Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Оприлюднені параметри Бюджетної резолюції на 2003 рік

П'ятниця, 7 червня 2002, 13:57
Прогнози оптимістичні, але не надто реальні

Уряд передав до Верховної Ради проект "Основних напрямків бюджетної політики України на 2003 рік" (Бюджетну резолюцію), ухвалений Кабміном 31 травня (постанова № 712). Згідно з документом, дефіцит державного бюджету України у 2003 році не має перевищувати 0,5% ВВП. При цьому загальний бюджетний фонд повинен бути бездефіцитним. Дефіцит припустимий тільки зі спеціального фонду держбюджету. У проекті вказано, що державний борг України на 31 грудня 2003 року не повинен перевищувати 36% ВВП. Загальний обсяг трансфертів із держбюджету в місцеві бюджети має приблизно відповідати цьогорічному рівневі.

Основними завданнями уряду у сфері бюджетної політики наступного року буде продовження роботи над проектом Податкового кодексу, реформування прибуткового податку з громадян, удосконалення механізму адміністрування ПДВ, податку на прибуток і акцизного збору, індексація ставок акцизного збору відповідно до інфляції; відміна галузевих і професійних податкових пільг.

Головним принципом бюджетної політики 2003 року буде збалансованість бюджету. Окрім того, запропоновано відмовитися від планування так званих "захищених" статей бюджету (на думку урядових експертів, присутність цих статей є ознакою невпевненості влади у реальності бюджету).

На наступний рік уряд прогнозує макроекономічні показники на такому рівні: номінальний ВВП - 255 млрд. грн, ріст реального ВВП - 4%, средньомісячна зарплатня - 454 грн., прогнозований середньорічний обмінний курс - $5,57 грн., рівень зареєстрованого безробіття - 4,3%.

Завідуючий відділом міжнародних валютно-фінансових відносин Інституту світової економіки і міжнародних відносин НАН України Олексій Плотніков у інтерв'ю "Контексту" заявив: "Варто спокійно ставитись до цього документу. Він не викликає у фахівців подиву, оскільки його виконання повністю реальне, якщо теперішні макроекономічні тенденції збережуться, і якщо не відбудеться значних політичних потрясінь. Разом з тим, існує маса об'єктивних (ситуація у світовій економіці) і суб'єктивних (політична ситуація в країні) факторів, які, надалі, можуть завадити виконанню запланованих показників".

Щодо питання про реальність бездефіцитного бюджету експерт відзначив, що новий Податковий кодекс теоретично може значно поліпшити надходження до бюджету, а це, у свою чергу, буде гарантією можливості компенсації витрат бюджету за рахунок його прибутків.

"Але, якщо розробка і ухвалення Кодексу надто затягнуться, то для досягнення бездефіцитності необхідно буде скоротити витратні статті бюджету", - вважає пан Плотніков. Експерт упевнений, що всі макроекономічні показники, закладені в Основних напрямках бюджетної політики України на 2003 рік, "традиційно оптимістичні, проте на цей раз - не надто перебільшені".

Бюджетна резолюція є основним документом для розробки проекту бюджету - основного фінансового документа країни. Вона визначає головні макроекономічні і бюджетні параметри. Цифри, надані урядом, базуються на нинішніх тенденціях розвитку економіки і є реальними за умови збереження динаміки ВВП.

Разом з тим, існують ризики, які можуть значно змінити перспективи економічного розвитку. Крім зовнішніх впливів з боку світової економіки, найбільш істотним внутрішнім ризиком для економічного розвитку є зміна уряду, про можливість чого останнім часом говорять українські політики.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування