Гендиректор "Кока-Кола Україна": Ми бачимо потенціал українського ринку і позитивні результати нашої багаторічної праці

5134 перегляди
Понеділок, 4 липня 2016, 10:00

Роджер Гонтле, Генеральний директор "Кока-Кола Україна": Лише за 2015 рік компанія сплатила 468 млн. гривень податків в Україні, а наші загальні інвестиції тут сягнули 400 млн. доларів

Компанія "Кока-Кола" працює в Україні майже з часу проголошення країною Незалежності. Ще у далекому 1994 році було налагоджено перше виробництво продукції у Львові, а з 1998 року під Броварами на Київщині працює сучасний завод, що забезпечує напоями компанії всю Україну.

Багаторічна присутність Сосa-Cola у країні відображається не лише у широкому асортименті напоїв на полицях магазинів, але й у десятках різнопланових соціальних проектів, реалізованих на теренах України. Згідно стратегії розвитку, компанія "Кока-Кола" намагається бути відповідальним корпоративним громадянином у кожній країні своєї присутності (а таких майже 200). А кожен керівник національного представництва прикладає максимум зусиль, щоб ефективно втілювати глобальну стратегію розвитку Компанії. Враховуючи, звичайно, місцеві особливості.

Генеральний директор компанії "Кока-Кола Україна" Роджер Гонтле - досвідчений, креативний і успішний топ-менеджер, який очолює компанію з лютого 2014 року – розповів про досвід роботи компанії на українському ринку

 
Генеральний директор Компанії "Кока-Кола Україна" Роджер Гонтле

У "Кока-Кола Компані" Ви отримали досвід управління майже у двох десятках країн. Попередні Ваші посади були у Південній Африці, Кенії та на Близькому Сході. Яка специфіка українського ринку у порівнянні з іншими країнами світу?

Ротація управлінських кадрів є однією з особливостей кадрової політики "Кока-Кола Компані". Це дозволяє розвивати локальні підрозділи компанії стабільно та відносно рівномірно.

Коли я переїхав до України, то був приємно вражений не тільки гостинністю, але й високою професійною кваліфікацією, талановитістю та відповідальністю людей, з якими я працюю, їх прагненням до командної роботи у різних проектах. Вражає і компетентність керівників різного рівня, їх прагнення бути справжніми лідерами своїх "команд", хоча власне моделі лідерства в Україні ще перебувають на стадії становлення.

Хочу зазначити, що великі міжнародні компанії, на кшталт "Кока-Кола", зазвичай, дуже стабільні у своїх моделях бізнесу, що наразі не можна сказати про ситуацію в Україні. Нам доводиться постійно адаптувати модель реалізації стратегії компанії під хаотичні зміни місцевого ринку. Це складно, але ми звикли відповідати на зовнішні виклики.

 
Роджер Гонтле та партнери соціальних проектів

Роджере, Ваше призначення на посаду Генерального директора "Кока-Кола Україна" співпало із поворотним моментом для України - Революцією Гідності. Вам довелося керувати компанією у особливий для нашої країни час. Як це вплинуло на структуру бізнесу? Які здобутки, результати роботи очолюваної Вами компанії?

Наша основна перевага у тому, що Coca-Cola – міжнародний бренд та одна з найбільших транснаціональних компаній у світі. У нас є величезний досвід управління у найрізноманітніших непередбачуваних ситуаціях. Не дивлячись на масштабність нашої діяльності, менеджмент компанії та структура є досить гнучкими за рахунок широких повноважень місцевих управлінських команд. Це дозволяє оперативно реагувати на будь-які зміни ситуації та дотримуватися безпеки бізнесу в усіх її аспектах (щодо працівників, продукції тощо). Наш досвід антикризового менеджменту дозволяє ефективно працювати в теперішніх реаліях України не лише на благо компанії, але й місцевих громад, українського суспільства в цілому. Хочу зазначити, що лише за останній звітний 2015 рік компанія сплатила 468 млн. гривень податків в Україні.

В Україні під назвою Кока-Кола працюють дві компанії – "Кока-Кола Компані" і "Кока-Кола Бевериджиз". Чому це так?

Подвійна система ведення бізнесу, яку ми тут застосовуємо, не є унікальною. Вона носить глобальний характер. Міжнародній компанії властиво постійно розширювати свою діяльність і відкривати нові ринки. Тому нам потрібні місцеві, локальні партнери, виробничі потужності і дистрибутори. "Кока-Кола Компані" має авторські права на бренди, торгові марки тощо. А також відповідає за розробку та реалізацію глобальної і локальних стратегій, маркетинг і рекламу.

"Кока-Кола Беверіджес" безпосередньо займається питаннями виробництва та дистрибуції продуктів. Відповідність продукції національним, міжнародним та внутрішньокорпоративним стандартам якості також покладається на "Кока-Кола Бевериджиз". Така подвійна система дозволяє нам думати глобально, а діяти – локально. До речі, безпосередньо у нашій системі зараз працює близько півтори тисячі українських громадян.

А чи можна говорити, що "Кока-Кола" використовує у своєму виробництві сировину українського походження і таким чином сприяє розвитку малого та середнього бізнесу в Україні?

У кожній країні, де виробляється Кока-Кола, ми впроваджуємо систему постійного моніторингу та аудит якості послуг і продукції наших партнерів. При цьому не надаємо перевагу співпраці з великим чи малим бізнесом, основний критерій – його надійність.

Співпраця з постачальниками української сировини є пріоритетною для системи Кока-Кола в Україні. Адже це не тільки прискорює роботу, але й економічно вигідно. Ми хочемо бути максимально стабільними і наближеними до споживача. Тому близько 96% сировини для нашого виробництва в Україні зараз забезпечують 1400 місцевих постачальників.

Сучасне суспільство приділяє багато уваги здоровому способу життя. Молодь намагається бути активною і тому все більше слідкує за своїм харчуванням. Як сюди "вписується" ваша продукція?

Нам, буває, закидають значний вміст цукру у напоях. Але інформація про склад наших напоїв та вміст цукру в них завжди вказана на етикетці. Тож, користувачам нескладно стежити за власним харчуванням. Наша продукція безпечна, напої мають дуже високу якість. До того ж, ми пропонуємо на ринку широку продуктову лінійку, включаючи напої без цукру.

 

Які стратегічні плани компанії "Кока-Кола" в Україні та плани на найближче майбутнє?

Ми докладаємо усіх зусиль, щоб залишатися на позиції № 1 у своєму сегменті, а також щоб надолужити спад галузі за період кризи. Адже економічна, а згодом – політична криза суттєво відкинули український ринок назад. Дуже постраждав середній клас, який є основним рушієм економічного росту. Змінилась поведінка споживачів: сьогодні люди стали купувати менше.

Але ми бачимо суттєвий потенціал українського ринку і бачимо позитивні результати нашої багаторічної праці в країні. Забезпечуючи роботою місцевих жителів, сплачуючи податки до місцевих бюджетів, залучаючи до співпраці місцевих постачальників сировини, товарів, послуг, устаткування та підтримуючи актуальні соціальні програми компанія "Кока-Кола Україна" сприяє економічному розвитку громад в Україні. Хочу звернути увагу на те, що загальні інвестиції в економіку України за 24 роки нашої присутності в країні сягнули 400 млн. доларів! Наразі основною метою є отримання результатів від таких вкладень і подальше дослідження свого споживача в Україні, аби задовольнити його потреби та смаки. Наші цілі в Україні не обмежуються виключно бізнес-інтересами. Ми відчуваємо себе частиною українського суспільства, усвідомлюємо, що від нас, як кожного відповідального громадянина, також залежить майбутнє країни. Ми віримо в Україну! І наш прогрес як компанії уявляємо нерозривно пов'язаним з прогресом і розвитком України.

Автор інтерв'ю - Анна Степанова