"Газпром" і Ющенко збирають сили для вирішального бою
1 листопада 2000, 20:05
Спецоперація зі спорудження обхідного газопроводу поступово перестає бути політичною грою. У вівторок в Парижі керівники "Газпрому" і "Газ де Франс" підписали протокол-угоду, де передбачили прокладку нової магістралі. Тим часом польський прем'єр Єжи Бузек практично здався під тиском Росії і Європи, а Україна поступово відмовляється від ідеї приватизації своєї труби.
Протокол між газовими компаніями був підписаний у резиденції російського посла у Франції. Як повідомляє Інтерфакс-Україна слова представника "Газпрому", не очікувалося, що договір буде укладено саме під час візиту Путіна. За угодою, французька компанія інвестує 1-2 мільярда доларів у спільні проекти, заявив у той же день російський президент.
А прем'єр-міністр Польщі Єжи Бузек, коментуючи паризькі переговори Путіна, назвав спорудження трубопроводу в обхід України "великим шансом для нашої країни". "На транзиті Польща не тільки заробить, але також зміцнить своє стратегічне значення", - передає слова Бузека SMI.ru . У західного сусіди усе голосніше починають лунати голоси, які пропонують забути про інтереси України. Екс-глава МЗС Речі Посполитої Броніслав Геремек назвав "парадоксом те, що Польща поводиться чесно, а Україна темнить", повідомляє українська служба радіо "Свобода" .
Тим часом польське видання "Газета Виборча" намертво зв'язало інтереси Москви і Києва. "Україна приречена купувати газ у Росії або за її посередництва, і в цій ситуації ані Польща, ані Євросоюз уже нічого не змінять". Разом із тим газета висунула несподівану версію причин, через які не усе "газпромівске" паливо доходить до Європи.
"Ні для кого не секрет, що крадіжка російського газу в Україні прерогатива не місцевих фірм, а україно-російських підприємств", - цитує "Газету Виборчу" агентство УНІАН . Високий урядовий чиновник з оточення Кучми розповів автору статті, що дві треті прибутків від реекспорту краденого газу в Європу повертаються в Москву на рахунки тамтешніх чиновників. "Через це Росія роками закривала очі на зухвалість українців", - вважає газета.
Але з приходом Путіна ларчик закрився. І зараз Росія поставила одним із основних завдан одержати контроль над українським газопроводом. У України, за великим рахунком, є два варіанти: або приватизувати трубу, або віддати в концесію. У першому випадку продається - зрозуміло, назавжди - 49-процентний пакет акцій газотранспортної системи, у другому труба залишається у власності України, але при цьому на декілька десятків років втрачається контроль над газопроводом. Путін на переговорах із Кучмою в Сочі підтримав саме приватизацію - при цьому Росія хоче контрольний, 51-процентний пакет акцій.
У середу задум Ющенка відмовитися від ідеї приватизації і віддати газопровід у концесію підтримали декілька українських політиків, а також потенційний інвестор британо-голандська компанія Shell Gas & Power.
Остання вважає, що передача української газотранспортної системи (ГТС) у концесію більш приваблива для країни, чим її повна приватизація, повідомляє Інтерфакс-Україна . "Україна могла б віддати газотранспортну систему в оренду іноземному інвестору у формі концесії. Зробивши це, Україна продовжувала б володіти стратегічними об'єктами, і забезпечила б капіталовкладення в ГТС, а також одержувала б регулярні платежі на основі щорічної вартості концесії", - заявив директор із питань розвитку бізнесу компанії Shell Gas & Power Ганс Вос.
На думку пана Воса, Україна могла б зацікавити іноземних інвесторів, якби розділила ГТС на три частини: систему міжнародного транспортування газу, систему внутрішнього транспортування газу і підземні сховища газу. При цьому він відзначив, що для Shell Gas & Power була б приваблива система міжнародного транспортування газу.
Представник компанії Shell Gas & Power в Україні Лесь Лестовецький застеріг український уряд від завищення вартості газотранспортної системи (ГТС). "З такими цифрами ви не залучите іноземних інвесторів", - заявив він. Один из прибічників приватизації, заступник голови Верховної Ради Степан Гавриш орієнтовно оцінив українські труби в $20-25 млрд.
Прем'єр також зненацька одержав прихильника в особі Богдана Губського, заступника голови парламентського комітету з банків і банківської діяльності й одного з активістів фракції об'єднаних соціал-демократів (Губский разом із Медведчуком, братами Суркісами, Згурським, Ляхом і Карпенком утворюють так звану "київську сімку").
Також на користь пропозиції Ющенка висловився керівник управління стратегією забезпечення економічної безпеки РНБОУ Леонід Мінін (а секретарем Ради безпеки є теж зовсім не найбільший друг прем'єра Євген Марчук). Проти приватизації виступили народно-патріотичне об'єднання "За Україну" і лідер Трудової партії Михайло Сирота. Можна не сумніватися, що незабаром із цього приводу висловляться й інші політичні сили. А ближче до зими взагалі стане неможливо дихати - від концентрації газу в атмосфері.
