Євро-2012: чотири міста за один день

Четвер, 9 червня 2011, 16:08

Рівно за рік до початку Євро-2012, "профільний" віце-прем'єр Борис Колесніков вирішив влаштувати ревізію. У кращих традиціях Жуля Верна він за один день облетів всі чотири міста, які прийматимуть матчі чемпіонату.

З собою Колесніков взяв свого запеклого ворога - главу Федерації футболу Григорія Суркіса та два автобуси журналістів. Ще у травні віце-прем'єр стверджував, що "Суркіс рятує своє крісло ганьбою для країни", а тепер сидів поруч з ним у бізнес-класі.

Очевидно Колесніков вирішив не дражнити УЄФА та ФІФА війною з Суркісом, яка одного разу вже ледь не закінчилася погано. Через наполегливі спроби прибрати Суркіса з Федерації футболу, УЄФА погрожувало відібрати в України чемпіонат.

Турне мало на меті продемонструвати стрибок України у підготовці до Євро-2012 на фоні минулорічних "кратерів" на місці стадіонів та аеропортів. Зараз Колесніков демонстрував хоча й незавершені, але вже будівлі.

Міста приймали начальника Євро-2012 майже як президента. Місцева влада зустрічала його та Суркіса прямо біля трапа літака.

Автобуси з Колесніковим та журналістами машина ДАІ увесь час супроводжувала. Колоні робили "зелений коридор" за маршрутом слідування і на перехрестях неминуче накопичувалися машини городян, яких змусили зачекати.

Взагалі організатори створили для гостей максимальний комфорт в умовах спеки - хороші автобуси з кондиціонерами, літак "Боїнг 737-500" Міжнародних авіаліній України, якісне харчування на борту... Словом, ідеальна транспортна інфраструктура, у якій швидко забуваєш, що таке, наприклад, непрацюючий кондиціонер у потязі.

Львів: "У вересні все повинно стояти"

Львів був великим "головним болем" для УЄФА, яка відверто ставила під сумнів можливість проведення на місцевому стадіоні матчів у 2012 році. У квітні 2010 керівник асоціації Мішель Платіні зазначав, що про львівський стадіон "поки нема чого і сказати".

Саме львівський стадіон став першим об'єктом, який інспектувало високе начальство. Його планують здати 15 листопада.

Зараз ступінь готовності арени оцінюють на 65%. Вже йдуть роботи зі встановлення даху та будівництва дренажу майбутнього газону. Директор будівництва Василь Огородник, який проводив екскурсію для керманичів Євро-2012, похвалився, що через півтора місяці на стадіон привезуть табло.

Львівський стадіон 
 На арені почали будувати дренажну систему

Колесніков не втримався від легкої "накачки" будівельника: "У вересні все повинно стояти". Віце-прем'єр також звернув увагу на електричну мережу, згадавши, що на "Донбас-арені" траплялося відключення світла.

Суркіс,  директор будівництва стадіону Василь Огородник, та Колесніков

Взагалі, судячи з висловлювань Колеснікова, він не дуже задоволений міською владою Львова, яка має облаштовувати інфраструктуру навколо стадіону. "Хай місто зробить зелену зону, траву посадить з квіточками. Прямо сьогодні передамо у міськраду. А то міськрада ножки звісила...", - відповів Колесніков.

Після стадіону у віце-прем'єра був запланований піар-захід. Колесніков повіз журналістів на вручення місту двох машин "швидкої допомоги" спільного виробництва місцевого заводу ЛАЗ та французького "Рено".

 "Швидкі" біля Опери
 

Новенькі "швидкі" виставили навпроти Львівської опери і навіть натягнули червону стрічку, яку чиновники мали урочисто розрізати. Однак, після виголошення коротких промов, Колесніков та львівський губернатор Михайло Цимбалюк про стрічку начисто забули та пішли спілкуватися.

Дівчина з вишитою подушкою, на якій лежали канцелярські ножиці, залишилася на самоті біля швидких. Її помітив хтось з делегації та "розвернув" віце-прем'єра і губернатора для здійснення обряду.

 

Коли чиновники різали стрічку, хтось з журналістів не втримався від питання: "Борис Вікторович, за кермо сядете?". Минулого року у Львові Колесніков мав сумний водійський досвід: перебуваючи за кермом автобуса від того ж ЛАЗу, він протаранив автомобіль ДАІ.

"Так то міліцейську машину не шкода, а швидку шкода", - віджартувався Колесніков.

Харків: "Усе буде, як при Сталіні"

У Харкові Колеснікова та Суркіса зустрічала місцева влада в особі Михайла Добкіна та Геннадія Кернеса і бізнесмен Олександр Ярославський. Їх, разом з журналістами, погрузили у автобус і повезли показувати будівництво аеропорту.

Ярославський, за кошти якого будуються термінали аеропорту, пообіцяв Колеснікову повністю здати всі три будівлі 20 вересня.

Олександр Ярославський та Борис Колесніков 

А ось Григорій Суркіс та Геннадій Кернес стояли трошки подалі. Очевидно, щоб розважити Кернеса, який мав дещо сумний вигляд, Суркіс закатав рукав піджаку "Бріоні", та, вказуючи на свій годинник, сказав: "Дивись, це Patek Philippe. Таких роблять десять штук на рік".

 

Можна припустити, що така показова відвертість керівника Федерації футболу стала наслідком невеликого фуршету, влаштованого львівською владою перед відльотом високих гостей до Харкова.

Кернес лише сумно посміхнувся, дивлячись на елітний швейцарський годинник керівника Федерації футболу, вартістю 325 тисяч доларів.

