цього прописуються спеціальні пункти в бюджеті міністерств, як це часто "ховається" у статтях про видатки на інформування.

Якщо ж провладна прихована реклама розміщується через лояльність власників до влади, то які преференції вони отримують навзаєм?

Як би там не було, очевидно одне - за всі ці красиві фото усміхнених міністрів та заголовки-гасла, зрештою, платимо ми, платників податків. А вибори 2012 з кожним місяцем все більше віддаляються від того, що називається "демократичним стандартом" та змаганням ідеологічним платформ. Змагання стають банальними торгами з підкупу: підкупу яскравими обіцянками та гречкою з велосипедами.

Ірина Чулівська, Вікторія Сюмар, ІМІ 

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування