Samsung спіткали труднощі?

20 червня Samsung представив одразу кілька нових смартфонів, планшетів і камер. Але дехто з експертів вважає, що справи у техногіганта ідуть не найкращим чином.

20 червня Samsung представив одразу кілька нових смартфонів, планшетів і камер. Але дехто з експертів вважає, що справи у техногіганта ідуть не найкращим чином.

З останніх новинок Samsung – водостійка версія флагманського смартфона Galaxy S4; планшет, який працює одразу на двох операційних системах – Android і Windows 8; телефон із 10-кратним зумом, а також камера зі змінними лінзами, яка може завантажувати фотографії до мереж 4G.

Це типово самсунгівські пристрої - нафаршировані широченним набором функцій і високими показниками продуктивності.

Реклама:

Але відійдіть від блиску презентаційних зал, і становище корпорації постане у трохи іншому світлі.

5 червня південнокорейська інвестиційна компанія Woori Investment & Securities знизила свій прогноз щодо прибутків Samsung. А невдовзі те саме зробили і JP Morgan, Goldman Sachs, Merrill Lynch та інші агентства.

Чому? Є побоювання, що центрові продукти корейців не будуть продаватись так добре, як це очікувалось.

Samsung Galaxy S4

Камера S4 має 10-кратний зум і 16-мегапіксельний сенсор

"Крива продажів Galaxy S4 падає значно швидше, ніж у S3, попередньої версії", – повідомило JPMorgan своїм клієнтам.

Внаслідок цього акції Samsung Electronics впали майже на 14%, а ринкова вартість материнської корпорації Samsung Group знизилась більш ніж на 27 мільярдів доларів.

Раніше Samsung заявляв, що S4 користується "рекордним" попитом – за перші чотири тижні продали 10 мільйонів смартфонів.

Та це не заспокоїло інвесторів: Wall Street Journal навіть написала, що падіння акцій Samsung "нагадує ситуацію з Apple на початку року".

BBC запитала у чотирьох експертів: чи є підстави сумніватися в успіхах корейської корпорації?

Девід Пірс, The Verge

  • Старший редактор оглядів технологічного сайту The Verge.
  • Автор статей для Wired, Washington Post, PC Magazine та інших видань.

Рік тому Samsung, без сумніву, мав найкращий смартфон на базі Android.

Galaxy S3 перевершував конкурентів в усьому – від екрана до ємності батареї, не кажучи вже про програмне забезпечення.

Крім того, маркетологи фірми сурмили про ці переваги усюди і скрізь, і в результаті S3 мав тріумф.

Але з Galaxy S4 ситуація інша.

Він отримав більш стримані відгуки і має достойних конкурентів – фантастичний HTC One та всюдисущий iPhone 5.

В екранах з роздільною здатністю 1080p і 13-мегапіксельних камерах вже немає нічого незвичного, тому покупці почали орієнтуватися на дизайн. І хай би скільки цікавих функцій мав Samsung, це його не рятує, якщо інший смартфон зручніше лягає у руку.

Через це дехто почав сумніватися у безсумнівному лідерстві корпорації.

Galaxy S4 – хороший смартфон, і продається він добре. Але Samsung не зможе повторити успіх S3 за допомогою самого лише маркетингу. Для цього їм треба знову створити найкращий на ринку пристрій.

Ніл Мостон, Strategy Analytics

  • Виконавчий директор компанії Strategy Analytics.
  • Закінчив аспірантуру в галузі маркетингу.

Samsung, поза сумнівом, домінує на ринку Android.

У перші три місяці 2013 року 95% прибутків на світовому ринку Android-смартфонів належало саме Samsung. Це величезна доля: корейці заробили на цій ОС більше, ніж Google.

В Google стурбовані цією фінансовою тенденцією.

По-перше, постає запитання про рентабельність екосистеми Android.

Сотні компаній в усьому світі виготовляють смартфони на базі цієї ОС, наприклад Huawei та LG, але практично ніхто не отримує з цього серйозних прибутків. Навіть Nexus, телефон самого Google, ще не приносить великих грошей.

По-друге, виходить, що Samsung став вкрай важливим гравцем. Адже саме йому Android – найпопулярніша мобільна платформа – завдячує своїм успіхом.

І що буде, якщо корейці вирішать від неї відмовитися?

З 95-відсотковою часткою прибутку Samsung має мало можливостей для зростання. Чи не захоче він вкласти частину ресурсів у конкурентні платформи?

Втім, від Bada, своєї старої ОС, Samsung наразі відмовився – вона не була популярна. А Tizen, нова розробка фірми, має низьку впізнаваність і нерозвинену мережу сервісів.

А ліцензія на Windows Phone від Microsoft, яку Samsung використовує у кількох своїх пристроях, дорожча, аніж ліцензія на Android.

Отже, альтернатив у Samsung небагато. І подобається це Google чи ні, але корейці і далі домінуватимуть на цьому ринку.

Бен Вуд, CCS Insight

  • Керівник відділу досліджень аналітичної компанії CCS Insight.
  • Колекціонує мобільники, має їх вже кількасот. Найстаріший – із 1984 року.

Samsung має надзвичайно широкий модельний ряд – на противагу своєму головному супернику Apple чи таким виробникам як Sony.

За останні місяці Samsung представив дуже багато пристроїв, але чимало з них досить схожиі. Дехто вважає, що це збиває споживачів з пантелику і погано впливає на репутацію фірми.

І хоча в цих звинуваченнях є раціональне зерно, рентабельність мобільного підрозділу Samsung свідчить про зворотне.

За нашими підрахунками, вона складає близько 20%, що значно вище, ніж у інших виробників, за винятком Apple.

Більшість виробників телефонів заробляють з великими труднощами.

Тож презентуючи направо й наліво новинки, Samsung демонструє, що він на коні, що він – один із небагатьох гравців, які можуть собі це дозволити.

Крім того, широкий асортимент посилює оборонну позицію фірми.

Хорошим прикладом цього є так звані "фаблети" ("планшетофони") – смартфони із величезним екраном.

Samsung зі своїм Galaxy Note був першим, хто випустив такий пристрій, і більшість його конкурентів зараз готують або й уже продають подібні продукти.

А Samsung тим часом швиденько розробив іще дві моделі з різними розмірами екрану, щоб не залишити суперникам жодної вільної ніші.

Втім, корейцям слід звернути увагу на сумний досвід Nokia, яка також свого часу була одержима широким асортиментом і намагалася розробити телефони для кожного.

Джаспер Кім, Asia-Pacific Global Research Group

  • Засновник консалтингової фірми Asia-Pacific Global Research Group.
  • Викладач факультету міжнародних досліджень Університету Іхва в Сеулі.

У 2011 році я прогнозував, що китайські виробники електроніки кинуть виклик Samsung.

Відтоді такі компанії як Huawei і ZTE справді багато чого досягли. І це має стати дзвіночком для південнокорейської фірми.

Своїми останніми успіхами Samsung завдячує простій формулі: великі екрани плюс американська операційна система. Це еволюція, але не революція.

Але збільшувати розмір екрана далі не можна – бо пристрій просто не вміщатиметься в руці. Тому далі на перший план виходитимуть ціни й впізнаваність бренду, а не принцип "що більше, то краще".

Samsung вдалося зробити свої смартфони впізнаваними у світі завдяки агресивному маркетингу, у який вклали багато грошей і зусиль.

Але таким виробникам як Huawei чи ZTE не потрібно аж надто витрачатися на маркетинг у себе вдома – їх знають і так. А Китай – це мільярдний ринок.

Тому Samsung не варто спочивати на лаврах. Цього тижня Huawei презентував "найтонший у світі" смартфон Ascend P6, і це тільки початок – далі будуть й інші прориви.

А це може знизити частку Samsung на ринку Китаю, а може, і світу.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування