Груди в політиці, або Чому справа не в сексизмі

1247 переглядів
П'ятниця, 03 липня 2020, 18:00
Олег ПетровецьОлег Петровець
політичний експерт

Відеозвернення Олександри Клітіної створило справжній резонанс довкола цієї політикині. У ЗМІ відразу же почали згадувати випадки щодо методів потрапляння Клітіної до великої політики, а найпопулярніші телеканали України закидали пані Олександру запрошеннями на інтерв'ю.

І доки медіапростір буквально розриває від згадувань про відео Клітіної, чи замислювалися ви, чому насправді все це відбувається? Можливо, її заклики щодо створення нової партії, яка боротиметься з корупцією і сексизмом у політиці, – лише завіса, за якою насправді приховуються вигідні комусь мотиви?

Взагалі, ситуація з відео з Клітіною доволі кумедна. І я щиро не розумію, чому ЗМІ  так сполошилися, адже останнім часом українська політика стала багатою на всілякі секс-скандали: інтимні листування, перегляди нардепами фотографій оголених баришень під час засідань Верховної Ради тощо. Українці мусили вже звикнути до подібних інфовкидань на сексуальну тематику.

Але те, що відеозвернення Клітіної набуло такого резонансу, – це, звичайно, не випадковість і навіть не її заслуга, а чітко спланова політтехнологічна  стратегія з відбілювання репутації однієї політичної сили. 

Здогадуєтесь якої?

Політтехнологічні ігри

За останні декілька тижнів команда президента реально наламала дров своєю необачною риторикою. "Піддута корабельна сосна" та "діти низької якості" – це, на жаль, фіаско, яке ще довго не забудеться. І при кожному наступному комунікаційному провалі "слуг" це буде згадуватися знову й знову.

Але за класикою жанру, переключити увагу від одного скандалу можна лише більш гучним інфовкиданням. І, звичайно, із сексуальним підтекстом, адже тема сексу в політиці завжди із задоволенням "з'їдається" як ЗМІ, так і пересічними "глядачами".

Тож це відео з Клітіною і є звичайним інфовкиданням, яке перемикає на себе увагу. Що про це говорить? Після перегляду стає очевидним, що пані Клітіна не обійшлася без сторонньої допомоги – декілька разів її погляд нібито зосереджується на папірчику під камерою, де, напевно, і була записана її "геніальна" промова. Тож, якщо людина не в змозі впоратися з доволі простим текстом, з'являються сумніви – чи взагалі це була її ідея зі створенням політичної партії?

Весь цей галас навкруги відеозвернення штучно створений кмітливими політтехнологами, щоби переключити негативну увагу від скандалів монобільшості. І цей піархід однозначно влучив у саме яблучко. Жарти та меми щодо "корабельної сосни" одразу забулися і на перший план на поточному тижні потрапила пані Клітіна. Таке собі тимчасове відбілювання репутації "слуг".

Паралельно телеканали (і навіть опозиційні до влади), самі того не підозрюючи,  підігрівають інтерес до цього скандалу, відвертаючи увагу від "слуг". Різноманітні онлайн-опитування в дусі "штучні чи натуральні груди у Клітіної?" дуже подобаються глядачам. А це, звичайно, позитивно відображається на рейтингах телеканалів.

А що там в Раді?

Дійсно, хто із пересічних українців буде цікавитися тим, що наразі відбувається в Раді, які питання піднімаються на порядку денному, якщо стільки галасу навколо гарних грудей?

А я нагадаю, в порядок денний цього тижня потрапили питання щодо легалізації грального бізнесу (проєкт Закону "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор"), в якому пропонується значно знизити ціни на ліцензії для онлайн-казино й букмекерських компаній.

Питання неоднозначне і суспільно значуще, яке може призвести до обурення зі сторони українських сімей, що постраждали від ігроманії. А ЗМІ, як ми знаємо, є четвертою гілкою влади та здатні впливати на соціальні настрої українців. Тож поки на часі буде тема грудей у політиці, трохи відвернеться зайва суспільна увага від гральної теми.

Паралельно в Раді почало знову спливати питання законопроєкту про медіа, який є своєрідним замахом на український медіапростір, у тому числі на чесну і неупереджену журналістику. Під соусом "захист прав журналістів" влада намагатиметься захистити від журналістів себе та посилити контроль і санкції за розповсюдження дезінформації.

Але на цей раз ми бачимо, що тема закону про медіа вже не так активно обговорюється в ЗМІ, як це було наприкінці минулого року. Адже є більш цікавий інфопривід пікантного характеру.

Тобто вже зараз чітко вимальовується картина, кому насправді може бути вигідне роздування пліток і скандалів навколо персони Клітіної. 

Принадна героїня в руках досвідченого ляльковода творить дива. І дуже шкода, що деякі люди ведуться на подібні авантюри та політтехнологічні маніпуляції, які подарують лише тимчасову популярність. Зазвичай відбілити репутацію важче, ніж здобути швидкий хайп.

Олег Петровець, для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.  





powered by lun.ua
Реклама:
Як рівність може збільшити прибутки бізнесу
Компанії, які впроваджують політики гендерної рівності, мають кращі економічні показники. Як це працює?
Кібербезпека у цифрову епоху: чи готова Україна до нових викликів?
Як Національний координаційний центр кібербезпеки протистоїть транскордонній кіберзлочинності і навіщо залучає до своєї роботи фахівців з приватного сектору, які спеціалізуються на кіберзахисті.
Нарешті, сквер Анни Київської у Києві став реальністю
За три роки пройдено попередні комісій, громадські слухання, просто комісії. І ось, нарешті, Сквер Анни Київської став реальністю.
Партії в пошуках членів ТВК: чому громадяни мають контролювати підрахунок голосів
Прийдешня кампанія для членів виборчих комісій буде нелегкою, бо форму виборчого бюлетеня серйозно змінили, й вона залишає більше шансів на фальшування результатів виборів.
Apple змінює мобільний маркетинг – що робити
Користувачі матимуть вибір – ділитися даними чи ні. Як зміняться рекламні кампанії. (рос.)
Не варто забувати, що крім діагнозу COVID-19 є ще інші, і не менш страшні
C COVID-19 або без, ми продовжуємо щодня втрачати життя українців, чиї діагнози сьогодні в суспільстві звучать не так голосно, але від цього їх життя не стають менш важливими. (рос.)
Швидко, дешево, Prozorro
Як буде працювати ринок оренди держмайна після запровадження електронних аукціонів.