Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Вона їх розуміє

Четвер, 28 січня 2010, 15:21

Президентська виборча кампанія-2010 майже завершилась. І хоча основний результат ще попереду, проте вже зараз можна робити певні висновки. Зокрема щодо деяких особливостей застосування політичних технологій.

Щоправда, багато говорити в цьому сенсі немає про що... Нинішній виборчий сезон мало потішив цікавими креативними знахідками як фахівців, так і виборців. Здебільшого штаби кандидатів не намагалися бути оригінальними і "їздили" накатаними доріжками.

Традиційний пінг-понг публічних звинувачень і переважно традиційна політична реклама... На загальному тлі виділялися лише рекламні кампанії Арсенія Яценюка та Юлії Тимошенко.

Перша вразила дивною незугарністю. Піарники Яценюка явно перемудрили з конструюванням мілітарного образу, що аж ніяк не в'язався з образом реального Арсенія Петровича, і з перших кроків безнадійно все зіпсували.

"Контрольним пострілом" були телевізійні ролики, в яких від вбраної в чорне постаті "героя" віяло сирітською безнадією - незважаючи на бадьорий текст.

Рекламна кампанія чинного прем'єра, навпаки, вирізнялася гарною якістю і добротним підходом. Цілісна концепція, вдала інтерпретація образу і продукування смислів, якісна подача.

Окремо ж хочу зупинитися на одній креативній новинці, яку останніми днями спостерігаю на вулицях Ужгорода. Судячи з усього, це справа рук тимошенківських умільців.

На стінах, стовпах, зупинках міського транспорту з'явилися невеликі листівки-наклейки. Там немає портретів кандидата в президенти чи символіки. На кожній із листівок - лише коротка фраза з претензією на афористичність. Кожна з фраз, очевидно, має зачепити певну струну людського єства і примусити її завібрувати з електоральною частотою.

 
 
Наприклад, у людини від бізнесу, особливо в того, хто мав нагоду років зо п'ять тому зіткнутися на вузькій кладці з "рішучими" колегами з Донецька або, принаймні, наслухався про це від інших, мало б неприємно замлоїти під серцем від згадки про "донєцкіх бандитів". Та й обивателя це повинно було б налякати. І таким чином спонукати до відвідання виборчої дільниці та голосування не на користь тих самих "донєцкіх".

Ще один меседж - "Проти всіх - за Януковича" - розрахований на ту цільову аудиторію, в якої вже сформоване чітке несприйняття цього кандидата, і яка потенційно здатна підтримати Тимошенко не так заради неї самої, як задля того, щоб не пустити до влади її опонента.

Мета - застерегти цих людей від спокуси проігнорувати вибори чи проголосувати проти всіх.

Однак найцікавішим є інше. Автори листівок апелюють до почуттів представників національних меншин - угорців і румунів, причому не сповзають на банальності, а намагаються зачепити за живе, за насущне.

Румунська версія "танцює" від загально-концептуального "вона": "Вона нас розуміє".

Угорського аналога не спостерігається - можу припустити, що це пов'язано з особливостями угорської мови, у якій немає граматичних родів, і "вона" пишеться так само, як і "він". Тому застосування кальки знівелювало б самий сенс усієї затії.

Натомість креативники вирішили зіграти на іншому - промасувати болючий мозоль численної угорської діаспори Закарпаття, для якої принципово важливим є вільне сполучення з батьківщиною предків.

А якщо ще й згадати слова Тимошенко, що Януковичу ніхто в Європі не подасть руки, то і логіка, і етимологія меседжів "Янукович закриє для тебе Європу" та "Янукович = закритий кордон" стають більш ніж зрозумілими.

Ці політтехнологічні ходи біло-сердечного штабу цікаві ще й з того погляду, що це непогана спроба охопити, фактично, новий сегмент електорального поля, бо з угорцями і румунами раніше більше намагалася "дружити" Партія регіонів.

До вдалих сторін ідеї з наклейками можна віднести і їх зовнішню простоту - вони не дають враження дороговизни, яка часто дратує небагатого обивателя. Разом із тим, цих листівок багато - я не полінувався розпитати приятелів з інших міст Закарпаття, Львівщини і з Києва й переконався, що кампанія розгорнута широко. Причому всюди враховані місцеві особливості.

Крім того, така мобільна форма комунікації - невеличкі листівки, яких багато може розповсюдити одна людина, і які можна приклеїти будь-де - як на мене, доволі ефективна.

Чи спрацює це - побачимо. Але в будь-якому разі авторам - респект.

Михайло Удут, студент факультету суспільних наук, Ужгород, для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Як повернути довіру громадян до парламенту?

Держава віддала на поталу корумпантам одну область. Але це новина на день

Карткове шахрайство росте. Як захиститися

Фортифікації на Харківщині: в ОВА закривали очі на відсутність податків у договорах

Як бізнес може допомогти ветеранам повернутись до цивільного життя

Копайтеся, чорнобриві: Фортифікації як нова національна ідея