Протокол між газовими компаніями був підписаний у резиденції російського посла у Франції. Як повідомляє Інтерфакс-Україна слова представника "Газпрому", не очікувалося, що договір буде укладено саме під час візиту Путіна. За угодою, французька компанія інвестує 1-2 мільярда доларів у спільні проекти, заявив у той же день російський президент.
А прем'єр-міністр Польщі Єжи Бузек, коментуючи паризькі переговори Путіна, назвав спорудження трубопроводу в обхід України "великим шансом для нашої країни". "На транзиті Польща не тільки заробить, але також зміцнить своє стратегічне значення", - передає слова Бузека SMI.ru . У західного сусіди усе голосніше починають лунати голоси, які пропонують забути про інтереси України. Екс-глава МЗС Речі Посполитої Броніслав Геремек назвав "парадоксом те, що Польща поводиться чесно, а Україна темнить", повідомляє українська служба радіо "Свобода" .
Тим часом польське видання "Газета Виборча" намертво зв'язало інтереси Москви і Києва. "Україна приречена купувати газ у Росії або за її посередництва, і в цій ситуації ані Польща, ані Євросоюз уже нічого не змінять". Разом із тим газета висунула несподівану версію причин, через які не усе "газпромівске" паливо доходить до Європи.
"Ні для кого не секрет, що крадіжка російського газу в Україні прерогатива не місцевих фірм, а україно-російських підприємств", - цитує "Газету Виборчу" агентство УНІАН . Високий урядовий чиновник з оточення Кучми розповів автору статті, що дві треті прибутків від реекспорту краденого газу в Європу повертаються в Москву на рахунки тамтешніх чиновників. "Через це Росія роками закривала очі на зухвалість українців", - вважає газета.
Але з приходом Путіна ларчик закрився. І зараз Росія поставила одним із основних завдан одержати контроль над українським газопроводом. У України, за великим рахунком, є два варіанти: або приватизувати трубу, або віддати в концесію. У першому випадку продається - зрозуміло, назавжди - 49-процентний пакет акцій газотранспортної системи, у другому труба залишається у власності України, але при цьому на декілька десятків років втрачається контроль над газопроводом. Путін на переговорах із Кучмою в Сочі підтримав саме приватизацію - при цьому Росія хоче контрольний, 51-процентний пакет акцій.
У середу задум Ющенка відмовитися від ідеї приватизації і віддати газопровід у концесію підтримали декілька українських політиків, а також потенційний інвестор британо-голандська компанія Shell Gas & Power.
Остання вважає, що передача української газотранспортної системи (ГТС) у концесію більш приваблива для країни, чим її повна приватизація, повідомляє Інтерфакс-Україна . "Україна могла б віддати газотранспортну систему в оренду іноземному інвестору у формі концесії. Зробивши це, Україна продовжувала б володіти стратегічними об'єктами, і забезпечила б капіталовкладення в ГТС, а також одержувала б регулярні платежі на основі щорічної вартості концесії", - заявив директор із питань розвитку бізнесу компанії Shell Gas & Power Ганс Вос.
На думку пана Воса, Україна могла б зацікавити іноземних інвесторів, якби розділила ГТС на три частини: систему міжнародного транспортування газу, систему внутрішнього транспортування газу і підземні сховища газу. При цьому він відзначив, що для Shell Gas & Power була б приваблива система міжнародного транспортування газу.
Представник компанії Shell Gas & Power в Україні Лесь Лестовецький застеріг український уряд від завищення вартості газотранспортної системи (ГТС). "З такими цифрами ви не залучите іноземних інвесторів", - заявив він. Один из прибічників приватизації, заступник голови Верховної Ради Степан Гавриш орієнтовно оцінив українські труби в $20-25 млрд.
Прем'єр також зненацька одержав прихильника в особі Богдана Губського, заступника голови парламентського комітету з банків і банківської діяльності й одного з активістів фракції об'єднаних соціал-демократів (Губский разом із Медведчуком, братами Суркісами, Згурським, Ляхом і Карпенком утворюють так звану "київську сімку").
Також на користь пропозиції Ющенка висловився керівник управління стратегією забезпечення економічної безпеки РНБОУ Леонід Мінін (а секретарем Ради безпеки є теж зовсім не найбільший друг прем'єра Євген Марчук). Проти приватизації виступили народно-патріотичне об'єднання "За Україну" і лідер Трудової партії Михайло Сирота. Можна не сумніватися, що незабаром із цього приводу висловляться й інші політичні сили. А ближче до зими взагалі стане неможливо дихати - від концентрації газу в атмосфері.
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування