Росія знайшла підтвердження причетності української ракети до катастрофи Ту-154

Вівторок, 9 жовтня 2001, 13:03
Експерти, які працюють в Сочі у складі комісії з розслідування катастрофи Ту-154 над Чорним морем, стверджують, що виявили осколки зенітної ракети С-200.

Як повідомив у вівторок Інтерфаксу на умовах анонімності один з експертів, "є серйозні підстави вважати, що нами серед досліджених уламків літака виявлені осколки ракети С-200". З його слів, "офіційний висновок щодо цього уповноважена дати тільки держкомісія".

За словами експертів з комісії, пробоїни, виявлені в фюзеляжі та на інших витягнутих з моря фрагментах лайнера, з великим ступенем імовірності можуть бути ідентифіковані як сліди шрапнелі, що є "начинкою" зенітної ракети С-200.

С-200 сконструйована таким чином, щоб при підльоті до цілі вибухати і вражати об'єкт шрапнеллю.

Літак Ту-154 авіакомпанії "Сибір", який летів з Тель-Авіва до Новосибірська з 78 пасажирами і членами екіпажу на борту, впав у Чорне море 4 жовтня. Спочатку висувалася версія здійснення теракту на борту літака.

Однак потім американські джерела припустили, що причиною катастрофи стало випадкове попадання в авіалайнер ракети, яка була запущена в ході навчань українських сил ППО в Криму.

Українські військові категорично відкинули можливість цього, указавши передусім на те, що навчання ППО на мисі Опук (Крим) проходили більш ніж в 200 кілометрах від маршруту Ту-154. При цьому у Києві заявили, що дальність польоту ракет, що використовувалися під час навчань, не перевищувала 40 км.

Тим часом гендиректор і генеральний конструктор Машинобудівного КБ імені Грушина (МКБ "Факел", Московська обл.), що випускає ракети для ЗРК, Володимир Свєтлов заявив Інтерфаксу, що технічні дані комплексу С-200 теоретично дозволяли ракеті, випущеній ППО України на навчаннях у Криму, подолати відстань до Ту-154, що зазнав катастрофи над Чорним морем.

З приводу відомостей про круглі отвори в деталях обшивки, підібраних на місці падіння літака, які наче б то свідчать про ураження Ту-154 українською ракетою, Свєтлов відмовився дати однозначну відповідь.

"Я ще не знаю, який діаметр цих отворів, мало того, ми ще навіть не знаємо точно, яка була модифікація виробу, оскільки в різного типу ракетах для "начинки", що збільшує вражаючий чинник, можуть використовуватися дрібні кульки, а можуть - кубики", - зазначив він.

За відомостями "Інтерфаксу", розслідування загибелі лайнера, яке ведуть в аеропорту Адлера фахівці Росії і України за участю ізраїльських експертів, вступає в завершальну стадію.

Як заведено в подібних випадках, на льотному полі поруч з одним з ангарів розклали по контуру авіалайнера зібрані в морі фрагменти Ту-154, щоб змоделювати ситуацію на момент вибуху і зрозуміти його походження.

Інтерфакс-Україна

powered by lun.ua