КУЧМА ПРОГРАВ КОРЧИНСЬКОМУ НА "ІНТЕРІ"

Вівторок, 17 серпня 2004, 10:53
Українське телебачення стало більше інформувати про політичні події. Причому більшість телеканалів висвітлювали події лише з однієї політичної перспективи.

Такими є результати моніторингу політичних новин за червень та липень, що його здійснила Академія української преси та Інститут соціології НАН України, повідомляє радіостанція "Німецька хвиля".

З початку виборчої кампанії лідером уваги серед політоб'єднань була "Наша Україна", але її частіше за інших згадували в негативно-іронічному контексті, повідомляє радіо.

Віктор Янукович посів перше місце в рейтингу уваги до політиків, Леонід Кучма перемістився на друге. Прем'єр-міністр був найчастіше згадуваним телеканалами кандидатом в президенти, а також політиком, який найбільше говорив в ефірі.

Частота представлення політиків на найбільш рейтингових телеканалах була наступною (у дужках зазначена кількість секунд прямої мови політиків за липень 2004 року):

"УТ-1" – Віктор Янукович (302), Леонід Кучма (222), Леонід Кравчук (137), Дмитро Табачник (124);

"1+1" – Леонід Кравчук (165), Леонід Кучма (158), Віктор Янукович (137), Віктор Медведчук (127);

"Інтер" – Віктор Янукович (425), Дмитро Корчинський (84), Михайло Папієв (76), Валентина Довженко (70), Леонід Кучма (69).

Таким чином, президент України Кучма у представленні на загальнонаціональних телеканалах впевнено відійшов на друге місце, після Януковича.

Громадська рада з питань свободи слова та інформації звертає увагу, що "найцікавіша ситуація склалася на телеканалі "Інтер", де Леонід Кучма поступається не лише Віктору Януковичу, а й Дмитру Корчинському, Михайлу Папієву та Валентині Довженко".

Як інформумує "Німецька хвиля", керівник Академії української преси Валерій Іванов відзначив тенденцію "замовчування" головного опозиційного кандидата Віктора Ющенка. Так, лідер "Нашої України" мав на телебаченні 136 секунд ефірного часу проти 1270 секунд Януковича.

"Він (Ющенко) зміщується принаймні за кількістю синхронів в маргінальний бік. Населення не має можливості почути його позицію. А це дуже важливо у виборчий період", - вважає Іванов.

Переважна більшість телеканалів, за даними дослідження, демонструють тенденційність. Згідно з цим дослідженням, упродовж червня-липня 2004 року зросла частка представлення однієї точки зору в ефірі українських телекомпаній. Протилежну точку зору найчастіше подає "5-й канал".

Так, у липні 2004 року висвітлення однієї точки зору було представлено: у 98% часу новин на УТ-1; у 96% часу в новинах на ТРК "Україна"; 92% - у новинах телеканалу "1+1"; 91% - у новинах телеканалу "Інтер"; 90% - у новинах телеканалу ICTV; 89% - у новинах телеканалу "СТБ", 88% - у новинах "Нового каналу", та 62% - у новинах "5 каналу". Для більшості каналів це становить більшу частку, ніж у червні цього ж року.

"Українська правда"