Україна і Росія покажуть на МАКС спільний літак

На авіасалоні МАКС, який відкривається 16 серпня у підмосковному Жуковському, вперше буде продемонстровано російсько-український регіональний лайнер Ан-158.

На авіасалоні МАКС, який відкривається 16 серпня у підмосковному Жуковському, вперше буде продемонстровано російсько-український регіональний лайнер Ан-158.

До останнього часу тривала суперечка щодо оснащення цього літака. Російська сторона наполягала на обладнанні Ан-158 російсько-французьким двигуном Sa М146, українська - двигуном "Мотор Січі". Проблема поки не вирішена. Водночас, російська сторона очікує, що відповідний меморандум може бути підписаний під час авіасалону МАКС.

В інтерв'ю заступник генерального конструктора київського заводу Антонова Олександр Ківа сказав, що Ан-158, який демонструватиметься на МАКСі, орієнтований для експлуатації на пострадянському просторі з його недосконалими аеродромами.

Реклама:

"Він зроблений із залученням провідних компаній світу, відповідає міжнародним вимогам. При цьому він може застосовуватися в колишньому СРСР, де не дуже підготовлені аеродроми, де немає відповідних, у порівнянні із західними країнами, умов для пасажирів. Літак відповідає також екологічним нормам і має гарні економічні показники",- каже Олександр Ківа.

Заступник генерального конструктора твердить про можливість укладення контрактів під час авіасалону, нагадуючи, що про це детально можна буде говорити після завершення виставки.

Експерт з авіаційних питань Валерій Романенко сказав, що українські літаки типу Ан-158 мають шанс активніше виходити на міжнародний ринок, але, на його думку, чимало проблем виникає з боку Росії.

"В Росії, зокрема у Воронежі, їх не хочуть і не можуть випускати, бо завод "стоїть", а в України їх не хочуть купувати, вважаючи їх надто дорогими", - каже експерт.

Водночас, як зазначає Валерій Романенко, Україна пропонує для нинішнього авіасалону авіаційне озброєння і авіапослуги. Експерт нагадав, що Київ отримав півмільярдний контракт на модернізацію індійських літаків на українських авіаремонтних підприємствах.

Чи будуть сенсації на авіасалоні МАКС?

Американський бомбардувальник В-52 прилетів до Москви для участі в МАКСі. США беруть участь в авіасалоні вперше за чотири роки.

Водночас МАКС, як вважається, не матиме гучних сенсацій від російського авіапрому, за винятком, можливо, винищувача Т-50 п'ятого покоління, який братиме участь у льотній програмі.

Іншою яскравою подією стануть демонстрації двох авіалайнерів - Boeing 787 Dreamliner і Airbus A-380, які вперше покажуть в Москві.

Крім цього, на виставці буде велика експозиція ВПС США та інших зарубіжних країн, включаючи відомий штурмовик А-10 Thunderbold, протичовновий літак Р-3 Orion, стратегічний бомбардувальник В-52 і винищувач Rafale.

Разом з тим чимало російських експертів часто називають московський авіасалон свого роду виставкою досягнень радянської авіаційної галузі - навіть ті новинки, які зазвичай демонструвалися в Жуковському, часто були лише модернізованими версіями машин, розроблених ще в радянських Конструкторських бюро.

З цим згоджується і український експерт в галузі авіації Валерій Романенко. В інтерв’ю він сказав, що зіркою авіасалону буде американський бомбардувальник В-52, оскільки Росії практично немає чого показувати.

"Після розпаду СРСР Росія створила три нових літаки - SSJ, літак-амфібію Берієв-200 з дуже обмеженим попитом і бомбардувальник Су-34. Але досі Росія серійно його не випускає. Все інше - це модернізація колишніх радянських версій", - каже Валерій Романенко.

Представники російської сторони називають різні обсяги контрактів, які можуть бути укладені під час МАКСу - від трьох до 10 мільярдів доларів.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування