Держсекретарі – "помилка" Кучми, усвідомлена і виправлена

27 травня 2003, 13:39
Президент Кучма виправив свою помилку, ліквідувавши інститут державних секретарів, який в українських реаліях фактично створював через адміністрацію президента паралельний центр впливу у структурі виконавчої влади.

Таку думку висловив директор Інституту політики, народний депутат Микола Томенко, коментуючи указ президента про скасування інституту держсекретарів .

Томенко зазначив, що команді президента, мотивуючи рішення про скасування посад держсекретарів, "треба було просто сказати, що інститут держсекретарів виявився неефективним в українських умовах, бо створював конфлікт двох центрів влади у системі уряду - адміністрації президента та уряду - саме тому від цього треба було відмовитись".

Через держсекретарів статус АП фактично зростав, фактично президент через АП та держсекретарів мав паралельну управлінську систему в уряді, у кожному міністерстві, вважає політолог.

Томенко назвав рішення президента про скасування посад держсекретарів "абсолютно логічним". Однак політологу незрозуміло, до чого тут Верховна Рада: "головною причиною такого кроку президента прес-служба називає те, що ВР не ухвалює законодавчих актів стосовно організації діяльності центральних органів виконавчої влади і статусу їх керівників".

На переконання Томенка, ця мотивація некоректна, бо парламент не має жодного відношення як до введення посад держсекретарів, так і до їх ліквідації. Він нагадав у цьому зв‘язку, що парламент у законі про Кабінет Міністрів ніколи не передбачав інституту держсекретарів.

Як стверджує Томенко, інститут держсекретарів був неконституційним елементом у системі управління: "Концептуально цей інститут зайвий, бо він створював проблеми для самостійності і впливовості уряду і створював паралелізм і дублювання між роботою уряду і АП, яка не визначена Конституцією як орган, що приймав би рішення, а є дорадчим органом".

На думку політолога, "в українських умовах держсекретар був виключно представником президента і насправді представляв у системі виконавчої влади адміністрацію президента і це створювало колізії і постійні конфлікти у середовищі уряду, де міністр міг бути представником умовно кажучи прем‘єр-міністра, а держсекретар - президента".

UNIAN

Читайте також:

КУЧМА ЛІКВІДУВАВ ПОСАДИ ДЕРЖСЕКРЕТАРІВ

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама: