Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Держсекретарі – "помилка" Кучми, усвідомлена і виправлена

Вівторок, 27 травня 2003, 13:39
Президент Кучма виправив свою помилку, ліквідувавши інститут державних секретарів, який в українських реаліях фактично створював через адміністрацію президента паралельний центр впливу у структурі виконавчої влади.

Таку думку висловив директор Інституту політики, народний депутат Микола Томенко, коментуючи указ президента про скасування інституту держсекретарів.

Томенко зазначив, що команді президента, мотивуючи рішення про скасування посад держсекретарів, "треба було просто сказати, що інститут держсекретарів виявився неефективним в українських умовах, бо створював конфлікт двох центрів влади у системі уряду - адміністрації президента та уряду - саме тому від цього треба було відмовитись".

Через держсекретарів статус АП фактично зростав, фактично президент через АП та держсекретарів мав паралельну управлінську систему в уряді, у кожному міністерстві, вважає політолог.

Томенко назвав рішення президента про скасування посад держсекретарів "абсолютно логічним". Однак політологу незрозуміло, до чого тут Верховна Рада: "головною причиною такого кроку президента прес-служба називає те, що ВР не ухвалює законодавчих актів стосовно організації діяльності центральних органів виконавчої влади і статусу їх керівників".

На переконання Томенка, ця мотивація некоректна, бо парламент не має жодного відношення як до введення посад держсекретарів, так і до їх ліквідації. Він нагадав у цьому зв‘язку, що парламент у законі про Кабінет Міністрів ніколи не передбачав інституту держсекретарів.

Як стверджує Томенко, інститут держсекретарів був неконституційним елементом у системі управління: "Концептуально цей інститут зайвий, бо він створював проблеми для самостійності і впливовості уряду і створював паралелізм і дублювання між роботою уряду і АП, яка не визначена Конституцією як орган, що приймав би рішення, а є дорадчим органом".

На думку політолога, "в українських умовах держсекретар був виключно представником президента і насправді представляв у системі виконавчої влади адміністрацію президента і це створювало колізії і постійні конфлікти у середовищі уряду, де міністр міг бути представником умовно кажучи прем‘єр-міністра, а держсекретар - президента".

UNIAN

Читайте також:

КУЧМА ЛІКВІДУВАВ ПОСАДИ ДЕРЖСЕКРЕТАРІВ

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Усі новини...