Пийте червоне вино і бережіть серце

Середа, 26 грудня 2001, 20:07
Вчені виявили біологічний механізм, суть якого полягає у тому, що помірне вживання червоного вина може захистити серце від хвороб.

Так званий "французький парадокс" - процент серцево-судинних захворювань у французів значно менший, незважаючи на те, що вони їдять не менше жирної їжі, ніж представники інших народів - довгий час не давав спокою розуму вчених.

Вчені передбачають, що даний ефект пояснюється любов'ю французів до червоного вина, яке у свою чергу володіє цілющими властивостями, хоча поки нез'ясовано достеменно, яким же чином воно захищає від сердечно-судинних захворювань.

Роджер Кордер (Roger Corder) і його помічники з лондонської школи медицини виявили, що червоне вино гальмує виробництво білка едофелін-1(ET-1), який і сприяє розвитку серцево-судинних захворювань. ЕТ-1 - це білок, який проводять ендотелінові клітини, що формують стінки кров'яних судин.

У звичайному режимі цей білок бере участь в утворенні стінок артерій і вен і відповідає за їх відновлення у разі пошкодження. Однак виділення дуже великої кількості білка ендофелін-1 приводить до потовщення стінок судин, атеросклерозу і сприяє розвитку захворюванням серцево-судинної системи.

Вчені провели експерименти з червоним, білим і рожевим винами і червоним виноградним соком з метою визначення їх впливу на виробництво білка ET-1 в ендотелінових клітинах. Біле вино не дало жодного ефекту, а ось досліди з червоним вином показали, що такі його сорти, як каберне і совіньон знижують виділення ендофеліну-1 у два рази.

Вчені досліджували 23 сорти червоного вина і виявили, що найбільш ефективними у боротьбі з серцево-судинними захворюваннями є ті з них, які містять у великій кількості хімічну речовину під назвою поліфенол, повідомляє New Scientist.

Однак відомо, що жоден з відомих поліфенолів не чинить впливу на продукування ET-1. "Ми вважаємо, що маємо справу з новим видом поліфенолу", - говорить Кордер. З його слів, сік з червоного винограду володіє обмеженим ефектом, можливо, не в останню чергу завдяки тому, що поліфеноли краще розчиняються в алкоголі, ніж у воді.

Переклад ІноСмі.Ру