Усі матеріали автора
5 викликів, на які має дати відповідь нова стратегія середньої освіти. Парадигмальний вимір
Чи можна примусити збірну України розмовляти державною мовою?
Не вивчення української посилило би гру футболістів, а спільно й добровільно прийняте рішення і беззаперечне свідоме слідування йому. 
Чи можна учню давати можливість самому обирати чого та як навчатись? Думки 4-х експертів
Чи можна учню давати можливість самому обирати чого та як навчатись? Думки 4-х експертів
Традиційний підхід в освіті спирається на підсвідому установку дорослих про те, що дитина – це скриня, в яку потрібно вкладати інформацію, знання та вміння.
Чи потрібно у школі заучувати дати, назви, імена, орфографічні та інші правила? Думки 5 експертів
Чи потрібно у школі заучувати дати, назви, імена, орфографічні та інші правила? Думки 5 експертів
Виникає питання, що важливіше в освіті на сучасному етапі, – набуття знань та навичок чи формування думаючої людини? Ми запросили до розмови експертів з різних галузей освіти.
Виклики, що стоять перед сучасною освітою, або Чого боятися та чому радіти батькам та вчителям
Вирішив не відмовлятися від цієї традиції і поділитися своїми уявленнями про те, що буде відбуватися зі сферою освіти в майбутньому, – якраз відповідно до назви рубрики "Майбутнє школи".
Дистанційне та онлайн-навчання – чи це одне й те ж саме? Думки 4-х освітніх експертів
Дистанційне та онлайн-навчання – чи це одне й те ж саме? Думки 4-х освітніх експертів
Наші попередні опитування експертів щодо ставлення батьків і вчителів до дистанційного навчання показали, що багато вчителів, а тим більше батьків, не бачать різниці між дистанційним навчанням та навчанням онлайн.
Чому вчителів не влаштовує дистанційне навчання, та що з цим робити
Чому вчителів не влаштовує дистанційне навчання, та що з цим робити
Дистанційне навчання стало червоною ганчіркою для багатьох. Воно критикувалося як вчителями, так і батьками. Останні навіть писали петицію щодо його заборони.
Чому батьків не влаштовує дистанційне навчання, та що з цим робити. Думки 4-х освітніх експертів
Чому батьків не влаштовує дистанційне навчання, та що з цим робити. Думки 4-х освітніх експертів
"Українська правда. Життя" вирішила з'ясувати причини несприйняття такого формату освітнього процесу обидвох сторін, присвятивши цю публікацію батькам, а наступну – вчителям.
І мене цькували в школі, і я цькував – розповідь вчителя та ветерана АТО
Що можна вдіяти з цькуванням дітей у школах і чому не варто мовчати, директор київської школи №203 та ветеран АТО Андрій Мельник розповів "УП.Життя".
Щоби діти росли щасливими, готуймо щасливих вчителів
Якщо всі ініціативи з пошуку нової парадигми освіти в нашому суспільстві звести до однієї тези, це б звучало так – головне, щоби дитина виросла щасливою.
Чи можуть бути рівними вчитель та учень. Думки 5-х освітніх експертів
Рівність вчителя та учня може бути одним з наріжних каменів освіти майбутнього.
Як потрібно змінювати школу?
Зараз стало модно говорити про довіру. Але одна справа декларації про довіру школам, учителям, дітям. І інша справа, як ці декларації реалізуються на практиці.
Освіта – навчання чи виховання? Думки 5-ох профільних експертів
Що у шкільній освіті є первинним – навчання, тобто отримання певних знань, навичок, вмінь, чи виховання, тобто становлення і розвиток дитини, її соціалізація?
Чи потрібна в школі класно-урочна система? Думки 4 освітніх експертів
Що таке "класно-урочна система"? Яка головна користь від її існування? Який головний негатив має ця система? Чи вона потрібна в освіті на сучасному етапі та які є альтернативи?
7 експертів про важливість гри в освіті
Чи дійсно в процесі гри дитина вчиться краще? Чи можливо в сучасній освіті обійтися без гри взагалі? Чи може гра повністю замінити собою традиційну освіту? Чи існує якась шкода від гри в освітньому процесі?
Чому навчання в школі без програми поки не для України
Чому ми не віримо, що дитині може бути цікаво регулярно докладати зусилля в одному напрямку? А ми впевнені, що контроль необхідний? Ми дійсно розуміємо, що означає довіра? Ми пробували довіряти?
Яким має бути контроль знань в школі? Думки освітніх експертів
Часто на іспитах оцінюються не знання та вміння, а якісь другорядні фактори. При цьому до результатів прив’язана подальша доля випускників, а бали стають предметом маніпулювання. Відмовитись від іспитів? А що натомість?
Чи потрібна в школі програма. Думки трьох освітніх експертів
Наразі одна з основних проблем в школі – невідповідність шкільної програми вимогам часу. І не зовсім зрозуміло, як її виправляти, щоби вона встигала за змінами в житті. Іноді думаєш: а може, ну її?..
Чи потрібно фіксувати увагу дитини на помилці. Думки 7 освітніх експертів
Мати право на помилки і дізнаватись про них – ніяк не суперечить одне одному. Помилки роблять всі: будівельники, водії, журналісти. Але тільки в дитини вимагають здати її продукцію "на відмінно" з першого пред'явлення.
Чи потрібні домашні завдання в школі? Думки 5 освітніх експертів
Освітяни на це суперечливе питання відповідають по-різному: деякі однозначно "так", інші – однозначно "ні". Щоби розібратись в темі, ми запропонували фахівцям, причетним до освіти, декілька запитань.
Чи потрібні відмітки у школі. Шість освітніх експертів про застосування оцінок
Напевно, нема більш суперечливого питання в сучасних педагогічних колах, ніж: "Навіщо в школі відмітки". Щоби розібратись в темі, ми запропонували фахівцям, причетним до освіти, декілька запитань.
Навіщо суспільству школи? Сім освітніх експертів про мету освіти
Місія освіти – це самовідтворення суспільства, такого, як воно є: з певною картиною світу, культурою, досвідом, з певним суспільним ладом. Але світ змінюється. І ці зміни починають прискорюватись.
Майдан, дві історичних пам'яті й виклик панові президентові
Що ж нам робити з усім цим? Дві правди, обидві достовірні, тільки обидві заперечують один одну! За кожною правдою стоїть своя половина України. (рос)
Шановні пасажири, не затримуйте висадку та посадку! Проходьте на вільні двері!
Але головне зараз не професійно побудована кампанія. Головне те, що в ідеології кампанії жодного слова про те, хто винуватий, з ким боротися, кого засуджувати і кого переслідувати.
Янукович, я та знаки
Може варто розпочати вважати Віктора Януковича щирим у прагненні "реалізувати мрію українців про сильну, справедливу і консолідовану демократичну республіку"? (рос)