Сергій Левитаненко для УП

Яка не є ворона, а хаті – оборона

Дикуни – це ті, хто боїться незрозумілого для них. Наприклад, української мови, української культури, української ментальності.

"Чем больше в армии дубов, тем крепче наша оборона".
Радянська знущальна приказка

"Права англійців на цій землі існують на шість століть довше, аніж права людини".
Англійський козак

Зі статті Михайла Дубинянського взнав, що в Україні "живут нєсчастниє люді-дікарі".

Реклама:

Сподобалось. Оригінальне мені завжди подобається. Та маю із приводу викладеної автором позиції декілька міркувань.

Ось вони:

– класно бути раціоналістом і модерновим хлопцем, коли за твоїми плечима стоїть сила імперії й потужність Газпрому;

– коли потужна медійна машина та кіноіндустрія відстоює твої світоглядні переконання без твоєї в цьому участі. Ідеологічні цукерки клепаються як на конвеєрі, аби всі їли досхочу;

– коли величезні гроші вкидаються в створення осередків "Русского міра";

– коли церква є всього лише інструментом для втілення думки, що бути таким як ти – це бути найкращим;

– коли тобі, аби звабити жінку, котра сподобалась, не треба переходити на не рідну мову. Бо смішно виходить: ти їй нашіптуєш ніжні слова однією мовою, а вона муркотить – іншою. Який же тут контакт?

– коли співробітник правоохоронних органів твоєї країни не наважиться назвати державну мову "телячою", яким би він не був великим раціоналістом і прихильником зручностей;

Тоді можна закликати інших не зациклюватися на містиці, і тихенько плідно працювати "на унітаз", не озираючись на те, що відбувається за плечима.

Насолоджуйся життям і не бійся, що твої діти виростуть не схожими на тебе.

А в нас, в українців, уже кілька століть нічого, крім містичної віри в нашу окремішність і самобутність, немає.

І завдяки саме їй, та гонору нашому дикунському, ми не зникли, не розчинилися у вашій "правді". Живемо у своїй хаті мільйонами й муляємо очі сусідам своїм дикунством до нестями.

Наразі ця містична впевненість – єдина наша зброя.

Бо:

У нас немає грубих грошей. Навіть у своїй країні "касу тримають" не українці.

У нас при владі люди, які щиро не сприймають українське.

Більшість книжок у країні друкується іноземною мовою.

Підпільна діяльність міністерства освіти не переслідується законом.

Вечірні новини на центральному телеканалі йдуть не українською мовою.

Що нам лишається, аби мати можливість стверджуватись у своїй країні? Лишатися українцями попри заклики до такої "солодкої" уніфікації під дахом, який давно вже тече?

Бажання бути своєрідним – це більш природне бажання людини, ніж бажання бути модерновим та модним.

Заклики покінчити зі своєрідністю завжди лунають від невпевнених у собі осіб, для яких належність до організованої сили є сенсом життя. Тому вони й бояться неорганізованої "містики". Усього, що не вкладається в рамки доцільності, як вони її для себе розуміють.

Дикуни – це ті, хто боїться незрозумілого для них.

Наприклад, української мови, української культури, української ментальності.

Бог для них теж категорія незрозуміла. Тому вони й висувають у якості аргументу "беспристрастный мировой обзор", бажаючи довести, що між високим рівнем кількості атеїстів у суспільстві й високим рівнем цивілізованості та достатку існує прямий зв'язок.

Як на мене, це аргумент дикуна.

Людина не може жити без Бога, пане Дубинянський, бо втратить себе. Для чого тоді жити?

І якщо вона відмовляється від Бога в українській іпостасі, то служитиме поганському. Згадайте відомий вислів: хто не хоче годувати свою армію, годуватиме чужу. Або, що гірше, поставить на це місце у своїй душі якого-небудь Лідера. Онде скільки людей моляться на Сталіна. Є й такі, що ходять із плакатами "Янукович – наш бог".

Людина без фетишу, як армія без прапора.

Будь-яка боротьба з нашими фетишами – це завжди бажання нав'язати нам власний фетиш. Визнайте це для себе.

Від "прима ратіо" до "ултіма ратіо" у дикунів шлях короткий. Тому таке дикунство під шаром інтелектуальності – небезпечне.

Сергій Левитаненко, спеціально для УП

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування