Рейтинг провідних брендів світу - у лідерах Coca-Cola, Marlboro і Pepsi

Понеділок, 5 листопада 2001, 14:02
На цьому тижні провідне світове інформаційне агентство ACNielsen, що спеціалізується на дослідженнях кон'юнктури світового ринку, опублікувало рейтинг 200 провідних торгових марок світу, на частку яких припадає 90% споживних ринку. По об'ємах річного продажу першість упевнено тримають газовані напої, алкоголь і сигарети.

Завданням дослідження було не тільки провести рейтингову оцінку компаній світу, але і визначити, наскільки торгові марки, що користуються світовою популярністю, дійсно є транснаціональними. Щоб це з'ясувати, використовувалися три критерії.

По-перше, об'єм продажу за останні 12 місяців до першого кварталу 2001 року включно повинен перевищувати $1 млрд. По-друге, торгова марка повинна бути однаково представлена на ринках Латинської Америки, Північної Америки, Азіатсько-Тихоокеанського регіону, Європи, Ближнього Сходу й Африки. І по-третє, продаж на зовнішньому ринку повинен перевищувати 5% від загального об'єму продажу.

На думку деяких аналітиків, перший критерій є обгрунтованим, другий - дуже суворим, оскільки важко забезпечити присутність бренду у всіх регіонах, а третій - занадто ліберальний: 5% - це дуже незначна цифра.

Продажу більше $1 млрд досягли тільки 43 бренди з 200. Саме вони і можуть називатися транснаціональними. Як відзначила директор служби глобальних досліджень ACNielsen Джейн Перрін (Jane Perrin), "у цей час кількість "топ-брендів" на світовому ринку досить обмежена, але у найближчому десятиріччі ми чекаємо значного збільшення їх числа".

43 верхні строчки рейтингу представляють продукти 23 транснаціональних корпорацій із загальним об'ємом продаж більше за$125 млрд, серед яких лідерами стали виробники газованих напоїв, сигарет і пива. Очікується, що список торгових марок, які у майбутньому зможуть претендувати на звання транснаціональних, буде поповнюватися за рахунок продукції саме цих компаній.

Рейтинг відкривають марки Coca-Cola (звичайна і лайт), Marlboro і Pepsi (звичайна і лайт), що значно відірвалися від інших конкурентів. Серед компаній, що мають більше одного бренду в рейтингу 43-х, лідером є PepsiCo з шістьма торговими марками. У Philip Morris і Procter & Gamble в рейтингу по п'ять брендів, вісім компаній, у тому числі Nestle, Kimberley Clark, Mars і Gillette, мають більше одного бренда з річним продажем понад $1 млрд.

Згадані бренди нерівномірно представлені на ринках Північної Америки, Європи, Ближнього Сходу і Африки. Наприклад, Coca-Cola, Benson & Hedges, Camel і Danone домінують на ринках Європи, Ближнього Сходу і Азії, а Pepsi - в основному на північноамериканському ринку, як і Budweiser, Campbell's і Kellogg's.

Тільки три бренди - Gillette, Pedigree і Always - однаковоим чином представлені в обох півкулях. Незважаючи на прагнення до розширення сфери впливу, більшість брендів мають найбільше поширення у тих країнах, де вони вперше з'явилися.

Список провідних 20 брендів (компанія і її об'єм річного продажу):

1. Coca-Cola (газовані напої) - понад $15 млрд
2. Marlboro (тютюнові вироби) - понад $15 млрд
3. Pepsi (газовані напої) - $5-15 млрд
4. Budweiser (пиво) - $3-5 млрд
5. Campbell's (супи) - $3-5 млрд
6. Kellogg's (сухі сніданки) - $3-5 млрд
7. Pampers (дитячі товари) - $3-5 млрд
8. Benson & Hedges (тютюн) - $2-3 млрд
9. Camel (тютюн) - $2-3 млрд
10. Danone (йогурти) - $2-3 млрд
11. Fanta (газовані напої) - $2-3 млрд
12. Friskies (корм для собак і кішок) - $2-3 млрд
13. Gillette (бритви) - $2-3 млрд
14. Huggies (дитячі товари) - $2-3 млрд
15. Nescafe (кава) - $2-3 млрд
16. Sprite (газовані напої) - $2-3 млрд
17. Tide (пральні порошки) - $2-3 млрд
18. Tropicana (напої) - $2-3 млрд
19. Wrigley's (жувальна гумка) - $2-3 млрд
20. Colgate (зубна паста) - $1,5-2 млрд



powered by lun.ua