 

Тим часом автобус їхав біля старої будівлі аеропорту, зведеної ще після Другої світової війни у характерному для тих часів архітектурному стилі.

Цей аеровокзал зараз реконструюють і у ньому буде термінал для VIP-гостей. Колесніков поцікавився у Ярославського, чи буде збережений історичний вигляд будівлі. "Все буде як при Сталіні", - відповів Ярославський.

Старий аеровокзал

Потім гостей відвезли у вже збудований новий термінал аеропорту, де мало відбутися показове тестування пропускної здатності. З цією метою в аеропорт привезли більш як півтори тисячі студентів, які грали роль пасажирів.

Директор аеропорту Володимир Васильченко запевняв, що така кількість студентів у люту спеку приїхала в аеропорт цілком добровільно.

 
Харківські студенти 

Результатами тестування Колесніков залишився в цілому задоволений. Питання виникли тільки до Митної служби. Також віце-прем'єр розповів, що у Харкові вже збудували 2 кілометри злітно-посадкової смуги з 2,5. Залишилося вкласти 400 мільйоні гривень.

А ось губернатор Харківщини Михайло Добкін розказав, що його регіон готовий до Євро-2012 більш ніж на 80%. Єдиним проблемним місцем залишаються дороги. Добкін каже, що рівно за рік до чемпіонату дороги готові на 50%. "Ми повністю у програмі", - запевняє він.

Донецьк: унікальна смуга

У Донецьку ревізори теж каталися на автобусі по аеропорту. Новий термінал та перон біля нього будівельники обіцяють завершити у грудні 2011 року. У листопаді-грудні закінчать аеродромно-диспетчерську вежу, а у вересні - рятувальну станцію.

Новий термінал Донецького аеропорту 

"Екскурсоводом" Колеснікова і компанії був представник аеропорту. Однак його розповідь про дати і об'єкти не вразила донецького губернатора Анатолія Близнюка, який голосно гукнув: "Тісленко! У нас тут такий коментатор, блін... Йди сюди, розкажи".

На голос губернатора через весь автобус побіг голова ради директорів фінансово-промислової групи "Альтком" Олександр Тісленко. "Українська правда" вже писала про те, як компанії цієї групи отримали без тендеру підряди на будівництво об'єктів під Євро-2012 по всій країні.

Тісленко почав розповідати про будівництво унікальної злітно-посадкової смуги. За його словами, на неї зможе сідати найбільший у світі Аеробус А-380. "У Росії такої смуги немає", - похвалився Тісленко, пообіцявши закінчити будівництво 28 липня.

Після відвідування аеропорту, всю делегацію повезли на Донбас-арену. Журналістів відправили на екскурсію стадіоном, а Колесніков і Суркіс разом з донецькими керівниками засіли у "фан-кафе". Був там і секретар Донецької міськради Микола Левченко, який останнім часом став справжньою кінозіркою завдяки фільму "Інший Челсі".

Близнюк, Колесніков та Суркіс у кафе на "Донбас-арені" 
Микола Левченко та Борис Колесніков 

Київ: "Ідіотський" проект аеропорту

Повернувшись до Києва вже ввечері, Колеснікову і журналістам залишилося оглянути будівництво терміналу D у Борисполі. Делегацію водив будівництвом новий директор аеропорту, колишній фінансовий директор авіакомпанії "Донбасаеро" Антон Волов.

Він запевнив присутніх, що термінал готовий на 60% і буде зданий у грудні цього року.

Термінал D ззовні...
 ...та зсередини

Але проектом "Борисполя" категорично незадоволений Борис Колесніков.

У розмові з "Українською правдою" він назвав "Бориспіль" "найбільш ідіотським проектом". "Вони зробили проект, і ніхто не проконтролював - ні міністр транспорту Рудьковський, ніхто! А виходить, що внутрішній та зовнішній транзит неможливий", - сказав віце-прем'єр.

"Виходить, ти береш валізу у терміналі F і йдеш кілометр з дітьми, з валізою до терміналу D", - розповів Колесніков, додавши, що зараз йде перепланування аеропорту. На думку віце-прем'єра, терміналу D вистачить на всі потреби Києва. "Термінал F можна залишити для лоу-костів", - наголосив він.

Наостанок Колесніков та Суркіс дали брифінг для журналістів, під час якого працівники аеропорту намагалися вгамувати старанного будівельника, який почав голосно стукати, заважаючи своїм начальникам.

Після брифінгу журналістам роздали фірмові футбольні м'ячики Євро-2012, а турецьким будівельникам більше ніхто не заважав продовжувати "будівництво сторіччя".

Що залишилося?

Під "Донбас-ареною" Колесніков розповів журналістам про головні проблеми Євро-2012, які поки не вирішені. Всього їх три - дороги, готелі та персонал. Однак віце-прем'єр переконаний, що Україна все встигне, адже відставання у будівництві вже ліквідоване.

Він підтвердив, що персонал стадіону у Львові та НСК "Олімпійського" буде стажуватися на "Донбас-арені". "Я думаю, часу достатньо", - додав Колесніков.

А от з готелями все складніше - ще жодне місто не забезпечило необхідної кількості місць. "Те, що ми називали 20 років тому готелями, ними не є", - вважає Колесніков.

Також він пообіцяв, що уряд профінансує будівництво доріг Харківщини, які ведуть до державного кордону. З іншими дорогами віце-прем'єр обіцяє розібратися вже після Євро-2012.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама:
Головне на Українській правді