Світлана Денисенко директорка благодійного фонду KSE Foundation

Як бути корисним на війні: топ-3 поради для благодійників

Лише завдяки злагодженій та ефективній співпраці уряду, бізнесу та громадського сектору Україна зможе вийти переможцем у війні з Росією та закласти основи для майбутнього зростання. 

Війна змінила все. Це не просто слова, а реалії часу: мільйони українців були змушені покинути свої домівки заради безпеки, тисячі бізнесів закрилися, сотні компаній і благодійних фондів переїхали на нові місця та мають пристосовуватися до нових умов. 

Раніше чимало фондів, зокрема при установах освіти, працювали для внутрішнього фандрейзингу – на стипендії чи гранти для викладачів або ж якісних освітніх установ та ініціатив, що потребують підтримки. Це була гра в довгу – вклад у майбутнє через освіту. 

Та з першого дня широкомасштабного російського вторгнення стало зрозуміло, що волонтерський рух не може існувати в цій парадигмі. Потрібно бути корисними тут і зараз, перелаштуватися на новий лад. І досягати швидких результатів – все ще для майбутнього

Реклама:

Але який шлях розвитку обрати і як організувати всі процеси?

Перше, що треба зробити – оцінити власні потужності і сили. 

В умовах стислого часу, ключове завдання – це зрозуміти, в чому ваша організація є сильною, якою є ваша конкурентна перевага на ринку. Це можуть бути знання, зв'язки, доступ до ресурсів, ефективна комунікація тощо.

Накопичивши компетенції у конкретній сфері, ви легко може перетворитися у think tank, напрацьовувати "білі книги" реформ та долучатися до грантових програм. Тоді ваша допомога може нести й комплексне навантаження на розвиток тієї чи іншої галузі в майбутньому.

За рахунок гнучкості, мобільності та soft skills KSE Foundation, яка раніше працювала в сфері освіти, дуже швидко переформатувала роботу з суто академічної сфери на більш гуманітарну.

Оцінивши всі "за" і "проти", ми зосередилися на закупівлі захисного спорядження, бронежилетів, шоломів, а також аптечок, турнікетів та інших засобів індивідуальної допомоги.

Зараз на проєкті гуманітарної програми працює близько 60 людей. Багато з них раніше не мали жодного досвіду волонтерської роботи, але є професіоналами в логістиці, управлінні процесами та комунікації. Це топові менеджери і чудові люди. 

Багато в чому швидка трансформація роботи нашого гуманітарного фонду вдалася за рахунок чіткої системи, яку ми побудували всередині організації.

Читайте також: Українська еліта

І в цьому є друга порада: будь-який волонтерський рух має бути добре організований, щоб приносити максимальну користь.

Ви маєте дуже чітко зрозуміти, хто за що відповідає у вашій команді. Чим сильніші ви як інституційна одиниця – тим більше у вас шансів допомогти нужденним і надати їм комплексну підтримку за обраним вами напрямком.

Навіть якщо у вас маленька ініціатива – поставтеся до неї серйозно як до побудови повноцінного ком'юніті. Кожна людина в такій структурі має чітко розуміти свій функціонал і працювати з певним напрямком.

Умови війни та обмеженість часу не мають впливати на якість й результат проведеної роботи. Більше того, конкретика і чіткість у поставлених завданнях реально допомагають мобілізувати додаткові ресурси. 

Однак, зібрати ресурси – це лише один аспект роботи. Необхідно конвертувати зібрані кошти у конкретні запити, доставити та розподілити їх відповідно до потреб.

І це третя порада для волонтерів: будуйте альянси та зв'язки, які дозволять передати частину роботи на аутсорс.

Намагайтеся будувати містки з  іншими громадськими об'єднаннями, бізнесами, з державою – це полегшить вам доступ до ресурсів та суттєво пришвидшить роботу.

З часом може виявитися, що самостійно ви не зможете впоратися з поставленими завданнями та потребуєте сторонньої допомоги.

[BANNER1]Від самого початку кампанії зі збору гуманітарної допомоги наш гуманітарний фонд передав процес розподіл зібраних матеріалів нашим партнерам і колегам, адже вони краще розуміють поточні потреби й запити.

Так, якщо ми говоримо про спорядження (каски, бронежилети) – цим опікується центральний штаб ТрО. Якщо ми говоримо про аптечки, турнікети – це медвійська, які тісно співпрацюють з МОЗ. Якщо ми говоримо про гуманітарні вантажі, їжу чи воду – це співпраця з рітейлерами.

Така політика дозволяє нам будувати й наступні кроки нашої роботи, мотивує нас до нових ініціатив та програм, що рятують життя українських громадян.

Ми маємо пам'ятати: допомоги потребують мільйони українців, які не можуть чекати роками. 

Ключова мета усього волонтерського руху в цей час – це підтримка наших захисників, мирних громадян та уряду України у час надзвичайних викликів для нашої держави.

Та варто розуміти, що волонтерський рух не припиниться із закінченням війни. Попереду нас чекає багато роботи з реабілітації людей, психологічної допомоги та інших гуманітарних питань.

Лише завдяки злагодженій та ефективній співпраці уряду, бізнесу та громадського сектору Україна зможе вийти переможцем у війні з Росією та закласти основи для майбутнього зростання. 

Світлана Денисенко

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
благодійність війна
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування